Bab 6

724 51 1
                                    

"Ryan"

Ryan pandang ke arah Nayra dengan senyum bersama dengan dua rakannya berada di kiri dan kanannya.

"Aduhhh mamat ni lagi"Amira terus pandang ke arah lain apabila melihat wajah Aron berada di sebelah kanan Ryan tersenyum ke arahnya.

Xin pulak sudah ternganga mulut apabila melihat Kai yang berada di kiri Ryan.

Aira yang melihat Xin ternganga mulut terus siku lengan Xin.

"Kau ni dah kenapa ternganga mulut tu?"Kata Aira.

"Aku rasa aku dah jumpa jodoh aku lah"

Aira mendengar itu berkerut dahi dia. Aira terus pandang ke arah mata Xin lalu pergi ke arah di mana mat Xin pandang.

Amira pandang ke arah Xin lalu berpindah ke arah Kai lalu ke arah Xin lalu ke arah Kai bergitu lah seterusnya bergilir gilir sampai abang Jamal mampus.

"Dah habis tu Darren tu kau nak campak kat mana?"Kata Amira.

"Campak dekat hati Aira lah"Kata Xin

Aira sudah buat muka jijik.





"Terima kasih tau sebab awak tolong jaga Demian masa dua hilang"

Kini Nayra dan Ryan duduk di tempat menunggu rakan-rakannya yang sedang bermain dengan Demian.

"Sama sama"Balas Ryan.

"Nasib dia jumpa awak kalau dia jumpa orang lain hm..... Tak tau lah"

Nayra pandang ke arah Demian yang sedang bermain permainan kereta.

Ryan pandang tepi wajah Nayra dengan agak lama tiba tiba jantung berdegup laju terus pandang ke arah Demian yang tengah bermain.





"Assalamualaikum awak"

Amira pandang ke arah Aron  menguling matanya lalu sambung bermain iphonenya.

"Tak Jawap dosa tau"

Amira menarik nafas dengan geram lalu hembus terus pandang Aron dengan tajam.

"Kau ni kan boleh tak jangan kacau aku"

Amira mendengus geram menyampah dengan mamat UK ni.

Aron hanya senyum sahaja walaupun di layan kasar oleh Amira kerana dalam hatinya hanya Amira seorang sahaja tiada perempuan lain di dalam hatinya kerana Amira lah satu satunya perempuan yang sudah bukakan hati Aron.

Aira yang sedang teman Demian bermain hanya perhati jer Amira dan Aron tu.

"Wey Xin cuba kau tengok tu"Aira berkerut dahi apabila tiada balasan dari Xin terus pandang ke arah Kanan dimana Xin berada di sebelah kanannya.

Terlihat Xin sedang pandang Kai yang tengah membeli aiskrim untuk Demian.Haih beli Aiskrim pun ecem.

Aira pulak hanya tanyang muka hambar jer lalu sambung bermain dengan Demian.

"Nah Demian abang beli aiskrim untuk Demian"

Demian mendengar perkataan aiskrim itu terus pandang ke arah Kai terlihat matanya sudah berkilau.

"Terima kasih Abang Kai"Demian terus ambil aiskrim itu di tangan Kai.

Kai tersenyum melihat Demian berlari ke arah Nayra dan Ryan yang sedang berbual.

Mata Kai pandang ke arah sebelah terlihat Xin sedang pandang ke arahnya.Xin yang sedar Kai pandang ke arahnya terus mengalih pandangan ke arah lain.

Aira di sebelahnya itu hanya melihat perlakuan Xin yang agak pelik Hari ini.

My Mr.Nerd (Complete)Where stories live. Discover now