Sudah 2 minggu Darren jauh kan dirinya dari Aira.Aira yang sedar yang Darren sudah 2 minggu jauh dari dirinya dia tidak tahu mengapa Darren menjauh darinya.Di dalam kelas Aira termenung sampai tidak sedar cikgu melati memanggil namanya.
"Aira"
Aira yang sedar dari lamunan terus pandang ke arah depan terlihat Cikgu melati menyilap tangan ke dada.
"Kamu boleh tak bagi penuh perhatian bila saya mengajar kamu tahu kan yang bulan depan kamu akan menghadapi peperiksaan yang besar jadi tolong beri penuh perhatian bila saya mengajar"
"Saya minta maaf Cikgu"
Cikgu melati mengeleng kepala lalu sambung menulis di papan putih.Amira yang berada di sebelahnya pun turut berbisik.
"Kau ni dah kenapa sejak kebelakang ni kau asyik termenung jer kau ada masalah ke?"Tanya Amira.
Aira mengeleng kepalanya dengan senyuman palsu di wajahnya.
"Aku okey jer don't worry"Kata Aira
"Pasal Darren kan?"
Apabila Amira menyebut nama itu senyuman mati di wajahnya terus Aira diam lalu ketawa kecil.
"Takde masa lah aku nak pikir pasal mat Nepal tu"Kata Aira.
"Sebenarnya kau suka dia kan?"
Amira menangkat kedua keningnya lalu medekatkan wajahnya ke arah Aira.Aira apa lagi merah lah pipi dia tu sampai orang ingat dia pakai blusher.
"Ma-mana ada aku suka dekat dia Ish kau ni kau kan suka dekat dia"
"Aku tak suka dekat dia dah"Kata Amira.
Aira berkerut dahi terus pandang ke arah Amira.
"Asal?"
"Entah lah mungkin dia bukan jodoh aku kot"Kata Amira.
Aira menangguk perlahan lalu pandang ke arah Cikgu Melati yang sedang menjelaskan bahagian mana mahu menjawab soalan 2×2.
Xin berjalan di Koridor sambil menyanyi lagu didi and friends.
"Semut berkawad satu satu hore hore! Semut berkawad satu satu hore hore! Ahh!"
Terjerit Xin apabila melihat Kai berada di hadapannya terus pusing ke belakang dengan wajah sudah menjadi tomato.Malu!.
"Um.......awak Xin kan?"
Xin terus pusing badannya menghadap Kai dengan pipi sudah kemerahan lalu menangguk perlahan dengan mata pandang ke bawah lantai malu pandang ke arah wajah Kai.
"cikgu Aisah suruh saya bagi ni dekat ketua kelas awak alang-alang saya jumpa awak dekat sini awak boleh lah bagi buku ni dekat ketua kelas awak"
Kai menghulur buku ke arah Xin.Xin menangguk perlahan terus mengambil buku itu dari tangan Kai lalu menunduk kepalanya.Malu dengan kejadian tadi.
"Nanti saya bagi buku ni dekat hazeq Saya pergi dulu bye!"
Xin terus berlari laju meninggalkan Kai sendiri di koridor.Kai pandang ke arah Xin yang lari itu lalu tersenyum dengan kelakuan Xin itu.
"Kenapa comel sangat..."
Kai terus berjalan dengan tangan berada di dalam poket seluar sekolahnya dengan senyuman di wajah teringat dengan kelakuan Xin yang begitu comel.
Aira yang baru keluar dari tandas tiba tiba tangannya di tarik lalu membawanya ke belakang sekolah.
Aira terus menepis tangan orang itu lalu pandang ke arah orang itu.
YOU ARE READING
My Mr.Nerd (Complete)
RomanceNIK NAYRA ELIZA.Gadis yang kacukan Melayu+UK mempunyai mata biru muda yang muda membuat para lelaki terpukau dengan wajah kecantikannya dan berambut brown dengan senyuman yang manis itu menjadi para lelaki tergila-gila dengannya.berumur 17 dan jugak...