Bab 2

1K 62 1
                                    


Kini Nayra dan rakan-rakannya telah berada di kelas mereka.

Nayra yang sedang berbual dengan rakannya matanya menangkap  kelibat seseorang yang berada di depan hujung tingkap. Nayra pandang ke arah kelibat seorang budak lelaki yang duduk depan hujung tingkap yang bercermin mata yang sedang membaca buku.

Tanpa Nayra sedar Aira yang berada disebelah sedang memanggilnya.
Membuat Nayra sudah sedar dari dunianya terus pandang ke arah Aira yang berada disebelahnya.

"Kau tengok apa sampai aku panggil kau tak dengar?"Tanya Aira.

"Um....... siapa budak laki tu tak pernah nampak pun?"Nayra menujuk mengunakan mulutnya ke arah budak lelaki itu.

"Oh..... Tu Ryan Lutfan dia memang macam tu suka seorangan"Balas Aira.

"Kenapa aku tak pernah nampak pun dia?"Kata Nayra

"Kau buta kot"Balas Aira dengan muka tak bersalah.

Nayra hanya abaikan kata Aira. Dia hanya fokus Kepada budak lelaki itu yang bernama Ryan Lutfan.





"Cepatlah aku dh lapar ni nanti habis lah nasi ayam tu"Kata Xin yang sudah lapar macam tak makan 3 hari.

"Yelah kau ni boleh sabar tak"Balas Amira.

Kini mereka sudah berada di kantin. Nayra dan Amira duduk di meja makan manakala Aira dan Xin membeli makanan.

"Kau tak nk beli makanan ke? Nk aku tolong belikan untuk kau?"Tanya Amira.

Nayra mengeleng dengan senyuman di wajahnya.

"Takpe aku tak lapar pun kalau kau nk beli pergi lah biar aku jaga tempat kau dengan diorang tu"Balas Nayra.

Amira angguk lalu beredar dari situ untuk membeli makanan.

Nayra pandang sekeliling seluruh kantin tiba tiba matanya tertarik dengan seorang budak lelaki yang sedang membaca buku.

"Tu bukan ke Ryan?"Bisik dalam hati Nayra.

Tengah Nayra pandang budak lelaki itu dengan penuh perhatian tiba tiba ada seseorang mentuang air di atas kepalanya. Nayra terus bangun dari dudukannya pandang ke arah orang yang tuang air itu di atas kepalanya.

Orang itu adalah musuhnya ataupun ex kawan Nayra bernama Sabrina Aleeya bersama dua rakannya yang berada di belakangnya yang senyum jahat di wajah mereka. Sabrina hanya senyum sengih sahaja tanpa rasa bersalah.

"Oopss tak sengaja"kata Sabrina sambil menutup mulut.

Nayra menarik nafas dan hembus untuk menahan kemarahannya.

"Jom girls kita pergi tempat lain menyampah pulak I tengok muka buruk dia ni"

Eh kau sedap² jer panggil orang buruk habis kau tu apa sunda-

Nayra hanya membiarkan sahaja Sabrina pergi. Nayra menghembus nafas dengan lemah. Aira dan yang lain baru sampai ternampak tudung dan baju Nayra basah itu berkerut dahi mereka.

"Kau ni dh kenapa basah² ni? Siapa buat kau macam ni?!"Kata Aira dengan nada agak marah.

"Takde siapa pun aku pergi tandas dulu"

Nayra pergi meninggalkan rakannya yang memandangnya.

"Ni mesti kerja Sabrina tu"Kata Xin

"Eh kau ni tak baik tau tuduh orang"Kata Amira.

"Apa pulak memang betul lah yang si sunda-tu yang buat dekat Nayra tu"

Aira hanya mendengar kata kata Xin.betul jugak kata Xin mungkin ini kerja Sabrina.






My Mr.Nerd (Complete)Where stories live. Discover now