Bab 34

378 30 0
                                    


Nayra memulas tombol pintu rumah terus menglangkah masuk ke dalam. Demian yang berada di belakang Nayra turut masuk ke dalam

"Meh sini biar akak letak barang ni dekat dapur"

Demian menghulurkan barang-barang dapur yang di beli tadi ke arah Nayra.

Nayra mengambil barang-barang itu di tangan Demian lalu menglangkah berjalan ke arah dapur. Nayra Menglangkah masuk ke dalam dapur terus pergi ke arah Island dengan kelibat Aira yang duduk di kerusi sedang memotong sayur di atas Island

Nayra menaru barang-barang itu di atas island.

"Nak Nayra tolong tak?"Tanya Nayra

"Nayra tolong potong bawang yang Narya beli tu"Balas Puan Amanda yang sedang mengaul sup nasi ayam di dalam periuk.

Nayra mengeluarkan sebungkus bawak dalam plastik lalu mengeluarkan bawang-bawang merah itu. Nayra mula mengupas kulit bawang itu dengan menggunakan pisau.

KRING!!!

Bunyi telefon berdering. Aira mengambil telefonnya lalu melihat ke screen telefonnya.

Terlihat di screen telefonnya tertulis nama "Abang". Aira meminta diri dulu terus pergi ke arah luar dapur untuk menjawab panggilannya.

*Hello Assalamualaikum kenapa abang call sayang*

*Walaikumusalam sayang abang takde lah abang ingatkan nak pesan dekat sayang suruh mak long masak lebih*

*Kenapa kena masak lebih ada orang nak datang ke?*

*Yes orang itu adalah Ryan dia cakap dia nak datang dan nak bincang something dengan paksu*

*Oh ok nanti sayang bagitahu dekat mak long*

*Ok sayang abang letak dulu Assalamualaikum I love you*

*Walaikumusalam abang..........I love you too*

TUP!!!

Aira memusingkan badannya lalu menglangkah masuk ke dalam dapur.

"Mak long Darren cakap masak lebih sikit sebab kawan dia nak datang"Kata Aira.

"Kawan mana?"

Aira pandang ke arah Nayra yang tengah potong bawang terus pergi ke arah Puan Amanda lalu berbisik di telinga.

"Ryan"bisik Aira dengan perlahan.

"Kamu dah kenapa bisik dengan mak long ni?"

"Kalau Aira sebut nama Ryan tu tak ke Nayra tu takde mood"Kata Aira.

"Ye tak ye jugak"

Aira terus pergi ke arah island lalu sambut memotong sayur.

"Siapa call tadi?"Tanya Nayra.

"Um.......... Darren dia cakap dia rindu dekat aku"Bohong Aira.

"Menganda betul apa lah nasib kau dapat suami macam Darren"

Aira ketawa kecil sambil mengeleng kepalanya.

"Takpe lah Wey aku redho dapat suami macam Darren asalkan dia jaga aku dengan baik"Kata Aira.

Nayra menangguk terus memotong bawang itu.






TIK TOK TIK!!!

Nayra keluar dari dapur terus menglangkah berjalan pergi ke arah pintu. Nayra terus memulas tombol pintu lalu membuka pintu terlihat Darren berada di hadapannya bersama sosok tubuh seorang lelaki di belakang Darren.

"Eh awal kau balik biasa kau balik pukul 8:00"Kata Nayra dengan senyuman manis terukir di bibirnya.

Mata Nayra mengintai belakang Darren ternampak sosok tubuh lelaki.

My Mr.Nerd (Complete)Where stories live. Discover now