Setelah Tama dan Dew mengalahkan patung merah di lantar pertama, kini mereka harus memilih siapa yang akan pergi ke lantai seterusnya iaitu tingkat dua.
Tama : biar aku...
Zafar : ok.. siapa pasangan kau?
Tama : Dew ?
Dew : pisau aku dah habis bahan peledak nya. Kena buat dalam 2 jam siap lah.
Man : lama nya...
Zafar : ada sesiapa yang suka rela?Semua orang diam...sehingga Man mengangkat tangan nya.
Man : biar aku . Aku boleh melindungi Tama.
Tama : bagus .
Zafar : werza.. silakan..Mereka pun terus pergi ke tingkat dua.
Man : werza, kau jangan sembunyi jauh-jauh.
Werza : kan aku dah tanda kau tadi.
Man : ohh lupa..Werza pun pergi bersembunyi.
Man : Tama?
Tama sudah pun berjalan jauh dari Man.
Man : woi jangan tinggalkan aku!
Tama : syuhh! Jangan jerit.Mereka berdua baru sahaja berjalan ke depan tiba-tiba lorong berubah ke arah kanan.
Tama : kita kat mana sekarang ni?
Man : kita jauh dari Werza ni...Lorong pun berubah lagi. Mereka berdua berlari sehingga masuk ke satu bilik.
Tama : ini... Ruangan latihan.
Man : patung merah!
Tama : cis! Patung ni lebih besar dari tadi!Ternyata patung merah itu badan nya lebar dan besar. Bertubuh seperti orang main sumo.
Man : ye ke? Habis lah... Cover rush!
Tama : kalau aku dalam pelindung ni macamana aku nak serang?Patung merah itu terus menyerang mereka berdua dengan menggunakan tapak tangan nya bertalu-talu. Namun kerana ada pelindung kuat dari Man, sedikitpun mereka tidak cedera.
Tama : kalau macam ni, susah kita nak kalah kan dia.
Man : kalau macam tu.. aku guna ni.. Single Shield!Pelindung itu menyelimuti tubuh bereka berdua.
Man : ok sekarang dah boleh bergerak. Tapi teknik ni ada kelemahan walaupun ada pelindung..
Tama : apa dia?Tama di tampar dengan tangan besar patung itu sehingga terpelanting ke dinding..
Man : haaa itu lah kelemahan nya.
Tama bangun setelah menerima serangan kuat tadi.
Tama : baru nak cakap? Tapi tak apa. Aku tak cedera.. bagus..
Man : ya semestinya.. hahaha...Tama pun berlari ke arah patung itu dan menggunakan teknik api dua pedang dengan menyerang patung merah itu dengan sekuat tenaga. Tetapi dia asyik terpental ke dinding akibat serangan balas oleh patung merah itu.
Man : Tama!
Tama : ahh kuat nya dia...Tama pun mengguna kan teknik tanah dengan mengunci pergerakan patung itu. Dia melompat ke atas bahu patung itu..
Tama : matilah kau!! Water smooth!!
Kemudian dia menggunakan kan teknik air satu pedang untuk menebas leher patung itu. Kepala patung merah itu terpotong.
Man : yes Tama!!! Terbaik lah. Cepat juga.
Tama : biasa lah...Tama menutup Core nya. Tanah yang mengunci tubuh patung itu. Man juga menutup core nya.
Tama : dah jom balik...
Tama di tampar lagi oleh patung merah itu.. dia terpelanting dengan kuat ke tiang. Tama cuba bangun.. dia kesakitan kerana pelindung di tubuh nya sudah di tutup.
YOU ARE READING
The New King
Adventure#Challenge 100 Bab Den tengok ramai penulis kita tulis sampai lebih seratus bab. sedangkan den paling2 cuma 20 lebih bab.. rasa lama sgt klau buat byk bab.. tp den dah fikir panjang.. untuk cabar diri den untuk menyesaikan challenge 100bab yg den bu...