"Nayra!"Xin lari anak ke arah Nayra lalu peluk dengan erat bagai tiada hari lain.
"I miss you"Kata Xin.
"Lah baru jer semalam jumpa tak akan lah dah rindu"Kata Amira.
"Alah biarlah bluwerrk"
Aira menguling matanya.
"Sayang!"
Mereka bertiga pandang ke arah luar pagar sekolah terlihat Darren berlari dengan wajah senyum manis.Aira terus menunduk malu.
"Sayang I miss you"
Darren sudah membuat muka sedih dengan mulut seperti itik.Xin melihat itu ternganga mulut.Nayra dan Amira membulat mata melihat itu lalu pandang satu sama lain.
"Wait what korang dah......."
Xin mencantum jari telunjuknya bersama.Belum sempat Aira ingin membalas pertanyaan Xin Darren terus potong.
"Ha ah tunggu masa nk kahwin je"
Aira terus mencubit pinggang.
"Aduh! Aduh! Sayang jangan macam ni sakit lah!"jerit Darren.
"Kau ni kan tak payah nk bersayang-sayang bagai"
Aira terus berjalan beredar dari situ
meninggalkan Darren."Alah sayang jangan lah merajuk sayangku"
Darren terus mengejar Aira meninggalkan Nayra dan dua rakannya di situ.Nayra dan Xin,Amira hanya mampu melihat drama bertajuk sayangku merajuk.Lah tiber.
"Um.......bila masa diorang dah......."
"Dah lama dah sejak Aira kena kacau dengan si Adam tu"Kata Amira.
"What?! Kau tak bagitahu aku pun"
Xin menyilangkan tangannya di dada dengan mulut sudah seperti itik.Merajuk!
"Jom Nayra kita tinggal budak ni"
Amira terus menarik tangan Nayra terus berjalan pergi meninggalkan Xin di situ.
"Ish! Bukan ye nk pujuk aku!"
Xin terus berjalan pergi ke arah Nayra dan Amira.
Nayra berjalan di Koridor selepas baru keluar dari tandas tiba tiba terdengar suara kucing meminta tolong di belakang sekolah.
"Meow Meow Meow!"
"Bunyi kucing ke tu?"
Nayra terus pergi belakang sekolah lalu mencari keberadaan kucing itu.Nayra pergi ke arah kotak kotak terbiar itu terdengar bunyi kucing seperti meminta tolong.
"Meow Meow Meow!"
Nayra terus mengalih kotak kotak itu lalu mencari kedudukan kucing itu.Mata Nayra tertarik dengan ekor yang berwarna putih,hitam dan kuning itu terus Nayra mengalihkan kotak itu.
"Kesian ye dia"
Nayra mendukung anak kucing itu lalu membelai kepala kucing itu dengan lembut.
"Mana mak awak ni hmm?"
Kucing itu hanya Meow Meow Meow sahaja.Nayra mengarut kepalanya tidak tahu mahu membuat apa.
"Awak buat kat sini?"
Nayra pandang ke arah suara garau itu terlihat Ryan berdiri di situ.
"Um.....Saya terjumpa kucing ni dekat kotak kotak tu kesian dia habis badan dia penuh dengan debu lepastu dia asyik Meow Meow Meow jer tadi sampai saya tak tahu nak buat apa"Kata Nayra dengan panjang lebar itu.
YOU ARE READING
My Mr.Nerd (Complete)
RomanceNIK NAYRA ELIZA.Gadis yang kacukan Melayu+UK mempunyai mata biru muda yang muda membuat para lelaki terpukau dengan wajah kecantikannya dan berambut brown dengan senyuman yang manis itu menjadi para lelaki tergila-gila dengannya.berumur 17 dan jugak...