"A-Along"
Alden yang baru sampai lalu melihat ke hadapan terbeliak matanya
"Along!" terus berlari ke arah Lelaki itu yang bernama Adrian Darwisy lalu peluk Adrian dengan erat.
Adrian balas pelukkan Alden.
"Rindu Along!"
Nayra hanya pandang dua beradik itu berpelukan.Dalam hati tersenyum melihat dua beradik berpelukan.
Adrian melepaskan pelukannya lalu pandang ke arah Nayra yang masih mendukung Demian.
"Kenapa dengan baju kau Nayra dan asal kau pakai hoodie ni?"Kata Adrian dengan muka dingin dia itu.
"Um..........baju Nayra basah tu lah Nayra pakai hoodie ni"Balas Nayra
"Macam boleh basah?"Tanya Adrian.
Aduh mamat ni banyak tanya lah dia ingat aku penjenayah ke apa nk jawab soalan dia tu.
"Um..........."
"Eh anak mummy dah balik jom tolong mummy"
Entah dari mana Puan Nova datang yang telah selamat Nayra yang ingin jawpa soalan Adrian itu.
'fuh selamat aku thank you mummy'Bisik dalam hati Nayra.
"Oh ok mummy but Nayra nk mandi nanti Nayra tolong mummy"Kata Nayra.
Puan Nova angguk lalu pergi melangkah masuk ke dalam dapur.
Nayra turun kan Demian di bawah lantai terus beredar.
Adrian hanya pandang Nayra yang menaiki tangga sampai sahaja kelibat Nayra hilang terus pandang ke arah adik no 2nya.
"Asal dia pakai hoodie tu?siapa yang buat baju dia?"Tanya Adrian.
Asher mengangkat kedua bahunya."manalah aku tahu"
Asher terus beredar dari situ tinggal Adrian yang masih tidak bergerak.
Dalam kepala otak Adrian sedang berpikir siapa yang buat baju Nayra basah.
"Jadi kerja kamu dekat UK tu dah selesai?"Tanya Tuan Syed.
"Dah tok bah"Balas Adrian
Tuan Syed mengangguk lalu sambung membaca surat khabar.
Nayra yang sedang duduk di bawah lantai yang berlapis kamper bersama meja ruang tamu sedang mengajar Alden membuat kerja sekolah ialah itu subjek yang paling tidak disukai oleh pelajar² Malaysia.
Demian yang sudah menyelesaikan lukisan terus turun dari kerusi lalu pergi ke arah Nayra yang sedang mengajar Alden kerja sekolahnya.
"Kakak Nayra cantik tak Demian lukis?"
Nayra pandang ke arah Demian yang menujuk kertas.
Nayra tersenyum melihat lukisan Demian itu.Comel! Lukisan Demian ade orang lidi pulak tu.
"Cantik pandai Demian lukis"
Demian mendengar itu senyum lebar lalu peluk leher Nayra dengan erat.Nayra pun membalas pelukan sambil mengusap belakang Demian sambil senyum menutup matanya.
Tanpa Nayra sedar seseorang melihat ke arahnya yang berpeluk dengan Demian.Orang itu adalah Adrian. dalam diam Adrian senyum.
Adrian yang melihat senyuman manis Nayra tu pun terasa jantungnya itu berdegup².
Tuan Syed yang sedar yang Adrian itu pandang ke arah Nayra mula berdehem.
"Kamu dah kenapa tengok si Nayra tu?"Tanya Tuan Syed
YOU ARE READING
My Mr.Nerd (Complete)
RomanceNIK NAYRA ELIZA.Gadis yang kacukan Melayu+UK mempunyai mata biru muda yang muda membuat para lelaki terpukau dengan wajah kecantikannya dan berambut brown dengan senyuman yang manis itu menjadi para lelaki tergila-gila dengannya.berumur 17 dan jugak...