Kita akan mulakan perlawanan dengan satu-persatu. Fokus kepada perlawanan Ozen. Kerana Badar harus melawan dengan Kaja , Ketua Desa itu. Jadi terpaksa lah Zafar beralih arah ke Nrun..
Zafar : walaupun aku tak kenal kau. Tapi tolong ya!
Zafar terus pergi ke arah Nrun... Tinggal lah Ozen..
Lambak : hahaha.. kau memang nak mati ya?
Ozen : apa maksud kau?
Lambak : kau ingat aku boleh dikalahkan hanya dengan anak panah ke?!
Ozen : oh macam tu. Jangan lupa aku ada Core Strong type.
Lambak : haaa baru menarik..Lambak mengangkat semua batu-batu dan menyerang Ozen.. Ozen membuat angin berpusar di sekitarnya.
Ozen : nampak tak?
Ozen menyerang dengan menarik anak panah nya dengan bertubi-tubi. Kemudian dia menambahkan kekuatan angin supaya anak panah itu meluru laju.
Lambak : cis!
Lambak menahan semuanya. Ozen terus berlari ke arah Lambak.
Ozen : bebola angin!
Serangan itu mengena perut Lambak sehingga Lambak terlempar lagi.
Ozen terus mengejar musuhnya itu. Dia berlari dengan kecepatan angin.Ozen : bebola angin!!
Dia cuba menyerang lagi dengan serangan itu namun badan nya terapung..
Lambak : kau!
Lambak terus menghempaskan tubuhnya ke tanah berulang kali.
Ozen mengingati kejadian ketika di hempas oleh Badar.Ozen : aaaarggggghhh..
Angin dari tubuh Ozen membesar menjadi puting beliung!
Ozen : sakit tak guna!!
Lambak juga terkena angin itu dan melayang. Ozen apa lagi, dia mengambil kesempatan terus menumbuk Lambak tanpa henti..
Lambak : bedebah kau!! Berhenti!!
Ozen kepenatan dan angin yang berpusar itu berhenti..
Ozen : haaa haa haa..
Nafasnya menjadi berat. Dia cuba mengambil nafas dengan tenang.
Lambak terapung di udara.Lambak : nampak nya kau kuat juga.
Lambak terus menggerakkan kedua tangannya dan menekan Ozen di tanah.
Lambak : hahaha.. rasakan! Yahhhhh!!
Tekanan berat itu membuat kan ozen seolah-olah melekat di tanah. Dia tak mampu menggerakkan tubuhnya. Crisa melihat itu menjadi takut.
Crisa : tengok tu. Lambak terlalu kuat.
Man : oh jangan risau.. cover rush!!Dia membuat pelindung di depan Ozen. Ozen menyedari itu.
Ozen : kau selamatkan aku!
Man : ya kalah kan dia.. sebab aku tengah melindungi Crisa yang cantik ni.
Crisa : ceh.. mengarut...
Man : errr cepat sikit..Berkat bantuan Man dia mampu bergerak . Dia memanah tepat ke arah tapak tangan Lambak.
Lambak : ahh.. tangan aku...
Ozen : ohh macam tu ya..Lambak mendarat di tanah.. dia cuba mencabut anak panah itu.
Ozen : aku dah faham sekarang.. hihii.. kau tak boleh menggerak-gerakkan benda lain bila tangan kau tengah sibuk buat benda lain..
Lambak : diam lah kau. Kau tak tau apa-apa..Ozen memanah dua anak panah secara langsung. Lambak cuba menahan tetapi hanya satu anak panah itu terlepas dari kawalannya.
Ozen : kan aku dah cakap. Kalau macam tu.. aku cuba ini..
YOU ARE READING
The New King
Adventure#Challenge 100 Bab Den tengok ramai penulis kita tulis sampai lebih seratus bab. sedangkan den paling2 cuma 20 lebih bab.. rasa lama sgt klau buat byk bab.. tp den dah fikir panjang.. untuk cabar diri den untuk menyesaikan challenge 100bab yg den bu...