Bab 36

379 24 3
                                    


"So Ryan lamar kau lah semalam?"

Nayra menangguk. Xin dan Nayra berada di pusat beli-belah. Mereka berdua berjalan mengelilingi dalam pusat beli-belah sambil berpimpin lengan.

"Kau terima tak lamaran dia tu?"Tanya Xin.

Nayra mengeleng tanpa mengeluarkan suara pun. Berat mulut ini mahu buka bagai di lekatkan oleh gam gajah.

"Asal kau tak terima lamaran dia tu Nayra"Tanya Xin.

"Entah lah Xin hati aku ni masih lagi tak boleh terima dia dalam hidup aku apa entah lagi dia nak jadi suami aku lagi lah aku tak terima"Kata Nayra.

Xin mendengus perlahan terus pandang ke arah tepi wajah Nayra dengan wajah tegasnya.

"Nayra kau boleh tak jangan percaya dekat si Adrian tu yang Ryan tinggalkan kau sebab si sunda- tu Ryan tinggalkan kau sebab masa tu ramai musuh dia nak ambil kau untuk jadi upah dia"

Xin yang sedar dia sudah terlepas cakap terus menutup mulutnya. Nayra berkerut dahi terus pandang ke arah Xin.

"Xin kau cakap apa ni Xin?"

"Um........um.........."

Xin mengarut kepalanya yang berlapis tudung shawl warna merah tidak gatal lalu pandang keliling mall itu tidak mahu pandang ke arah Nayra dengan wajah tegas itu

"Xin kau cakap dekat aku siapa sebenarnya Ryan ni?"

"Um..............."










"Jadi Ryan tu gengster motor?"Tanya Nayra.

Xin menangguk lalu minum air jus oren yang di order tadi. Nayra bersandar di belakang kerusi lalu memicit kepalanya.

Xin terus memegang tangan Nayra yang berada di atas meja lalu mengusap.

"Aku minta maaf sebab tak bagi tahu dekat kau pasal Ryan ni"

"Jadi dia masih lagi gengster motor?"

Xin mengeleng.

"Tak dia dah lama keluar dari gengster motor tu"Kata Xin.

Nayra hanya diam sahaja. kenapa sekarang dia tahu yang Ryan itu adalah seorang gengster motor.

"Tapi asal dia tak bagitahu dekat aku yang dia tu gengster motor kenapa nak bagitau kau?"Tanya Nayra.

"Eh aku dah tahu lama dah dia tu gengster motor and bukan dia tak nak bagitau kau yang dia tu gengster motor dia cuma takut kalau kau tinggalkan dia sebab dia tu
gengster" balas Xin yang begitu panjang.

KRING!!!

Bunyi telefon berdering di dalam beg tangan Xin. Terus Xin mengeluarkan telefonnya yang berdering itu. Xin melihat ke arah screen telefonnya terlihat nama seseorang berada di screen telefonnya yang tertulis 'my huby"

Terus Xin mengangkat telefon itu lalu membawakan di telinganya.

*Hello Assalamualaikum huby saya*

*Sayang ada dekat mall lah teman Nayra*

*Huby dah tunggu dekat luar ke? Ok nanti sayang keluar ye bye Assalamualaikum love you muahh*

TUP!!!

Xin pandang ke arah Nayra yang sedang minum jus limaunya.

"Wey aku kena pergi sebab Kai dia nak pergi outstation ni tapi kau boleh balik sendiri tak ni?"

"Takpe aku boleh call Abang Asher datang ambik aku"Kata Nayra.

"Ye lah aku balik dulu tau sorry ye aku tak dapat nak hantar kau"

Xin bangun dari kerusi lalu pergi ke arah Nayra. Xin terus peluk Nayra yang masih duduk lalu mencium pipi Nayra. yang macam mak-mak kita pernah buat masa jumpa sedara mara kita yang lama tak jumpa.

My Mr.Nerd (Complete)Where stories live. Discover now