Delirin, Nurin dan Kairin datang untuk membantu kelompok Badarien yang kesulitan. Mereka bertiga memakai jubah dengan penutup kepala agar tidak dikenali. Tetapi pembicaraan ini terlalu sensitif untuk di bahas tempat terbuka. Jadi Badar menyarankan untuk ke rumah besar yang mereka sewa tempoh hari.
Ruangan yang luas tempat mereka selalu berkumpul menjadi tempat untuk perbincangan. Kairin kelihatan nya orang yang pemalu. Dia tidak melihat wajah-wajah orang di hadapan.
Delima : akhirnya ada orang macam saya!
Heigo : cih, dia malu. Kau tu malu-malu kucing. Malu tapi mahu.
Ozen : biasa lah tu.
Heigo : ....!!
Delirin : aku nak....
Badar : syuhh... Air belum siap terhidang..
Delirin : tak apa, kami..
Badar : cuaca sejuk kan. Jadi apa salah nya minum teh hangat. Kan abang?
Tama : cis, soal adik aku tak restu. Cari orang lain laaa..
Badar : ehem.. sabar ya abang Tama. Adik nak berbincang...
Nurin : memang macam ni ke Raja kau ni..
Delima : hahaha.. ya.
Badar : kenapa? Adinda tertawan dengan pesona ku?
Delima : air dah siap..
Delima pun menghidangkan air minuman kepada mereka semua.
Badar : jemput minum.
Delirin : aku datang bukan untuk ini. Aku nak tahu kenapa dengan rundingan tadi? Maksud aku untuk apa?
Badar : sudah tentu untuk menghentikan peperangan yang dah lama terjadi ni.
Delirin : ohh kenapa sampai kau harus turun tangan? Kau tak ada kena mengena dengan negeri ini.
Badar : semasa aku memutuskan untuk menjadi Raja, aku sudah bertekad untuk mengembara semua benua dan membantu orang di setiap kota yang aku pergi. Aku akan jadi raja suatu hari...
Nurin : Raja apa?
Badar : Raja kebebasan....
Mereka semua terpegun akan kata-kata Badar. Dari lirikan mata Badar benar-benar maksudkan perkataan nya.
Delirin : kalau begitu.. kita harus bekerjasama.
Heigo : itu lah sebaik nya.
Badar : haaa.. entahlah. Penasihat aku tengah berunding dengan Raja kerajaan Daye.
Delirin : apa?! Biar betul?
Ozen : betul.
Delirin : penasihat kau macamana? Kacak tak orang nya?
Mereka mengerutkan dahi kerana merasa aneh.
Nurin : apa abang ni?
YOU ARE READING
The New King
Adventure#Challenge 100 Bab Den tengok ramai penulis kita tulis sampai lebih seratus bab. sedangkan den paling2 cuma 20 lebih bab.. rasa lama sgt klau buat byk bab.. tp den dah fikir panjang.. untuk cabar diri den untuk menyesaikan challenge 100bab yg den bu...