Nejdražší tatínku!
Odpusť, že píšu až po roce, ale i tak doufám, že ti udělá můj dopis radost. Jsem v pořádku, nemusíš si o mě dělat starosti. Moc se mi po tobě stýská, i po všem, co jsem musel opustit. Poslední dobou mě velmi trápí obavy, jak se vám všem daří, jestli není na panství válka, jestli ještě všichni zdrávi. Stále musím myslet na Draca, je to, jako bych odešel včera, nemůžu na něj zapomenout... Omlouvám se, že kvůli mým pošetilým citům máš teď o mě možná strach, ale ještě nejsem připravený na setkání. Ano, přiznávám, nejsem připravený vidět Draca. Prosím, podej mi kratičkou zprávu, co je nového. Chtěl bych vědět, jak se má Lucius, Hermiona i Draco. List prosím pošli do kláštera Beauxbatons ve Francii. Není to ovšem místo, kde bys mě mohl nalézt, nebo získat jakoukoliv informaci o mně.
S láskou Harry
Harry dlouho váhal, zda vůbec takový dopis poslat. Nakonec ovšem nevydržel tlak obav o své blízké a odeslal i další dopis, pro Nevilla. U obou krásně vykreslil první písmeno, jako v kodexech, na nichž pracoval. Co ho to jenom napadlo?
Můj nejdražší příteli,
jsi jediný, komu můžu napsat pravdu o tom, kde jsem. Dostal jsem se do kláštera v Durmstrangu a jsem opět v období postulátu. Nemusím ti vysvětlovat své pohnutky, je to opět další můj zbabělý útěk před skutečností, s níž se neumím vyrovnat. Chtěl bych být silný jako ty a najít sílu nastoupit duchovní cestu, ale znáš mě, stále se nemohu odpoutat od minulosti. Mám k tobě velkou prosbu. Opravdu si dělám velké starosti o své blízké a napsal jsem otci list, v němž ho žádám, aby mi též napsal. List od něj bude doručen do Beauxbatons. Prosím, pokud dopis, který má adresáta Harryho Snapea, klášter obdrží, pošli mi jej. Zapřísahám tě, nikomu místo mého současného pobytu neprozrazuj!!! Důvěřuji ti. Stýská se mi po tobě. Byl jsi mi vždy oporou a přeji ti vše dobré.
Opatruj se. Děkuju za všechno. Lilian / Harry
Harrymu se podařilo oběma adresátům způsobit několik bezesných nocí. Severus ihned kontaktoval Draca. Samozřejmě že nebude stačit odeslat list, je nutno si promluvit s Nevillem, však on bude vědět, kam Harry odešel. Lucius mu slíbil jakýkoliv finanční obnos, kdyby bylo potřeba někoho podplatit, aby předal informace. Na Nevilla ovšem bude potřeba úplně jiná strategie.
---
Ubohý Neville! Jindy klidný a vyrovnaný novic bojoval s neutuchajícím vírem myšlenek. Harry, Harry, proč jsi mne zatížil touto zodpovědností? Ano, kdyby Neville nevěděl o tom, že Draco se neoženil a vše je jinak, než si Harry myslí, nikdy by jej nezradil. Takto svůj dlouhý boj uzavřel s tím, že bude lépe, když ho bude Harry do smrti proklínat a nenávidět, než aby jeho láska nikdy nedostala šanci. Jestli ho ten jeho Draco miluje, a vše nasvědčuje tomu, že ano, tak se sem do Beauxbatons vypraví. A Neville mu prozradí, kde Harryho najde. Moc dobře si uvědomoval, že Harry se pro duchovní cestu nerozhodl dobrovolně. Nebyl by v klášteře šťastný. Draco prokázal obdivuhodnou odvahu, když se kvůli Harrymu neoženil. To musel Neville uznat, i když mu nebyl vůbec sympatický. Byl si jistý, že se rozhodl správně.
Neville se určitě rozhodl správně!
ČTEŠ
Iluminace
FanfictionAlchymista Severus Snape se po tragických událostech stává náhradním otcem malého Harryho. Aby sebe a chlapce uživil, přijímá místo soukromého učitele v rodině ovdovělého šlechtice Luciuse Malfoye. Po čase se mezi Severusem a Luciusem vyvine křehký...