Bab 61 Second Chance

14 1 36
                                    

Sekarang Ozen dan Tama berada di tingkat 4. Di lorong-lorong tingkat 4 agak cerah tempat nya. Mereka berdua pun berjalan-jalan meninjau kawasan itu sambil berjaga-jaga sekiranya di serang oleh patung merah. Kedua-dua nya hanya senyap tidak berkata apa. Werza seperti biasa akan bersembunyi sehingga mereka berdua selesai mengalahkan Patung merah. Persoalan nya, patung merah seperti apakah yang akan mereka temui?

Mereka tetap berjalan dalam jarak yang sama agar tidak terpisah. Penting di dalam pertarungan menggunakan kelebihan masing-masing. Ozen walaupun Core nya angin, Strong type tetapi dia mahir menggunakan panah. Dan dia menggabungkan kemahiran dan Core nya. Tama pula, Core Five Element, Weak Type. Memerlukan sesuatu yang di sebut wadah untuk menggunakan Core nya. Kerana itu dia memilih menggunakan pedang. Lagipula dia mahir dalam pedang. Mereka berdua bekas bandit yang sudah faham jarak lingkungan bahaya yang akan datang.

Ozen : tunduk!!

Mereka berdua terus tunduk. Tembakan pistol itu mengarah ke mereka berdua.

Tama : mana dia?
Ozen : dia ada dekat sini .. bersembunyi..

Bunyi tembakan! Tama terus menghayunkan pedang memotong peluru itu dari belakang...

Ozen : kat sana!

Ozen berlari dengan memegang busur panah.

Ozen : Small wind!!

Dia memanah arah tembakan tadi dengan menggunakan Core nua. Small wind hanya angin yang kecil namun cukup membuat lubang..

Tama : itu dia. Aku nampak... Smash land!!

Tama menggunakan dua pedang dan memukul tanah tetapi patung merah itu sempat melarikan diri.

Tama : cis!
Ozen : dia lari pula...
Tama : masalah ni. Core aku hanya sesuai untuk serangan dekat..
Ozen : kau boleh guna api untuk menyambar musuh.
Tama : betul juga..
Ozen : haish...

Di sudut lorong yang jauh... Patung merah itu berdiri dengan santai melihat mereka berdua.

Tama : tu dia!
Ozen : apa pula dia nak buat ni...?

Patung merah itu mengeluarkan senjata mesin gun..

Tama : alamak! Banyak nya peluru...
Ozen : winder full!!

Ozen cuba memanah patung merah itu dengan sepantas angin tetapi patung merah itu menembak dengan laju anak panah nya sehingga terjatuh ke lantai.

Ozen : tak mungkin!

Patung merah itu terus menekan pelatuk senjata itu dan dia menembak dengan bertalu talu! Mereka berdua bersembunyi di belakang tiang...

Tama : apa kita nak buat?!
Ozen : aku tak tahu..

Patung merah itu mendekati mereka berdua sambil terus menembak...

Ozen : kita perlukan core Man..
Tama : aku setuju.. kita kena lemahkan dia dulu...
Ozen : werza!!!!
Werza : yaa?!!!
Ozen : hantar kami balik!!

Tembakan bertalu-talu itu mengenai kaki Tama. Tama mengerang kesakitan..

Tama : arggh.. aku kena...

Werza pun menepuk lantai itu dah mengeluarkan pintu dimensi.

Werza : cepat lompat..

Mereka bertiga pun lompat... Tetapi patungerah itu mengejar mereka bertiga dan ikut masuk ke dalam lubang itu...

Mereka bertiga terjatuh di ruangan tersebut....

Zafar : apa dah jadi?
Ozen : betul kata Juli.. patung merah tu guna senjata api!!
Werza : apa ? Patung merah itu ikut kita...
Gelana : lari!!

The New KingWhere stories live. Discover now