Raanah yang sedang menjaga kaunter sambil mengscroll telefonnya terdengar bunyi pintu kedai masuk.Terus Raanah menyimpan telefonnya."Selamat datan-"
"Denzel?"
Denzel berjalan menuju ke arah kaunter dengan senyuman manis terukir di bibirnya.
"Awak buat apa kat sini?"Tanya Raanah.
"Takde apa apa pun sahaja nak ajak awak pergi lunch sama sama kalau awak tak sibuk lah"Kata Denzel.
"Um......tak lah sibuk sangat tapi tulah siapa yang nak jaga kedai ni yelah mak awak kan pergi bercuti"
"Takpe lah biar akak Hani yang jaga"
Raanah dan Denzel pandang ke arah belakang ternampak kelibat seorang wanita yang berumur dalam lingkungan 30-an baru keluar dari bilik stor.
"Takpe ke akak yelah Raanah takut nak tinggal akak seorang dekat kedai ni"
"Takpe Raanah pergi je akak dah biasa duduk kedai seorang² dah dah pergi lah keluar dengan boyfriend Raanah tu"Kata Akak Hani.
Pipi Raanah menjadi tomato.Denzel pulak hanya mengarut kepalanya yang tidak gatal sambil senyum kekok dengan pipi agak merah.
"Apa lah akak ni dia dengan Raanah kawan jer"Kata Raanah
Raanah menglangkah jalan pergi ke belakang untuk mengemas barang-barangnya dengan muka sudah serupa seperti tomato.Hani dan Denzel ketawa dengan kelakuan Raanah.
Nayra yang berada di bilik bersama Mio sedang baring di atas katil sambil bergolek-golek di atas katil.
"Bosan ye nak buat apa eh kalau nak ajak abang Asher pergi jalan jalan dia ada kelas hari ni kalau Darren dia pergi keluar dengan Aira Alden dengan Demian pulak pergi ikut Darren ARGH!!!!!! BOSANNYA!!!!!"
Nayra terus bangun lalu mengambil Mio.
"Mio apa patut Nayra kena buat"
Mio hanya Meow sahaja.
"Alah Mio ni orang suruh bagi cadangan dia boleh pulak pergi Meow.
Nayra muncung mulutnya.Mio hanya Meow sahaja lalu sambung tidur.
Nayra melihat Mio yang sambung tidurnya menguling matanya.Tiba tiba Nayra dapat satu idea terus mengambil telefon sebelahnya lalu mendail nombor Amira.
*TUK TUK TUK*
*Hello*
*Hello Amira kau free tak jom kita pergi jalan jalan*
*Um...... sorry aku teman Aira keluar dengan Darren ni lain kali lah ye*
*Ouh.......ok takpelah aku ajak Xin jelah*
*Um....... Sebenarnya Xin pun sama*
*Ouh ok bye*
*Nayr-*
Nayra terus menutup telefonnya dengan wajah sedih lalu menghembus nafas lemah.Nayra pandang ke arah telefon yang berada di tangannya ternampak nombor Ryan dalam screen telefon itu.
'nak call ke tak nak call ke tak'Bisik hati Nayra.
Nayra menutup matanya terus mendail nombor Ryan.
*TUK TUK TUK*
*Hello?*
Jantung Nayra bagaikan mahu terkeluar dari badan.
*He-Hello*
*Awak okey tak? Kenapa suara macam tu?*
*Um.......... Sebenarnya saya nak.........*
*Nak?*
YOU ARE READING
My Mr.Nerd (Complete)
RomanceNIK NAYRA ELIZA.Gadis yang kacukan Melayu+UK mempunyai mata biru muda yang muda membuat para lelaki terpukau dengan wajah kecantikannya dan berambut brown dengan senyuman yang manis itu menjadi para lelaki tergila-gila dengannya.berumur 17 dan jugak...