Lucius považoval za vhodné promluvit si i s Harrym. Vůbec se mu do toho hovoru nechtělo, ale připadalo mu to správné. Nemůže Harryho držet stranou, zvláště po tom, co se dozvěděl o citech, které chová k Dracovi.
„Zítra na panství přijede lord Parkinson s rodinou. Mezi námi a Parkinsonovými existuje jistá dohoda, kterou je třeba naplnit. Draco si bude brát Pansy Parkinsonovou."
Harry jako by zamrzl. Nebyl schopný říct vůbec nic. Přikývl.
„Já vím, že ho máš rád, ale Draco má jako aristokrat jisté povinnosti, to ti snad nemusím vysvětlovat. Prosím tě tedy, jestli ti záleží na jeho dobru, abys..." Lucius nevěděl, jak pokračovat.
„Abych ho opustil?" zajíkl se Harry.
„Nechci, abys ho opustil. Zůstaň jeho nejlepším přítelem, ale dovol mu, aby založil rodinu a své city věnoval své budoucí ženě."
Lucius se snažil Harryho nezranit, ale viděl, jak se chvěje, jak skoro nemůže dýchat. Proč jim musí tolik ubližovat? Jak ho má teď utěšit? A jak by ho utěšoval Draco?
Lucius jemně Harryho podepřel a odvedl ho k Severusovi. Pak poněkud zbaběle utekl.
Severusovi bylo vše jasné. Objal Harryho a něžně ho políbil do vlasů. Jeho malý Harry tady sedí se zlomeným srdíčkem, Lilyiny zelené oči jsou plné slz, a on nemůže nic dělat. O té smlouvě věděl, ale nepřikládal jí význam. Kdyby nebylo Voldemortovy rozpínavosti, Parkinson by pravděpodobně nikdy netrval na jejím naplnění. Severus nevěděl, jakými slovy Harryho uklidnit. Mohl by mu slibovat, že Draco se ho nevzdá, že k žádnému sňatku nedojde. Ale co když Draco ve svém přesvědčení zakolísá? Luciusovy argumenty byly naprosto rozumné. To jen on, Severus, je takový blouznivec a idealista. Zatím ho to dovedlo vždy jen do problémů. Může požadovat po racionálně založeném Dracovi, aby se choval podobně pošetile?
---
Čím déle Draco o své strategii přemýšlel, tím víc si začínal připadat jako hrdina a jeho plán se mu zamlouval víc a víc. Bylo mu jasné, že ho ostatní už nějakou dobu postrádají a že se bude muset vrátit nahoru. V rozkurážené náladě se vydal do Harryho ložnice. V chodbě se málem srazil se Severusem, který už na něj čekal. Severus si všiml planoucího výrazu v jeho očích a vše mu došlo.
„Draco, Lucius už s tebou mluvil, že?"
„Ano. Ale Seve, já se nenechám zlomit, věř mi, otec se může třeba na hlavu stavět."
Severus se na něj mírně podíval. Nemohl říct, že by ho mladíkův přístup nepotěšil.
„Řekl to Harrymu. Jestli k němu teď zajdeš, buď prosím ohleduplný. Dost ho to sebralo."
„Samozřejmě," odtušil Draco netrpělivě. Při představě, že Harry kvůli jeho otci trpí, ho chytal těžko ovladatelný vztek. Rychle se rozloučil a vklouzl do Harryho ložnice.
Jeho přítel seděl na posteli a s nepřítomným výrazem hleděl před sebe. Když si k němu Draco přisedl, ani se nepohnul.
„Harry, prosím, promluv na mě," zašeptal, ale Harry byl stále stejně netečný. V Dracovi se vzedmula vlna zoufalství. Pevně si k sobě Harryho přitáhl a políbil ho na rty.
Harry ho prudce odstrčil, až Draco málem spadl z postele.
„Zbláznil ses? Já jsem nic neudělal, já se ženit nechci a nebudu," vykřikl.
Harry hluboce vzdychl.
Draco, přiopilý a naprosto bezradný v konfrontaci s přítelovým tichým žalem, s ním bezohledně zatřásl. „Mluv se mnou, řekni něco!"
„Au, to bolí," vysmekl se mu Harry.
„Mě to taky bolí, když mě od sebe odháníš," odsekl Draco. Bylo snadné cítit se odvážný, když si představil, jak mu bude Harry vděčný, jak ho bude podporovat. Tak chladnou reakci od něj neočekával.
„Draco, já ti nechci komplikovat rozhodování," řekl Harry tiše. „Nebudu s tebou spát a nebudu se tě dotýkat, dokud... dokud se nerozhodneš, jestli bude ta svatba. Nechci ti zkazit život." Harry mluvil tak těžce, jako by to byla poslední slova před smrtí.
„Já se nemám o čem rozhodovat, Harry, já jsem si vybral tebe a mrzí mě, že vůbec o tom pochybuješ."
„Nezlob se na mě, prosím. A teď odejdi, nedělej to ještě těžší."
„Všem vám ještě ukážu," vybuchl Draco a chvatně vyběhl z ložnice, aby Harry neviděl proudy slz, které se mu stékaly po tváři.
Zlobíte se na Harryho, že se chová k Dracovi takhle, nebo ho dokážete pochopit?
ČTEŠ
Iluminace
FanficAlchymista Severus Snape se po tragických událostech stává náhradním otcem malého Harryho. Aby sebe a chlapce uživil, přijímá místo soukromého učitele v rodině ovdovělého šlechtice Luciuse Malfoye. Po čase se mezi Severusem a Luciusem vyvine křehký...