Nayra memulas tombol pintu lalu menglangkah masuk ke dalam rumah dengan wajah sudah cemas terus menaiki anak tangga menuju ke bilik Tuan Syed. Ryan turut masuk ke dalam rumah lalu menaiki anak tangga.KRANG!!!
Nayra membuka pintu dengan begitu luas. Puan Nova dan Tuan Emran yang berada dalam bilik Tuan Syed pandang ke arah pintu yang dibuka secara kasar. Nayra pandang ke arah katil terlihat kelibat Tuan Syed sedang baring lemah di atas katil.
Nayra terus pergi ke arah katil lalu duduk di sebelah Tuan Syed.
"Tok........."Panggil Nayra.
Tuan Syed membuka mata dengan perlahan lalu pandang ke arah suara lembut Nayra yang memanggilnya. Nayra pegang tangan tua Tuan Syed itu dengan mata sudah mula berkaca.
"Nayra..........."panggil Tua Syed dengan keadaan yang lemah.
Nayra mendengar toknya yang memanggil namanya dengan nada lemah turut menitis air matanya di pipi.
"Kenapa tok tak cakap yang tok sakit?"Tanya Nayra.
Tuan Syed senyum lemah terus menyelap air mata Nayra yang mengalir di pipinya menggunakan ibu jarinya.
"Tok tak nak Nayra risau dekat tok je"Kata Tuan Syed yang sudah lemah
"Tapi tok nak minta satu permintaan dekat Nayra"
"Permintaan apa tok?"Tanya Nayra dengan wajah hidung mula merah.
"Kahwin dengan Ryan"
Nayra terdiam lalu menunduk kepalanya. Tidak lama kemudian Nayra menangguk perlahan terus pandang ke arah Tuan Syed.
"Nayra akan kahwin dengan Ryan"Balas Nayra.
Tuan Syed mendengar itu terus bangun dari baringannya menatap ke arah Nayra dengan wajah teruja.
"Betul ni Nayra nak kahwin dengan Ryan?"Tanya Tuan Syed.
Nayra menangguk perlahan. Tuan Syed pandang ke arah semua yang berada di dalam biliknya.
"Dengar tak semua Nayra setuju"Kata Tuan Syed.
Nayra mendengar itu berkerut dahi.
"Apa semua ni?"
"Kakak Nayra setuju lah nak kahwin dengan abang Ryan"
Entah dari mana si budak Demian ada dekat sini tiba tiba je muncul macam hantu. Nayra pandang ke arah Demian yang mengeluarkan kepalanya di pintu. Lalu pandang ke arah Tuan Emran dan Puan Nova dengan wajah minta di penjelaskan.
"Kalau Nayra nak tahu tanya lah si Darren tu"Kata Puan Nova.
"Ha macam mana jadi tak plan aku ni Demian?"Tanya Darren yang baru muncul.
Dengan laju Demian menangguk dengan senyuman gembira terukir di bibirnya.
"Kau plan apa ni Darren?!"Jerit Nayra.
"Alah lek lek dah lah aku cuma nak bagi kau setuju je kahwin dengan Ryan tu tak akan lah kau tak kesian dekat tok bah tu tok bah teringat nak tengok cucu perempuan kesayangan dia tu kahwin"Kata Darren.
Nayra mengempal tangannya. Ada jugak orang kena tumbuk. Nayra menghembus nafas bagi hilang marahnya.
"Jangan marah ye Nayra"
Nayra pandang ke arah Darren dengan tajam. Darren yang menerima tatapan tajam itu terus sembunyi di belakang Asher. Nayra pandang ke arah Tuan Syed lalu melabuh duduk di sebelah Ryan Syed.
"Tok bah Nayra nak minta maaf pasal semalam sebab jerit dekat tok"Kata Nayra sambil pegang tangan tua Tuan Syed.
Tuan Syed mengusap pipi gebu Nayra itu dengan bibir terukir senyuman manis.
YOU ARE READING
My Mr.Nerd (Complete)
RomanceNIK NAYRA ELIZA.Gadis yang kacukan Melayu+UK mempunyai mata biru muda yang muda membuat para lelaki terpukau dengan wajah kecantikannya dan berambut brown dengan senyuman yang manis itu menjadi para lelaki tergila-gila dengannya.berumur 17 dan jugak...