Psanci

108 8 4
                                    


Severus se probudil do nového dne s obavami, ale zdálo se, že věštecký sen z minulé noci, v němž se setkal s Lily, dojde naplnění. Chlapeček se probral, a i když byl stále velmi zesláblý, začal s okolím komunikovat a dožadoval se potravy, což byla neklamná známka uzdravování. Severus na svůj závazek nezapomněl a po několika týdnech, které strávil s Harrym u lazebnice, se rozhodl nechal Harryho pokřtít, a přijmout jej tak oficiálně za svého syna. Nechtěl se s ním ukazovat v místním kostele, kde by ho mohl každý poznat. Odešel i s dítětem daleko, putovali několik dní, což bylo velmi vyčerpávající. Brzy jim došly peníze na přespávání po hostincích i jídlo. Severus získal přesvědčení, že už jsou dostatečně vzdáleni od panství lorda Voldemorta, a tak se rozhodl cestu ukončit ve městě, které dobře znal. Bylo to město, v němž studoval na univerzitě. Téměř bez prostředků a vysílený spočinul s chlapcem v náručí před branami kláštera Verruca, česky Bradavice, kde je našel opat Brumbál. Starý muž vyznačující se velebnou důstojností jemně černovlasého muže probudil.

„Chlapci moji, jste v pořádku?" zeptal se starostlivě.

Severus instinktivně přitiskl Harryho k sobě a pohlédl podezíravě na starce s bílým dlouhým vousem, který se nad ním skláněl.

„Potřebujeme pomoc, nemáme obydlí ani peníze," hlesl Severus.

„V Bradavicích se dostane pomoci každému, kdo o ni požádá," pronesl opat slavnostně. Pomohl Severusovi na nohy. Pomalu kráčeli k impozantnímu klášteru v gotickém stylu, jehož věže se tyčily vysoko k pošmourné obloze. Opat pozval Severuse s Harrym do své pracovny, v níž chlapce zaujal překrásný červenozlatý pták v kleci, ale především spousta nádherných obrazů a bohatě zdobených rukopisů. Brumbál jim podal velice skromné pohoštění – čistou vodu a placky z nekvašeného těsta z hrubě namleté mouky. Oběma to připadalo jako to nejlepší, co kdy jedli. A co teprve potom, když dostali sladké klášterní rohlíčky! Opat je uvedl je do velice skromně zařízené místnosti, pravděpodobně místnosti pro hosty, tzv. celly hospitum. Severus byl vděčný za pohostinnost, jíž se jim dostalo. Kde by se jinde mohl skrýt s pětiletým chlapcem, bez prostředků, bez přátel, na útěku před Voldemortem?

V příštích týdnech se Severus snažil alespoň částečně splatit dluh, který vůči Brumbálovi pociťoval. Pomáhal s přípravou léčivých prostředků v bylinkářské dílně a se svým lékařským vzděláním byl velmi nápomocný. Ač byl v jádru velmi uzavřený, ocenil, že si mohl s velmi inteligentním a příjemně podivínským opatem promluvit a sdílet s ním své obavy i plány. Brumbál si své hosty oblíbil. Sám se ujal Harryho křtu a částečně i jeho výchovy. Všiml si totiž jeho vzácného talentu v kombinaci s fyzickou predispozicí, kterou maličký měl. Harry byl silně krátkozraký, což mu skýtalo nespornou výhodu při kreslení – jemné tahy štětcem vyžadovaly právě tento pohled zblízka a Harry se jevil jako talentovaný a motivovaný žák. Brumbál ho nadchl pro ilustrování vzácných rukopisů a sám jej začal zasvěcovat do tohoto umění – dovoloval mu pracovat s nejvzácnějšími barvami. Ano, měl i vzácný lazurit, který Severus tak zoufale nemohl sehnat pro své pokusy a který byl vlastně příčinou jejich útěku.

„Severusi, kdybys nám tady chlapce nechal, udělal bych z něj nejlepšího iluminátora v Evropě," horoval Brumbál. „Má talent, který se jen tak nevidí."

Severus ale nechtěl zavřít malého chlapce do kláštera. Jakkoliv byl klášter Verruca inspirujícím místem obývaným přátelskými lidmi, bylo to místo izolované od světa. Severus chtěl svému synovi umožnit, aby se sám rozhodl, jakou cestou se vydá. Svoboda pro něj byla vysoko v žebříčku hodnot. Udělá cokoliv, aby byl Harry šťastný, ale nebude rozhodovat za něj. Obdivoval Harryho práce a uznával, že Brumbál má pravdu, co se jeho nadání týče, nicméně když se naskytla nabídka práce učitele a soukromého vychovatele v rodině šlechtice Luciuse Malfoye, s láskou se s Brumbálem i klášterem Verruca rozloučil, připraven zahájit novou etapu svého a Harryho života tak, jak si předsevzal. 



S Brumbálem se v příběhu budeme setkávat často. Už brzo se seznámíte s Luciusem a Dracem. Doufám, že je budete mít rádi. 

IluminaceKde žijí příběhy. Začni objevovat