Mohlo by se zdát, že nyní už bude cesta probíhat hladce a za několik dní se všichni vrátí na Malfoyovo panství a poklidně se setkají s Luciusem. Byli už docela unavení a jediné, co si přáli, bylo dobře se najíst a spočinout v pohodlné posteli. Nikdo z nich ovšem netušil, že na Malfoy Manor došlo k neblahým událostem a že se vlastně vrací do válečného území. Ihned po odjezdu Severuse a Draca opustila Luciuse jeho žena. Utekla s písařem Zabinim. To by Luciusovi až tak nevadilo, ovšem lord Parkinson ho za těchto okolností odmítal dál vojensky podporovat, a byť mu nevyhlásil přímo válku, stáhl všechna svá spojenecká vojska, a ponechal tak Malfoy Manor značně oslabený. Lucius si v poslední době zvykl spoléhat na tchánovu podporu a naivně se domníval, že formální uspořádání, které měli uzavřené, bude ještě nějakou dobu fungovat. Neštěstím bylo, že k rozkolu muselo dojít právě v době, kdy Lucius postrádal oporu Severuse i Draca, kteří přece jen měli lépe rozvinutou schopnost strategického uvažování. Lucius de facto nemohl nic dělat, když mu Voldemort vyhlásil válku a napadl Malfoy Manor. Lucius zatím přišel pouze o několik hospodářských budov, které vyhořely, a nebyly téměř žádné ztráty na životech, ovšem bylo jasné, že to je teprve začátek.
Do takové atmosféry se tedy vraceli Severus, Draco a Harry. Naprosto nepřipravení a nechránění vjeli přímo nepříteli do cesty. V době, kdy se vraceli, Voldemort právě plánoval vojenskou strategii a se skupinou několika nejvěrnějších vojáků, jejichž jednotce říkal Smrtijedi, obhlížel panství. Tři muži na koních pokojně se vracející domů ihned upoutali jeho pozornost. I po těch všech letech poznal Snapea. Jeho zběhlý alchymista. Vedle něj mladík, který mu okamžitě připomněl lékaře, jenž nedokázal pomoci Bellatrix, jedinému člověku, ke kterému kdy něco cítil. A ten třetí, blonďatý, podle podoby asi mladý Malfoy. Nemohl si představit příhodnější situaci, než nastala nyní, jak se zbavit tří nežádoucích osob najednou. Nejsilnější nenávist ovšem cítil k Harrymu, synovi lékaře Jamese Pottera. Toho si zabije sám.
Okamžitě vydal rozkaz zajmout všechny tři muže. Zatím se rozhodl je nezabíjet, lze od nich získat cenné informace, navíc pomocí Malfoye juniora může vydírat Luciuse. Byli tedy prozatím pevně přivázáni provazy ke třem kmenům stromů. Samozřejmě jim byly odebrány jejich meče.
Všichni tři horečnatě přemýšleli, jak se osvobodit. Severus měl u sebe lahvičku střelného prachu, který používal na vypalování ran. Kdyby se mu podařilo hodit ho do ohně, kolem kterého Smrtijedi seděli, došlo by k výbuchu a snad by si vojáci na Malfoy Manor uvědomili, že se chystá útok. Byl to odvážný plán, ale neměli na vybranou. Severus se ani nemohl se svou taktikou svěřit synům, neboť měli všichni tři zacapaná ústa. Rukou, která nebyla příliš pevně přivázána, osvobodil lahvičku a prudce ji mrštil přímo do ohně, kolem nějž byli Smrtijedi shromážděni. Ozvala se série výbuchů a plameny zachvátily tábořiště Voldemortovy jednotky. Bylo už šero, takže rudá záře určitě byla vidět i z oken Malfoy Manor. Draco a Harry se vylekali, protože vůbec neměli ponětí, co se děje. V táboře Smrtijedů zavládla panika. Severus se obával, aby se plameny nedostaly až k nim. Potřeboval, aby k nim přišla pomoc od Luciusovy armády, jinou šanci neměli. Za několik minut opravdu zdálky viděl přijíždět vojsko s Luciusem včele. Ten pohled ho paralyzoval. Nechtěl, aby se Lucius sám účastnil bojů. Věděl, že má perfektní výcvik a v boji zblízka je velmi zdatný, ale... panebože, je to jeho Lucius!
Malfoyova armáda měla nad Smrtijedy početní převahu a také využívala momentu překvapení. Severus, Draco a Harry měli slušný výhled na bojiště a viděli, že se jejich straně daří odrážet útoky nepřátelského vojska, nicméně oni sami zatím stále zůstávali nepovšimnuti a nemohli se nikterak zapojit do bojů. Adrenalin jim koloval v žilách, přitom byli stále připoutáni ke kmenům stromů, nemohli se pořádně pohnout ani vydat jakýkoliv zvuk. To bylo frustrující k zbláznění. Na druhou stranu ani jeden z nich nebyl příliš trénovaným bojovníkem a pravděpodobně by vojákům moc platní nebyli.
Pozorovat bitvu, v níž bojoval Lucius, bylo téměř nad Severusovy síly. A byl to on, kdo odpálil střelný prach, a de facto tak přivedl Luciuse do nebezpečí. Vidět nenáviděného Voldemorta, jak se ohání mečem a ohrožuje jeho milovaného přítele, mu vhánělo slzy do očí. A potom, všem třem před očima, se odehrál hrůzný výjev. Voldemort Luciuse zasáhl a jeho tělo se bezvládně sesunulo z koňského hřbetu...
O koho z nich máte největší strach?
ČTEŠ
Iluminace
FanfictionAlchymista Severus Snape se po tragických událostech stává náhradním otcem malého Harryho. Aby sebe a chlapce uživil, přijímá místo soukromého učitele v rodině ovdovělého šlechtice Luciuse Malfoye. Po čase se mezi Severusem a Luciusem vyvine křehký...