Olin herännyt yllättävän aikaisin.
Odotin Saraa tämän keittiössä ja keitin kahvia valmiiksi.
Arvelin hänen tulevan pian, sillä olin kuullut kuinka hän availi vaatekaappinsa ovia makuuhuoneessaan.
Pitäisi kai pyytää anteeksi eilistä kilahdustani.Kun kahvi oli tippunut, otin itselleni kupillisen ja astelin viileähköön ulkoilmaan Saran asunnon katokseen.
Sara oli laittanut katoksensa nätiksi ja sieltä löytyi lasinen pyöreä pöytä ja muutamia tuoleja sekä pieniä koristeita.Istuin tuolilla kahvia litkien ja tupakkaa poltellen.
Mietin paljon eilistä. Aikoikohan Sara kertoa tapahtumasta Severille?
En usko että poika suuttuisi tai mitään. Toivottavasti.Pitäisiköhän minun kertoa Jesselle?
Tunsin olevani kusipää, Jessellä on vaikea menneisyys parisuhteiden osalta ja nyt minä tein jotain mikä saattaisi satuttaa häntä."Vittu.."
Mutisin itsekseni ja nakkasin tupakan tumpin tuhkakuppiin.Sisälle päästyäni näin Saran keittiössä.
Tyttö istui pöydän ääressä kahvikuppi nenänsä edessä ja mutusti leipää."Huomenta."
Hän sanoi kun huomasi minut."Huomenta."
Vastasin ja istuuduin häntä vastapäätä.Hetken ajan olin hiljaa ja yritin muodostaa mahdollisimman järkevää lausetta pääni sisällä.
"Sori siit eilisestä. En tiiä miks suutuin. Ja sori siit..... no siis muustakin."
Sain sanottua ja Sara hymyili hiukan."Älä huoli. Se oli vaan joku känni-idea."
Hän sanoi ja otti haukun leivästään.Muistikohan hän mitä hän oli eilen kysynyt minulta?
Sen, että pidinkö tytöistä.
Asia häiritsi minua."Miks sä muuten kysyit multa sitä?"
Kysyin tyhmästi.Hetken ajan Sara näytti hämmentyneeltä mutta ymmärsi pian mitä tatkoitin.
"En mä tiiä, se vaan tuli mieleen. Kun siis sulla on ollu noita poikia niin paljon, mutta et kuitenkaa oo vissiin ikinä ollu kiinnostunu yhdestäkään silleen oikeesti. Mutta sä teit kyl harvinaisen selväksi että oot hetero."
Sara sanoi ja virnisti."Mm. Niin."
Päätin jättää asian ajattelun siihen.
Se oli nyt siis loppuunkäsitelty ja päätin vaihtaa puheen aihetta."Onko Seve tulos tänään käymään?"
Kysyin.Sara nyökkäsi.
"Juu, haluutko jäädä kans? Ei me mitään ihmeellistä tehdä, tehdään ruokaa ja niin edelleen."
Sara ehdotti mutta pudistin päätäni.Olin ajatellut hoitaa asiani Aden ja Jonnan kanssa selviksi.
"Mun pitää soittaa Jonnalle ja Adelle tänään. Haluaisin sopia sen typerän riidan mikä meillä on."
Selitin ja Sara nyökkäsi."Onnea."
•
Tullesani kotiin puolen päivän aikoihin huomasin että talo oli tyhjä.
Arvelin äidin olevan joko puutarhassa tai kävelyllä.
VOUS LISEZ
Se yks tyttö
Roman d'amour"Mä en tiiä miks, mutta se yks tyttö saa mut ihan hulluks." "ooks sä koskaan aatellu et saatat tykätä myös muijista?" Fanni tapaa uimarannalla upean pojan, jonka vuoksi päättää lopettaa villin sinkkuelämänsä ja sitoutua ensimmäistä kertaa elämässään...