Bab 28

391 32 0
                                    


Nayra terus merebahkan badannya di atas katil lalu mengambil bantal yang berada di sebelahnya terus menutup wajahnya dengan bantal itu.

"ARGH!!!"

Menjerit Nayra di bawah bantal terus melepaskan bantal itu dari wajahnya.

Alden yang berada di luar bilik yang ingin pergi ke dapur terdengar jeritan Nayra.

"Dah kenapa dengan kakak Nayra ni?"Bisik Alden.

Nayra terus bangun dari baringannya lalu terus menangkat Mio yang tengah lena tidur itu.

"Mio tahu tak Nayra jumpa siapa?"

Mio hanya diam sahaja sambil menutup matanya.

"Nayra jumpa Ryan benci Nayra tengok muka dia tu rasa nak tumbuk je muka dia lepastu ada ke dia cakap dekat Nayra yang dia masih cinta dekat Nayra eeee!!!!! Geram Nayra!! Tahu tak"

Sekali lagi Mio hanya diam sahaja.

"Mio ni dengar tak apa Nayra cakap ni?"

Narya mengocak badan Mio.Mio pulak hanya redha dengan kelakuan Tuannya. Di sebalik pintu Alden meletakkan telinganya di pintu Nayra dengan wajah sudah berkerut.

"Kakak Nayra ni oke ke tak ni?"

Alden mengarut kepalanya terus beredar pergi.








Semua ahli keluarga Nik berkumpul di ruang tamu sambil menunggu ketibaan Darren.Katanya nak cakap sesuatu yang penting.

"Mana Darren ni aku mengantuk dah ni"

Asher terus bersandar di belakang sofa terus memejamkan matanya.Tuan Syed melihat ke arah dinding jarum jam menunjukkan pukul 11:00 malam.

"So semua dah ada dekat sini ke?"

Darren memandang seluruh keliling ruang tamu memastikan semua ada di ruang tamu kecuali  Denzel dan Adrian yang tiada di ruang tamu.

"Ha apa yang kamu nak cakap?"Tanya Tuan Daisy.

"Ok Darren suruh semua orang kumpul dekat ruang tamu ni sebenarnya................"

"Darren nak kahwin!"

Semua orang di ruang tamu hanya memandang ke arah Darren tanpa keluar suara pun dengan wajah tiada reaksi langsung.Darren melihat sekeliling di ruang tamu diam sahaja hanya bunyi kipas sahaja di dengari.

"Kenapa semua tengok Darren macam tu?"Tanya Darren dengan kekok

"Kau betul ke nak kahwin ni jangan buat lawak lah"

Darren terus pandang ke arah Asher dengan tajam.

"Betul ke kamu nak kahwin ni Darren?"Tanya Puan Daisy.

"Betul umi Darren memang nak kahwin"Balas Darren.

"Siapa yang kamu nak kahwin?"Tanya Tuan Anas dengan tegas.

Darren terkejut kecil dengan suara tegas Tuan Anas itu.

"Dengan Aira"

"Suruh dia datang umi nak jumpa dengan dia"

Semua orang bangun lalu pergi ke bilik mereka masing-masing.Nayra bangun terus berjalan pergi ke arah Darren.

"Kau betul ke nak kahwin dengan Aira?"Tanya Nayra.

"Of course Aku nak kahwin dengan dia Kenapa nampak aku main main ke?"

Nayra mengeleng kepalanya.

"Tak tapi macam tak percaya"

Nayra terus menaiki anak tangga meninggalkan Darren seorangan di situ.

"Asal dia cakap macam tak percaya dekat aku"Bisik Darren.










My Mr.Nerd (Complete)Where stories live. Discover now