Bab 27 Elemen Bayu

14 2 19
                                    

Lambak telah di kalahkan oleh Ozen yan kebetulan berada di Desa Bahtera. Namun pertarungan masih berlanjutan dimana Badar, Zafar dan Tama masih bertarung dengan musuh mereka yang kuat. Desa Bahtera menjadi kucar-kacir akibat dari rusuhan itu. Ada beberapa tempat terbakar dan ada yang telah musnah. Warga desa ada yang sedang mencari tempat untu berlindung. Orang yang mengawal suasana itu tidak lain dan tidak bukan adalah Pak Maon. Ternyata masih ramai yang percaya dengan Pak Maon.

Tama sememangnya mengalami kesukaran untuk melawan dengan Gul. Dia menggunakan Core nya teknik Air untuk menundukkan musuhnya.

Tama : water fall!!

Dari udara dia terus menjatuh diri nya seperti air terjun ke arah Gul. Gul merasakan kesakitan namun api biru nya yang terlalu panas dapat mengurangkan serangan air dari tama. Tama pula menggunakan teknik air itu berulang kali

Tama : water smooth!!
Gul : blue fire attack!!

Api biru Gul menjadi bentuk naga dan menyerang Tama. Tama terlempar dengan tubuh yang penuh api.

Tama : ahhhhhhhh.. panas!!

Tama menjerit kesakitan dan terus mengeluarkan elemen api nya untuk menyerap api biru itu di tubuhnya.

Crisa : Tama!! Apa core kau?
Tama : Five Element.. kenapa?

Crisa cuba membantu Tama untuk mencari penyelesaian.. Dia memang bijak untuk memikirkan nya.

Crisa : habis tu kenapa kau guna 3 elemen saja ?
Tama : sebab terlalu berat nak kawab 5 elemen sekali gus! Ingat senang ke?
Crisa : cuba kau guna ..

Gul terus menyerang Tama sehingga Tama harus bertahan menggunakan pedang nya.

Tama : alamak!!

Pedang nya mula meleleh cair!

Gul : hentakan api..

Api biru gul menjadi bentuk tukul dan menghempas Tama. Tama merasakan kelelahan.

Gul : hahaha.. inilah akhir kau..

Tama menutup elemennya. Dia sekarang dalam kekosongan... Core nya tidak aktif. Mata nya terpejam dengan perlahan.

Crisa: Tama!!
Zafar : Tama jangan mati!
Nrun : kau tengok mana ah?

Nrun menyerang Zafar dengan berlian tubuhnya. Serangan itu berjaya melukai Zafar.
Kaja yang sedang melawan Badar berhenti seketika.

Kaja : kau dengar tu?
Badar : .........
Kaja : jeritan! Nampaknya salah satu dari orang kau akan mati.. hahaha ..

Tama cuba untuk kuatkan dirinya. Luka nya sudah terlalu banyak namun dia cuba untuk bangun semula.

Gul : oh kau masih nak bangun?

Kelihatan nya agak sukar untuk bangun.

Crisa : Tama.. kalau kau masih boleh guna core kau, guna core angin!!

Tama tersedar! Angin boleh memadam kan api namun boleh membesarkan api.

Tama : elemen angin tak ada tetapi elemen bayu ada.
Man : apa beza nya?!! Cepat lah..

Tama menggunakan satu pedang nya. Dia mengarahkan ke atas dan menghayunkan pedang tepat di hadapan Gul. Api di seluruh badan Gul mengelak dan terpapar tubuh sebenah Gul. Tama senyum sinis

Tama : aku dah tau apa yang aku kena buat.

Tama mengulangi teknik itu tetapi secara pantas terus menggunakan dua pedang untuk menyerang Gul dengan element angin nya.. dia menebas tubuh Gul dengan huruf seperti X di dada nya. Luka itu amat dalam sehingga kelihatan tulang Gul.

The New KingWhere stories live. Discover now