Bab 25

416 32 13
                                    


Akhirnya yang di tunggu-tunggu minggu ini oleh murid tingkatan 5 akan menghadapi peperiksaan yang besar bagi mereka iaitu sijil pelajaran Malaysia atau SPM.

Nayra yang berada di dalam bilik sedang study subjek sejarah di meja pelajarnya.Sedang Nayra study bunyi ketukan pintu bilik.

TOK TOK TOK!!!

Nayra pandang ke arah pintu lalu bangun berjalan pergi ke arah pintu lalu membuka pintu.Terlihat Puan Nova berada di depan pintu bersama gelas yang berisi air jus oren di tangannya.

"Mummy rupanya masuk lah mummy"Ajak Nayra.

Puan Nova masuk ke dalam bilik Nayra bersama gelas di tangannya.Puan Nova memandang sekeliling bilik Nayra lalu pandang ke arah meja pelajar Nayra yang terlihat agak bersepah sikit.

"Nayra tengah study ke?"Tanya PUAN Nova.

"Ha ah mummy tengah study sejarah lagi pun cuti dua hari ni Nayra nak study SPM pun dah nak dekat dah ni"Kata Nayra.

Puan Nova menangguk perlahan meletakkan gelas yang berisi jus oren itu di meja tepi katil Nayra terus melabuh duduk di berai katil Nayra.

"Nayra dengan Ryan macam mana okey?"

Nayra terdiam lalu pergi ke arah meja pelajarnya terus mengemas atas mejanya.Puan Nova berkerut dahi apabila tiada balasan dari Nayra.

Terus Puan Nova berjalan ke arah Nayra lalu peluk bahu Nayra.

"Kenapa ni hmm.."Tanya Puan Nova.

"Nayra dengan dia okey je cuma rindu dekat dia yelah Nayra dengan dia kan kena fokus study sebab nak SPM so kitaorang tak pernah jumpa lah"Kata Nayra.

Puan Nova mengusap rambut Nayra lembut lalu mengucup ubun-ubun Kepala Nayra.

"Mummy keluar dulu ye Nayra study lah dulu ye"

Puan Nova mengucup dahi Nayra lalu berjalan keluar dari bilik Nayra.Nayra menghembus nafas lemah terus mengemas barang-barangnya.

TING!!!

Terdengar bunyi mesej masuk.Nayra terus mengambil telefon di meja lalu menekan whatsapp.

Ryan❤️*awak boleh keluar sekejap saya ada dekat depan rumah awak*

Nayra berkerut dahi terus bangun lalu berjalan keluar dari bilik.








Nayra menurun dari anak tangga terus pergi ke arah pintu.

"Nayra nak pergi mana tu dah malam dah ni?"Tanya Tuan Emran.

"Nayra nak jumpa Ryan Sekejap"

Terus Nayra pergi keluar dari rumah tanpa menunggu balasan dari Tuan Emran.








Nayra yang sudah sampai di luar pagar ternampak kelibat Ryan yang sedang menunggu dirinya duduk di atas motor sambil memejamkan matanya.

Nayra jalan mendekati Ryan yang masih tak sedar kehadirannya.

"Awak nak apa jumpa saya?"

Ryan membuka mata terus pandang ke arah Nayra yang sudah berada di hadapannya.

Ryan turut dari motornya lalu berjalan mendekati Nayra dengan senyuman manis terukir di bibirnya.

"Saya cuma rindu dekat awak jer"

Ryan mengarut belakang tekaknya dengan pipi sudah merah.Nayra ternampak pipi Ryan sudah merah itu turut ketawa kecil.

"Saya pun rindu awak jugak"Kata Nayra.

Ryan pandang wajah cantik Nayra dengan penuh rasa cintanya terhadap Nayra.

"Saya pergi dulu takut nanti tok marah awak pulak duduk dekat luar ni lama lama"

My Mr.Nerd (Complete)Where stories live. Discover now