Negeri Frexe adalah negeri yang terbahagi kepada dua bahagian iaitu Kerajaan Rin dan Kerajaan Daye. Ini bermakna satu negeri itu memiliki 2 Raja. Kenapa boleh jadi seperti itu masih tidak di ketahui..
Heigo dan Man pergi ke restoran untuk memesan roti. Ternyata mereka baru tahu roti yang di cicah itu banyak jenis kuah nya. Ada yang kuah daging, ada sambal, ada ayam, ada juga ikan tuna dan bermacam-macam lagi. Mereka berdua sampai kebingungan harus pilih yang mana. Lagi pula mereka tidak tahu berapa lama akan tinggal di kota ini..
Tama pula duduk bersendirian di bilik nya. Begitu juga yang lain.
Gambar hiasan 1
Gambar hiasan 2
*Sekadar imaginasi dan itu terpulang kepada pembaca.. den membayang kan kota nya rumah ada yang berjarak dan ada yang rapat .....................
Pada waktu tengahari, seperti yang di rancang, Badar dan dua orang pengikut nya ingin bertandang di istana kerajaan Rin. Dalam perjalanan itu, setiap kali Badar melihat wanita muda.. dia akan mengangkat tangan paras hidung untuk melihat mata perempuan.
Zafar : apa kau buat?
Badar : hmm aku cari perempuan tadi tu haa,.. maklum lah. Kalau kat luar macam ni, mana tahu dia tak pakai penutup muka.
Ozen : laaa kenapa?
Badar : saja nak berkenalan..Badar hanya mengingati sepasang mata yang cantik itu. Kerana itu dia merapatkan jari kemari nya dan cuba untuk mengenal pasti.
Ozen : kau tahu ke mana istana tu?
Zafar : kerajaan besar macam ni. Senang je nak cari. Yang mana bangun paling besar, itu lah tempatnya.Sesampai nya mereka di sana. Ada tangga yang panjang hingga ke atas.
Badar : alamak... Tangga lagi..
Zafar : pengawal datang...Kata zafar sejurus melihat beberapa orang pengawal mendekati mereka.
Pengawal : apa tujuan kamu ke sini?
Badar : kami nak bertemu dengan Raja..
Pengawal : ada beberapa peraturan kamu harus tahu di sini. Pertama, jangan pernah bertanya kepada kerajaan Rin. Kedua, tidak boleh bertemu Raja...
Zafar : kenapa? Bukankah rakyat harus selalu bertemu dengan Raja.
YOU ARE READING
The New King
مغامرة#Challenge 100 Bab Den tengok ramai penulis kita tulis sampai lebih seratus bab. sedangkan den paling2 cuma 20 lebih bab.. rasa lama sgt klau buat byk bab.. tp den dah fikir panjang.. untuk cabar diri den untuk menyesaikan challenge 100bab yg den bu...