Zafar sudah tidak bernafas setelah di kalahkan oleh Nrun. Padahal Zafar hanya ingin menyelamatkan Mak Nrun. Sedangkan Kaja mendengar jeritan tangisan orang-orang di bawah sana, cuba untuk membuat emosi Badar melemah.
Kaja : haaa dengar tu? Aku dah cakap...
"Zafar!!!!"
Badar dengar itu semua teriak kan itu. Namun dia harus fokus kepada Kaja. Dia juga merasa risau. Apa benar Zafar mati?
Badar : pengikut yang aku pilih tak akan mudah mati ...
Kaja : terima lah kenyataan nya. Ini bukan fantasi .. pergi lah tengok. Aku benarkan.. hahaha..Badar tidak mahu merasakan penyesalan. Dia memilih untuk tetap di situ....
...................................
Langit-langit menjadi gelap, kota-kota di bakar oleh seseorang yang merajai kekuatan di situ... Seorang lelaki yang berbadan besar dalam separuh baya datang membawa Zafar yang masih kecil. Zafar berumur di sekitar 3 tahun. Lelaki itu menggendong Zafar dan membawa nya ke tepi laut..
Ayah Zafar : bawa lari anak beta.. sembunyi kan di mana-mana..
Beberapa orang di situ pengikut kepada lelaki itu.
Perempuan 1 : macamana dengan tuanku?
Ayah Zafar : beta kena lawan musuh itu..
Lelaki 1 : kenapa jadi macam ni? Padahal negeri kita tak pernah perang.
Ayah Zafar : sistem kita lemah wahai pengikut ku.. larilah dari sini. Kamu semua masih muda. Hidup lah di benua lain.Zafar menangis kerana melihat keadaan ayahnya.. di pandangan mata Zafar, wajah ayahnya itu tidak kelihatan.. ingatannya agak-agak samar tentang wajah ayahnya...
Ayah Zafar : zafar, kamu anak yang baik. Suatu hari kamu mungkin akan jadi Raja. Jadilah Raja yang kuat!!
Lelaki itu terus pergi meninggalkan mereka dan anaknya.
Ayah Zafar : cepat pergi.. beta nak selamatkan Raja Reinland!!
Pengikut-pengikut baginda terus naik kapal dan berlayar untuk lari dari situ...
.....................................................
Tubuh Zafar bercahaya dengan cahaya berwarna hijau. Zafar bangun!
Crisa : Zafar ?
Gelana : Zafar MASIH HIDUP!!!Badar yang mendengar terikan itu lalu tersenyum teruja.
Badar : kan aku dah cakap!
Kaja : tak mungkin! Orang mati tak boleh hidup balik...Badar menjadi semangat untuk melawan Kaja.. sedangkan di sini lain...
Ozen : rambutnya berubah gaya?
Man : ya betul tu.
Delima: Zafar, macamana kau boleh hidup balik..?Zafar menunjukkan tangan kanan nya dan memandang tajam tepat pada Nrun.
Zafar : Second Chance!
Nrun : tak mungkin..Zafar terus menyerang tubuh Nrun..
Nrun : argghh..
Nrun terlempar !
Nrun : mana mungkin.. macam mana tumbukan dia terasa sakit pula ni?
Zafar dengan pantas terus berada di depan Nrun..
Nrun : tipu semua ni... Ini hanya mimpi!!! Kau tak akan menang melawan Core Raja..
Nrun mengamuk!
Nrun : All metal!!
Semua unsur logam keluar dari tanah dan menyerang Zafar. Zafar terlempar jauh tetapi .
Zafar : Second Chance!!
YOU ARE READING
The New King
Adventure#Challenge 100 Bab Den tengok ramai penulis kita tulis sampai lebih seratus bab. sedangkan den paling2 cuma 20 lebih bab.. rasa lama sgt klau buat byk bab.. tp den dah fikir panjang.. untuk cabar diri den untuk menyesaikan challenge 100bab yg den bu...