Bab 100 Kenangan (Tamat)

21 2 20
                                    

Sudah jauh mereka berjalan dari kota Tamala. Sebuah tempat di mana mereka dapatkan ramai kawan. Bukan itu saja, Tama dapat berbaik semula dengan keluarganya. Tama merasa sedih kerana malu untuk mengucapkan salam perpisahan kepada mereka semua.

 Tama merasa sedih kerana malu untuk mengucapkan salam perpisahan kepada mereka semua

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Crisa : kalau ikut jalan ni, kita akan sampai ke kota Bluetal. Ishh tak sabarnya aku.

Man : sabar je lah. Bukan ada apa-apa.

Werza : hahaha.. ya tak ada apa.

Qan : lain macam bunyi nya tu. Oh sebenarnya aku ikut sebab nak kawal Tama dan Ozen ya.

Badar : bagus, alang-alang jaga lah kami semua. Bakat kau dalam tentera mungkin sangat berguna.

Qan : hehe. Mestilah.

Delima : tak apa ke kita tinggalkan Zafar?

Badar : aku cuma ada satu keyakinan yang dia akan kembali nanti.

Ozen : bila dia sedar, dia datanglah.

Heigo : jauh lagi ke?

Crisa : jauh tu tak lah. Mungkin petang kita sampailah.

Heigo : sekarang baru pagi! Lama lagi!

Man : macam tak biasa pula.

Tama : mereka sudah menjadi manja sebab dapat tinggal dalam istana. Makan sedap-sedap.

Heigo terasa mendengar sindiran itu. Tapi dia tidak terlalu menghiraukan nya. Sewaktu dalam perjalanan, ada seorang pak tua duduk di sebatang pokok. Mereka memilih untuk mengendahkan dia.

Orang tua itu berbaju lusuh, berjanggut yang tidak teratur. Senang cerita, kusut masai orang nya. Mereka melepasi orang tua itu tetapi dia bersuara.

Orang tua : kau orang lagi? Hehehe.. sudah berapa kali? Aku pun tak ingat.

Crisa : apa yang orang tua tu cakap?

Heigo : abaikan je. Tak betul kot orang tu.

Mereka pun terus melangkah.

Man : apa lah orang tu.. kita baru jalan sini.

Qan : dia cakap.. "kau orang lagi"..? Kita dah pernah lalu sini ke?

Delima : jangan-jangan kita sesat kot.

Werza : tak lah. Aku tahu jalan nya. Betullah ni.

The New KingWhere stories live. Discover now