Ztracená láska

67 4 2
                                    


Draco hledal Harryho všude, ale bez úspěchu. Po několika hodinách horečnatého běhání po panství byl už naprosto vyčerpaný. Plížil se zpět do své ložnice s cílem si malou chvilku odpočinout a pak se vrátit k hledání. Vždyť Harry na obřadu byl a musel vidět, že se sňatek neuskutečnil. Napadlo ho zajít se ještě podívat do Severusovy studovny. Severus tam byl bohužel sám, v depresivním zamyšlení. Draco se mu schoulil do náruče. Severus ho pohladil po vlasech.

„Byl jsi moc statečný, Draco, jsem na tebe velmi hrdý."

„Seve, kde je Harry?"

„Nevím, od obřadu ho nikdo neviděl, všichni ho hledají. Severus přemýšlel, jestli má Dracovi sdělit svou domněnku. Rozhodl se pro upřímnost, ten hoch si to zaslouží, prokázal větší míru odhodlanosti, než by od něj kdokoliv mohl očekávat.

„Draco... během toho obřadu... zpočátku to vypadalo, že jsi se sňatkem souhlasil. Možná se Harry vylekal a potřeboval být o samotě. Až se dozví, že jsi ho nezradil, určitě se vrátí."

Draco zůstal stát jako zasažený bleskem.

„A co když se do nedozví? Co když si myslí, že jsem se oženil? Vrátí se?"

Severus si tuto možnost ani nepřipouštěl. Kam by Harry šel? Čím by se živil?

Oba muži mlčky seděli a neodvažovali se vyslovit nahlas to, čeho se nejvíc obávali. Po nějaké době do knihovny vešel Lucius.

„Nemůžu ho najít," řekl s obavami v hlase.

Draco se na něj zuřivě podíval. „Je to tvoje vina!" zavyl zoufale.

„Ano, já vím." Lucius neřekl nic víc ani nic míň. Přijal zodpovědnost za své rozhodnutí a byl si vědom i dalších následků, které ponese.

---

V příštích dnech Lucius vyslal vojáky, aby se vydali Harryho hledat. Bezvýsledně, jediným efektem bylo, že Malfoyův majetek byl méně chráněn a hůře odolal útokům lorda Parkinsona, které na sebe nenechaly dlouho čekat. Lucius přišel o tři základny a padlo kolem tří set jeho vojáků. Na panství se šířil strach a poddaní dávali najevo nenávist Luciusovi i Dracovi – vždyť to byl mladý pan Malfoy, kdo tohle všechno zapříčinil, kvůli jeho zlovůli přišlo tolik žen o své muže a syny! A o Harrym stále žádná zpráva!

Skončily podivné prázdniny a bylo rozhodnuto, že Draco se s Hermionou vrátí na univerzitu Verruca. Studium je to jediné, co může udržet zlomeného mladého muže při životě. Z Draca se za několik týdnů stal vážný člověk bez úsměvu, pouze s malou jiskřičkou naděje, žijící jen v knihách a ve studiu, vše ostatní v něm zemřelo. Severus si vzpomněl na sebe, jak žil, než mu osud daroval Harryho. A jeho maličký Harry je pryč, možná navždycky, někde daleko od nich vykrvácí jeho zlomené srdce, zatímco Dracovo srdce ztvrdne na kámen.

---

Severus seděl v knihovně a nechal volně stékat slzy po svých tvářích. Nezáleželo mu na tom, jestli ho někdo uvidí. Lucius? Ten má teď jiné starosti. Parkinson mu vyhlásil otevřenou válku a bylo jen otázku času, kdy uzavře alianci s lordem Voldemortem.

Z neplodných úvah vyrušil Severuse Luciusův hlas.

„Potřebuji s tebou mluvit," řekl Lucius vážně.

Severus přikývl. Snad jeho přítel nenese zlé zprávy? Od osudného svatebního obřadu spolu hovořili jen výjimečně, ale alespoň si nic navzájem nevyčítali.

„Dostal jsem nabídku příměří od lorda Parkinsona," řekl Lucius.

„To je dobré, ne?"

„Je tam podmínka, Severusi."

Napjaté ticho.

„Lord Parkinson požaduje, abych se s Pansy oženil já."

Jestli se Snape domníval, že nic horšího se už stát nemůže, nyní viděl, že svět se může rozpadnout ještě na drobnější kousky, které už nikdy víc nepůjde poskládat.

„Co jsi mu odpověděl?"

„Zatím nic. Severusi, já... ta válka nás všechny zničí... bylo by to jen formální, Pansy by se sem možná ani nenastěhovala, pro nás by se nic nezměnilo."

Čekal, že ho Severus prokleje, vyhodí, bude na něj křičet, nic z toho se však nestalo.

Severus promluvil klidným hlasem. „Ošetřoval jsem ty vojáky, chlapce ve věku Harryho a Draca, viděl jsem je umírat a nemohl jsem dělat vůbec nic. Nezapomenu na tu bezmoc. Luciusi, jestli je to jediná možnost, jak zastavit to válečné běsnění, máš moje svolení i odpuštění. Mám ale také jednu podmínku. Od té doby, co budeš ženatým mužem, už spolu nebudeme spát."


Tak tohle bude těžké dát znovu dohromady...

IluminaceKde žijí příběhy. Začni objevovat