Nayra menurun dari anak tangga dengan senyuman bahagia terukir di bibirnya."Good morning everyone"
Semua pandang ke arah Nayra dengan berkerut dahi.Nayra melihat semua berkerut dahi itu senyum kekok.
"Kenapa semua pandang Nayra macam tu?"Tanya Naura.
"Tak asal kau tiba tiba macam pelik hari ni?"Tanya Darren
"Mana ada pelik biasa je"Kata Nayra.
Darren mengarut kepalanya lalu sambung makan sarapannya.Nayra menangkat kedua belah bahunya terus berjalan duduk di sebelah Demian.
"Why you so happy Kakak Nayra?"
Nayra pandang ke arah Demian sambil senyum.
"mesti lah dia happy boyfriend dia ajak dia keluar"
Nayra pandang ke arah Darren tajam.Terus Darren pandang ke atas siling rumah.Nayra menguling matanya lalu pandang ke arah Demian.
"Akak happy sebab abang Ryan bagi kakak hadiah semalam"Kata Nayra
"Ye ke nak tengok"
"Nanti lah dulu"
Demian menangguk sambung makan sarapannya.
"Nayra"
Nayra pandang ke arah Tuan Syed.
"Ye tok bah?"
"Tok nak cakap sesuatu dekat Nayra ni"
Nayra tidak tahu mengapa dia boleh dapat rasakan jantung berdegup kencang apabila melihat wajah serius Tuan Syed.
"Tok nak cakap apa?" Tanya Nayra.
"Betul ke Nayra suruh Ryan tu jadi boyfriend palsu Nayra?"
Semua di meja makan terdiam terus semua pandang ke Nayra dengan wajah penuh tanda tanya.Nayra terkedu tidak tahu mahu balas apa terus pandang ke arah Darren dengan tajam.
"Aku tak bagi tahu pun"Kata Darren tanpa suara.
Nayra terus pandang ke arah Tuan Syed dengan senyuman kekok.
"Jadi betul lah"
"Ta-tapi memang sebelum ni Nayra suruh dia jadi boyfriend palsu Nayra tapi sekarang ni dah betul betul Tok"Kata Nayra.
Tuan Syed menarik nafas lalu menghembus dengan perlahan.
"Tok bah marah ke?"
"Tak tok tak marah pun tok faham kenapa Nayra buat macam ni tapi tok tengok dia tu budak baik tok percaya dekat dia yang dia boleh jaga Nayra dengan baik"Kata Tuan Syed.
Nayra tersenyum dengan kata kata Tuan Syed.
Nayra yang baru sampai di depan sekolah terus turun dari kereta Asher.
"Bye abang Asher"Nayra melambai tangannya.
"Dah jom nanti lambat pulak"Kata Darren.
Nayra dan Darren berjalan masuk ke dalam bangunan sekolah.Nayra yang hampir menujuk ke arah pintu masuk tiba tiba terlihat rakannya keluar dari kelas dengan keadaan gelabah.
Berkerut dahi Nayra terus pergi ke arah rakannya.
"Aduh macam mana ni macam mana kalau Nayra tahu"
"Tahu apa?"
Xin terjerit dengan kehadiran Nayra yang tiba tiba itu.
"Um......... Sebenarnya kitaorang nak.....Um............"
YOU ARE READING
My Mr.Nerd (Complete)
RomanceNIK NAYRA ELIZA.Gadis yang kacukan Melayu+UK mempunyai mata biru muda yang muda membuat para lelaki terpukau dengan wajah kecantikannya dan berambut brown dengan senyuman yang manis itu menjadi para lelaki tergila-gila dengannya.berumur 17 dan jugak...