Bab 17

461 35 1
                                    


TIK TOK TIK!

Demian terus berlari ke arah pintu dengan berpakaian pajamas kucing apabila terdengar bunyi loceng rumah berbunyi lalu membuka pintu tersebut.Terlihat Ryan berdiri di depan pintu.

"Abang Ryan!"

Demian terus peluk tubuh badan Ryan begitu juga Ryan turut membalas pelukan Demian.

"Jom kita masuk Abang Asher ajak main game sama sama"

Demian menarik tangan Ryan masuk ke dalam rumah lalu membawaknya ke arah ruang tamu.Ryan tersenyum dengan kelakuan Demian.







Mereka berdua sudah tiba di ruang kelihatan kelibat Nayra jugak berada di situ dengan berpakaian pajamas dinosaur sambil bermain dengan Mio yang iaitu kucing yang di jumpai olehnya dan jugak Ryan.

Darren yang berada di depan tv sambil bermain video game berpakaian pajamas beruang manakala Asher berpakaian pajamas Katak.

"Oh abang Ryan dah sampai?"

Ryan pandang ke arah pemilik suara itu.Terlihat Alden yang baru keluar dari dapur bersama makanan ringan di tangan dengan berpakaian pajamas Alden terus duduk di sebelah Nayra.

"Abang Ryan"

Demian menarik hujung baju Ryan.Ryan pandang ke bawah.

"Pakai ni"

Demian menghulur pajamas seperti yang di pakai oleh Nayra.Tanpa membuang masa Ryan mengambil pajamas itu lalu memakainya.

"Jom abang Ryan kita duduk dekat Kakak Nayra"

Demian menarik tangan Ryan pergi ke tempat di mana Nayra duduk.

Nayra yang sedang bermain dengan Mio pandang ke arah tepi lalu tersenyum.

"Hai"

"Hai"Balas Ryan.

"Um.....awak...."

Nayra pandang ke arah Ryan.

"Ye?"

"Kenapa semua pakai baju ni?"Tanya Ryan.

"Oh sahaja pakai lagi pun comel apa kan Mio"

Mio hanya Meow sahaja.

"Mak ayah awak?"

"Mak ayah saya dengan yang lain pergi bercuti"Kata Nayra.

Ryan menangguk perlahan lalu pandang ke arah Asher dan Darren yang sedang lawan satu di antara mereka berdua.

"Yes!"Jerit Asher.

Darren yang kalah dalam permainan itu terus campak ps 5 controller terus bangun berjalan ke arah Alden lalu melabuh duduk di sebelah Nayra terus ambil makanan dari tangan Alden.

Asher pandang ke belakang menguling matanya.

"Wey Ryan jom lah main sekali"Ajak Asher.

"Um........ Takpelah aku tak pandai main"Kata Ryan.

"Alah cuba lah dulu mana kau lagi pro dari aku"Kata Asher.

Asher menghulur ps 5 controller yang di campak oleh Darren ke arah Ryan.

"Um........"

Pandang ke arah Nayra.Nayra menangguk sambil memeluk Mio.

Ryan terus bangun berjalan pergi ke arah Asher lalu melabuh duduk di sebelah Asher.Ryan mengambil PS 5 controller dari tangan Asher.

"Ready?"

Ryan menangguk perlahan tandanya sudah sedia.

"Orait jom kita mula"










My Mr.Nerd (Complete)Where stories live. Discover now