KRING!!!Nayra yang baru keluar dari bilik air terdengar telefonnya berdering terus pergi ke arah meja lalu mengambil telefon.
Nama Xin terlihat di screen telefonnya. Nayra terus menangkat telefon.
*Hello?*
*Hello kau buat apa tu?*
*Baru lepas mandi ni kenapa kau call aku?*
*Takde lah aku ingat nak ajak kau pergi rumah Amira nak jumpa baby dia*
*Ohhh aku ok je pukul berapa kau nak jemput aku?*
*Um.............pukul 2:00 macam tu*
*Ok kalau aku dah siap aku call kau*
*Ok bye muahh sayang kau Assalamualaikum*
*Walaikumusalam bye*
Nayra menutup telefonnya lalu sangkut tuala yang di alamari terus merebahkan badannya di atas katil lalu bermain dengan telefonnya.
Nayra menatap dirinya ke arah cermin sambil membaluti kepalanya dengan tudung shawl yang labuh berwarna merah.
Apabila tudung Nayra sudah menjadi terus Nayra bergegas mengambil beg dan telefonnya di atas meja terus menglangkah keluar dari biliknya.
Nayra menurun dari anak tangga lalu Menglangkah berjalan ke arah pintu bersama bekas tupperware di pegang di tangannya.
"Nayra sayang nak pergi mana tu?"Kata Tuan Emran yang duduk di sofa dengan surat khabar di tangannya.
"Nayra nak pergi rumah kawan Nayra"Balas Nayra.
"Oh ok tapi Nayra kena balik awal tau"Kata Tuan Emran.
"Ye daddy Nayra pergi dulu"
Nayra pergi ke arah Tuan Emran lalu mengucup pipi Tuan Emran.Nayra terus pergi ke arah pintu lalu keluar.
Nayra yang sudah berada di luar rumah bersama bekas tupperware menunggu ketibaan Xin.
"Aduh mana pulak si Xin ni?"Bisik Nayra.
Nayra mengeluarkan telefonnya dari beg lalu menekan aplikasi whatsapp terus mencari nama Xin.
*Xin kau dekat mana?*
Sebuah kereta hitam berhenti di depannya. Nayra memicing matanya melihat ke arah tingkap kereta itu yang begitu gelap.
Tingkap kereta itu menurun. Nayra pandang ke arah tingkap yang sedang menurun terus wajah Nayra menjadi dingin apabila Ryan yang berada di dalam kereta hitam itu.
Ryan tanggalkan cermin mata hitamnya lalu memyebabkan rambutnya kebelakang.
"Awak masuk lah biar saya hantar awak lagi pun saya pun nak pergi rumah Amira jugak"
"Takpe lah saya tunggu Xin ambik saya"Kata Nayra dengan dingin.
TING!!!
Satu mesej masuk.Nayra terus melihat ke arah telefonnya yang menyala. Terlihat nama Xin terus Nayra menekan whatsapp.
*Wey sorry aku terpaksa minta tolong Ryan ambik kau sebab Kai dia balik lambat sikit sorry ye 🙏*
Nayra mengemam bibirnyaa lalu mendengus perlahan.
"Kenapa Ryan!?"Jerit Nayra dalam hati.
Naura terus pandang ke arah Ryan yang sedang menatap dirinya dari tadi dengan senyuman sengih.
"So..........awak nak pergi dengan saya atau pergi dengan Xin?"
Nayra menguling matanya terus Nayra menglangkah mendekati kereta Ryan lalu membuka pintu kereta. Ryan tersenyum sengih terus memakai cermin mata hitamnya.
YOU ARE READING
My Mr.Nerd (Complete)
RomanceNIK NAYRA ELIZA.Gadis yang kacukan Melayu+UK mempunyai mata biru muda yang muda membuat para lelaki terpukau dengan wajah kecantikannya dan berambut brown dengan senyuman yang manis itu menjadi para lelaki tergila-gila dengannya.berumur 17 dan jugak...