Bab 94 Sebelum Peperangan

16 1 17
                                    

Masih berada di Kerajaan Rin. Berhari-hari Badar dan pengikutnya ingin membuat rundingan namun selalu di tolak. Walaupun beberapa kali dia membuat kekacauan dengan tunjuk perasaan, tetapi dia juga tidak berputus asa untuk pergi dari istana. Raja Bahrin memiliki singgah sana di luar istana. Dia boleh melihat keadaan kota dengan jelas di situ.

Hampir separuh penduduk kota ikut campur seperti mereka ialah penunjuk perasaan yang ingin menghentikan perang yang sudah lama berlangsung tanpa tujuan yang jelas. Badar semakin bersemangat dan dengan lantang bersuara untuk berunding dengan benar. Tetapi, Raja Bahrin tetap berdegil malah mengugut penduduk kota agar menyertai perang yang akan tiba sehari lagi.

Bahrin : kau tak kan dapat menghentikan aku Badar. Kau cuma budak mentah. Hahaha!

Farurin : ayahanda.. dalam keluarga kita juga ada pengkhianat.

Bahrin : ohh. Siapa?

Farurin : Abang delirin, Nurin dan...

Bahrin : dan.. ?

Farurin: itu saja. Mereka berdua.

Kerana peperangan akan berlaku dan mestilah ramai yang tercedera. Farurin berfikir pantas untuk manfaat core Kairin.

Bahrin : cuba cakap apa alasan kau berkhianat?!!

Delirin : ahhh sudah cukup. Ingat saya tak tahu ayah punca Emak, bunda, Ibu dan Mami meninggal dunia!

Bahrin : macam mana kau tahu?! Ini mesti Dr. Kalatu!

Delirin : saya tahu sendiri.. ayahanda. Hentikan peperangan ini..

Nurin : yaa ayahanda.. kami tak sanggup lagi.

Bahrin : kamu berdua... Memalukan keluarga Rin!!!! Anak derhaka!

Bahrin menggunakan Core Raja nya Fast ice. Dia membuat tombak daripada ais dan melemparnya ke arah Nurin.

Nurin : ...!!!!

Badar : pedang Raja!

Dengan pantas Badar melompat dari anak tangga di bawah untuk menyelamatkan Nurin. Dia menebas tombak itu. Namun bahagian hujung tombak yang tajam itu mengenai lengan Badar.

Tama : Badar!!!

Ozen : kita kena berundur, Tama !

Heigo : bahaya kalau ramai kat sini. Kita boleh jadi sasaran empuk bagi Raja.

Orang Kota Rin : lari semua! Cari tempat bersembunyi!!

Tama menuju ke arah Badar. Lengan nya berdarah. Luka nya tidak terlalu dalam tetapi ianya membuatkan darah banyak mengalir.

Tama : aku kena cuba ni..

Tama mengeluarkan satu pedang nya. Dia cuba menggunakan Core Five Element air.

Badar : apa kau buat?

Tama : sembuhkan luka kau.

Badar : apa?

Bahrin : biar betul?

The New KingWhere stories live. Discover now