Bab 4

909 62 3
                                    

Nayra sedang turun dari tangga bersama beg kertas di tangannya. Naura menlangkah masuk dalam dapur.

Melihat kelibat Mak long dan jugak mak ngah yang sedang mencuci pinggan manakala Mak longnya susun pinggan.

"Morning Demian"

"Morning kakak Nayra"

Demian yang duduk di atas kerusi sedang mencedok nasi lemak itu ke dalam mulut dengan sisa nasi yang berada di tepi pipinya.

Nayra mengambil tisu di dalam poket baju sekolahnya lalu mengelap pipi Demian itu.

"Tu apa kakak?"Tanya Alden.

Nayra pandang ke arah beg kertas itu."oh ni kakak nak bagi Hoodie kawan kakak balik"Balas Nayra

Alden Meng'o'lalu sambut makan nasi lemak yang dibuat oleh uminya dan jugak Mak longnya.

Nayra duduk di tepi Demian lalu mencedok nasi lemak itu di pinggannya.

"Morning Abang Adrian"

Adrian pandang ke arah Demian tersenyum kecil ke arah Demian lalu duduk di hadapan Nayra.

"Nayra........"

Nayra pandang ke arah Adrian yang berada di hadapannya.

"Nanti aku hantar kau dengan Darren"Kata Adrian sambil pandang ke arah Nayra.

"Um...........takpelah Abang Adrian Nayra dengan Darren boleh pergi dengan Abang Asher"Nayra pandang ke arah lain takut tengok wajah Adrian yang dingin itu.

Asher yang baru sampai terus menolak kerusi lalu melabuh duduk terus mencedok nasi lemak itu.

"Asher"

Asher pandang ke arah Abang longnya lalu buat muka'nak apa'

"Kau tak payah hantar Nayra dengan Darren biar aku yang hantar diorang"Kata Adrian

Asher pandang ke arah Nayra yang mengeleng kepalanya dengan perlahan tandanya tidak mahu di hantar oleh Adrian.

"Tapi-"Belum sempat Asher ingin cakap habis Adrian terus pandang ke arah Asher dengan tajam.

Asher yang menerima pandang tajam dari Adrian menelan air liur lalu terkentut takut dengan abangnya.

Asher pandang ke arah Nayra dengan wajah dingin itu macam ada takut pun ada.Nayra hanya pasrah sahaja.

Demian yang berada di meja makan pun hanya diam jer sambil layan drama bertajuk aku nak hantar dia.Lah tiber.







Apa ni tak nak tak nak.tiber.










"Nayra pergi sekolah dulu mummy"Nayra menyalami tangan tua Puan Nova.

"Ingat pesan mummy pergi sekolah tu belajar jangan cari pakwe pulak"

Nayra buat muka.Puan senyum lalu mengucup dahi anak perempuannya.

"Umi Darren pergi dulu"Darren menyalami tangan Puan Daisy lalu terus lari macam the flash keluar dari rumah.

Darren membuka pintu kereta duduk hadapan baru sahaja Darren masuk kepalanya dalam kereta tiba tiba di halang oleh Adrian.

"Darren kau duduk belakang biar Nayra duduk sini"

Darren pandang ke arah Nayra dan Nayra pandang ke arah Darren.

Aku pandang dia.dia pandang aku ah gituww

"Um....... Takpelah Abang Adrian Nayra boleh duduk dekat belaka-"

"Aku cakap duduk sini Nayra Eliza"

Nayra terdiam bila Adrian panggil dia dengan nama panjang dia terus pergi ke depan lalu terus masuk ke dalam kereta.Darren pulak pergi ke belakang terus masuk dalam kereta takut dengan Adrian nanti tak pasal² kena belasah dengan Adrian.








My Mr.Nerd (Complete)Where stories live. Discover now