Lily Severuse jemně oddálila.
„Jsi můj přítel, Severusi. Jediný, kterého mám."
Alchymista mlčel. Jak jí může pomoci? Chtěla by, aby si ji vzal? Aby byl otcem jejímu ještě nenarozenému dítěti? Necítil se na takovou roli. Přinesl by jim do života jen neštěstí. Považoval se za čestného a rovného člověka. Mohl by odmítnout pomoc ženě v nouzi? Milované ženě v nouzi?
Mlčel a čekal, co bude Lily Potterová požadovat. Jeho jindy brilantní mysl byla zatemněná. On také slouží Voldemortovi. Všichni, které zaměstnává, jsou v ohrožení. Lily by mu znovu byla vydána na milost a nemilost. Situace neměla uspokojivé řešení.
„Myslela jsem, že bych se u tebe mohla skrýt, než se dítě narodí. Bojím se, že by mi jej pán odebral. Chtěl zabít i mě, když Bellatrix zemřela. Vřítil se k nám a Jamese probodl, mně se podařilo schovat se a utéct, ale on se nevzdá, on si nás najde."
Snape něžně hladil ženiny vlasy. Byla tak nádherná.
„Upokoj se, samozřejmě tady můžeš zůstat, jak dlouho jen bude potřeba. U mě budeš v bezpečí. Ty i dítě."
---
Severus si už odvykl na přítomnost druhých lidí a sdílet svůj neútulný příbytek se ženou, již miloval, pro něj bylo nadmíru obtížné. Snažil se být jí v jejím pokročilém těhotenství nápomocen, nicméně musel trávit celé dny v alchymistické dílně, aby nevzbudil podezření. V době, kdy mohl být s ní, ji zahrnoval pozorností a dělal vše proto, aby se v jeho přítomnosti cítila dobře. Dokonce se výjimečně v jeho obličeji objevil i náznak úsměvu. Severus byl jaksi obměkčen, jako by znovu našel schopnost projevovat alespoň náznak emocí. Kdyby jen měli víc času...
Voldemort na svou pomstu nezapomněl a neustále pročesával okolí, aby ženu svého lékaře našel a potrestal, byl tím doslova posedlý. Když on přišel o svoji milenku, zničí i lásku toho, kdo podle něj nesl vinu za její smrt.
Severus byl zoufalý ze situace, v níž se ocitli. Nevěděl, jak Lily chránit. Byl by raději, kdyby mohla někam odcestovat, někde se skrýt, ale taková možnost se nenaskýtala. Dítě se mělo narodit každým dnem. Lily žila v jeho sklepním příbytku jako myška, téměř o sobě nedávala vědět. A přesto-
---
Severus teď na tržišti nakupoval přece jen o něco více a kvalitnější potraviny, než domu bylo dříve. To vzbudilo podezření.
Voldemort vtrhl do Severusovy komnaty v sobě, kdy byl Severus v dílně a pracoval na kameni mudrců. Lily zbil téměř do bezvědomí, nicméně nezabil ji. Severus našel ztýranou ženu v kaluži krve až večer.
„Ten bastard, já ho zabiju, zabiju ho!"
Nešťastně se díval na lásku svého života, z níž pomalu unikal život.
„Zachraň moje dítě," prosila ho žena. „Zachraň ho, proboha živého!"
A Severus musel udělat nejtěžší rozhodnutí ve svém životě. Byl téměř dostudovaný lékař a věděl, že pokud nic neudělá, zahynou oba. Dítě mělo šanci na život. Severus toho večera přesně vedeným císařským řezem vyjmul z těla ženy, kterou miloval, syna muže, kterého nenáviděl.
„Postarej se o něj. Postarej se o mého Harryho, zapřísahám tě, postarej se o Harryho," bylo to poslední, co Severus slyšel, než Lily zemřela.
Byl tady, malý chlapec, zcela zdravý, s pronikavě zelenýma očima, jako měla Lily. Severus věděl, že svůj závazek nezradí.
Naposledy něžně políbil bledou Lily na ústa, zatlačil její zelené oči a zakryl ji celou plachtou.
Opatrně umyl dítě a poprvé jej něžně políbil. „Vítám tě, Harry Snape. Udělám všechno pro to, abys byl šťastný."
ČTEŠ
Iluminace
FanfictionAlchymista Severus Snape se po tragických událostech stává náhradním otcem malého Harryho. Aby sebe a chlapce uživil, přijímá místo soukromého učitele v rodině ovdovělého šlechtice Luciuse Malfoye. Po čase se mezi Severusem a Luciusem vyvine křehký...