Bab 24

364 27 9
                                    


KRING!!!!!

Sedang Nayra mengemas barang-barangnya lalu masuk ke dalam beg Nayra pandang ke arah rakannya yang sedang berbual terus pergi ke rakannya.

"Kau biar betul Xin?!"

"Ye betul kalau tak caye pergi dekat Darren dia bagi tahu dekat aku"Kata Xin

"Korang sembang apa ni?"

Xin terus pusing badannya menghadap ke Nayra dengan wajah berpeluh.Nayra melihat wajah Xin yang sudah berpeluh itu terus meletakkan tapak tangan belakangnya di dahi Xin.

"Kau okey tak Xin asal muka kau peluh?"Tanya Nayra.

Xin menyelap peluhnya di dahi menggunakan tangannya terus tersenyum kekok sampai nampak gigi.

"Aku okey je cuma panas jer dalam kelas ni"Balas Xin sambil mengipas menggunakan tangannya di wajahnya.

Nayra Meng'ok'sahaja dengan wajah sudah berkerut.

"Jom"Ajak Nayra.

Nayra menglangkah jalan keluar dari kelas bersama rakannya berjalan di belakangnya.








Di dalam kereta Nayra berkerut dahi melihat ke arah cermin terlihat Darren menggigit kuku sambil pandang ke arah luar tingkap.

"Kau dah kenapa pengotor sangat gigi kuku tu?"Tanya Asher.

Darren yang sedar itu terus berhenti menggigit kukunya.

"Darren kau nak bagitahu dekat aku apa tadi?"Tanya Nayra.

Darren perlahan Lahan pandang ke arah Nayra lalu mengemam bibirnya.

"Um.............. Sebenarnya aku nak cakap dekat kau something ni tapi kau jangan terkejut ye"Kata Darren.

Nayra berkerut dahi.

"Ryan sebenarnya dia..........".

"Dia ada cakap dia nak kahwin dengan kau!"Kata Darren.

Asher berhenti keretanya apabila lampu isyarat bertukar warna terus pandang ke arah Darren.

"Kau serius lah bodoh?!"

Darren menangguk laju dengan wajah buat buat sedih.Asher membaiki cermin mata yang hampir mahu terlepas terus pandang ke arah Nayra.

Nayra terkedu dan tidak percaya apa yang keluar dari mulut Darren.

"Mungkin dia sahaja kot"Kata Nayra.

"Sahaja apa ye aku dengar macam serius je"Kata Darren.

"No aku tak akan setuju kalau dia nak kahwin dengan Nayra dengan usia muda dia  No! And Never!"Kata Asher.

Asher terus memandu kereta apabila lampu isyarat menjadi hijau terus menlucur laju.




"betul Ryan nak kahwin dengan Nayra?"Tanya Puan Nova.

"Ya Allah! Mummy berapa kali Nayra nak cakap Nayra dengan Ryan tu tak akan kahwin dalam usia muda kitaorang"Balas Nayra.

"Habis tu yang aku dengar tu?"

"Maybe dia main main kot tak akan lah dia nak kahwin dengan aku dalam usia muda"Kata Nayra.

"Tapi macam serius je aku dengar"

Nayra mengarut kepalanya terus bangun lalu naik anak tangga terus masuk ke dalam bilik.

"Betul ke Ryan tu nak kahwin dengan Nayra ke kamu tipu ni?"soal Puan Daisy.

"Ya Allah umi betul lah Darren yang dengar sendiri"Jawap Darren.

Adrian yang bersandar di dinding mendengar perbualan antara mereka.Adrian mengetap giginya lalu menggenggam tangan sehingga terukir urat di lengannya.

My Mr.Nerd (Complete)Where stories live. Discover now