Bab 29

375 28 0
                                    


"Jadi kamu sekarang ni dah jadi CEO lah?"

Ryan menangguk dengan senyuman manis terukir di bibirnya.Nayra mendengus perlahan lalu sambung makan tanpa matanya memandang ke arah Ryan.

"Makin hensem mak ngah tengok Ryan ni"Puji Puan Daisy.

Ryan mengarut belakang lehernya dengan pipi sudah merah.

"Ha ah betul tu mesti dah ada girlfriend"Kata Puan Amanda.

"Takde lah mak long Ryan masih single lagi"Kata Ryan.

"Ish orang yang macam ni tak akan lah ada girlfriend kot"

Nayra menguling matanya mendengus perlahan.Adrian yang berada di belah kiri hadapannya pandang ke arahnya terus sambung makan.



Selesai makan tengah hari semua pergi ke arah ruang tamu manakala Nayra sudah masuk ke dalam bilik.

Sedang Ryan berbual dengan pakcik² Nayra tiba tiba Demian memanggilnya.

"Abang Ryan....."

Ryan pandang ke arah Demian.

"Ye?"

"Um........... Demian nak cakap sesuatu dekat abang Ryan boleh?"Tanya Demian.

"Cakap apa?"

"Abang Ryan masih sayangkan dekat Kakak Nayra?"

Ryan terdiam lalu menunduk kepalanya.Tuan Syed yang duduk di sofa bujang menatap ke arah Ryan yang menunduk kepalanya dengan wajah dingin.

Demian memandang ke arah Ryan yang menunduk itu sambil menunggu balas dari Ryan.

Ryan menarik nafas dalam lalu pandang ke arah Demian dengan senyuman ke arah Demian.

"Abang...............masih lagi sayang dekat kakak Nayra"

"Kalau kau sayang dekat dia asal kau pergi blah macam tu je"

Semua dekat ruang tamu terus pandang ke arah pemilik suara itu.Terlihat Adrian berdiri di yang nak masuk ke dalam ruang tamu dengan wajah dingin.

Ryan pandang ke arah Adrian dengan tajam.

"Aku pun nak tahu jugak asal kau tinggal dia macam tu ke........ sebab kau ada perempuan lain kan?"Kata Adrian dengan sinis.

Ryan mengetap rahangnya terus bangun pandang ke arah Adrian dengan tajam.Darren yang melihat Ryan terus bangun itu terus ikut bangun lalu memegang bahu Ryan.

"Ok ok ok jangan lah korang gaduh dekat sini"

Darren menarik bahu Ryan menghalang Ryan pergi ke arah Adrian.

"Aku buka nak ajak gaduh dengan dia pun tapi sebabkan dia lah Nayra jadi macam tu!"

"Adrian!"

Semua terdiam apabila Tuan Syed mula membuka suara.Adrian terus beredar dari situ.Sebelum Adrian beredar sempat dia bertatapan mata dengan Ryan dengan tajam.

Ryan menghembus nafas terus pandang ke arah Tuan Syed.

"Saya balik dulu tok"

Ryan pergi ke arah Tuan Syed lalu menyalami tangan tua Tuan Syed terus menglangkah keluar dari rumah.








Nayra yang berada di dalam sedang baring di atas katil bersama Mio di sebelahnya sambil menatap siling rumah.

Nayra menghembus nafas lemah terus mengusap kepala Mio yang berada di sebelahnya.

"Mio rasa Nayra patut tak maafkan Ryan tu?"

Mio hanya Meow sahaja.

"Tapi dia dah sakitkan hati Nayra"

My Mr.Nerd (Complete)Where stories live. Discover now