Bab 20

477 31 8
                                    


KRING!!!

Nayra mengemas barang-barangnya lalu masuk ke dalam beg sekolahnya.Tanpa menunggu rakannya terus menglangkah keluar dari kelas.

Aira dan yang lain hanya biarkan Nayra pergi.Mereka tahu kenapa Nayra tergesa-gesa mahu pulang rumah dengan secepat mungkin.

"Wey korang"

Aira dan Xin pandang ke arah Amira.

"Jom kita pergi melawat Ryan dekat hospital tu kesian pulak rasa"

"Eleh pergi dekat hospital tu sebab nak jumpa Aron kan"

"Kau pun dua kali lima nak jumpa Kai dekat sana jugak cakap dekat orang"

Xin tersengih buat muka tak bersalah sambil bermain tali beg sekolahnya.Aira menguling matanya.








"So kau tak nak bagi kitaorang ni cari siapa yang pukul kau?"Tanya Aron.

Ryan menangguk perlahan.Aron meng'ok' terus main telefonnya.

"Aku rasa kan mesti kerja si beruk tu"

Ryan mendengar itu terus pandang ke arah Aron sedang bermain game.

"Who?"Tanya Ryan.

Aron tepuk dahi.

"Si beruk tu lah Adrian tak kan lah musuh sendiri pun tak kenal"Kata Aron.

"Aku rasa ye memang si beruk tu yang pukul kau"Kata Kai.

TUK TUK TUK

Pintu bilik di ketuk lalu di buka terlihat Raanah menglangkah masuk ke dalam terus pergi ke arah Ryan yang duduk di atas katil.

"Ryan"

Raanah terus memeluk tubuh Ryan dengan erat.Ryan turut membalas pelukan Raanah.

"Ryan okey tak ni kan akak cakap tak payah pergi sekolah"Kata Raanah.

Raanah mengusap wajah Ryan dengan lembut.

"Ryan minta maaf kak"

Raanah menghembus nafas lalu mengusap rambut Ryan.

"Ni doktor cakap apa?"Tanya Raanah.

"Doktor cakap lebam dekat muka Ryan teruk tapi okey jer lepastu doktor Sarakan  tak pergi sekolah dalam 1 minggu macam tu"Kata Ryan.

Raanah menangguk perlahan.

TUK TUK TUK!!!

Bunyi pintu diketuk.

"Jap biar aku buka"

Aron bangun berjalan menglangkah ke arah pintu lalu buka.

"Abang Ryan!"

Demian berlari ke arah katil Ryan terus lompat di katil Ryan lalu memeluk Ryan dengan erat.Ryan membalas pelukan Demian.

"Tsk.........tsk........tsk......... aba-abang tak apa a-apa kan?"

Demian melepaskan pelukannya lalu pandang ke arah wajah Ryan yang sudah lebam.Ryan senyum ke arah Demian.

"Tak Abang Ryan takde apa apa sikit je ni"Kata Ryan.

"Ryan..."

Ryan pandang ke arah suara yang memanggilnya terlihat Nayra berdiri di hujung katil dengan mata mula berkaca.Ryan tersenyum lebar melihat wajah cantik Nayra dengan mata biru muda Nayra membuatnya terasa tenang.







"Awak macam mana okey?"

Ryan menangguk tandanya dia baik sahaja.Kini tinggal Nayra dan Ryan sahaja di dalam bilik yang lain duduk di luar bagi pasangan ni ruang untuk bercakap.

My Mr.Nerd (Complete)Where stories live. Discover now