Studentíci

78 6 2
                                    


Od doby, co se Severus stal lékařem, uplynulo několik let. Do té doby se lékařské praxi nemohl příliš věnovat, protože chtěl dostát svému závazku připravit děti na studium na artistické fakultě. Léčil tedy víceméně podle potřeby jen malý okruh Malfoyových služebníků a samozřejmě svou malou rodinu. Nyní nadešla doba, kdy byl jeho úkol dokončen. Děti nastupovaly na univerzitu, dle tehdejšího zvyku ve věku šestnácti let.

Draco byl celý natěšený na své nové studium. Bude to pro něj první větší cesta do světa, opustí poprvé rodný dům. Má příležitost ukázat, co v něm je, zazářit. Vybojovat si svá vítězství, tak jako to dokázal Severus. Kdyby jej ovšem nedoprovázel Harry, nejspíš by celé studium vzdal. Věděl, že Harry by si raději zvolil jinou životní cestu, na univerzitu jde jen kvůli němu. Draco se vnitřně zavázal, že mu bude při učení nápomocen, kdyby Harry ztratil motivaci a potřeboval pomoci. Obával se, že se nakonec přece rozhodne jinak, půjde za svým snem stát se iluminátorem a opustí univerzitu i Draca... To nesmí dopustit.

Harry by byl raději ještě zůstal na Malfoy Manor, v bezpečí u Severuse. Bál se, že se bude muset hodně učit, vůbec se mu do toho nechtělo. Za nic na světě by se ale neodloučil od svého nejdražšího přítele Draca. Měl dojem, že se o něj musí starat, hlídat ho před všemi nástrahami města, v němž nikoho nezná. Harryho uklidňovala skutečnost, že ve městě Verruca se kromě univerzity nachází i klášter, jehož opatem je Brumbál. Kdyby se cokoliv stalo, našel by u něj útočiště. Brumbál znal ještě jiná tajemství života než jeho otec. Méně srozumitelná, ale plná naděje. Pro Harryho platil za nejmoudřejšího člověka, co znal. Severus rozuměl všemu, co bylo tady na zemi, ale Brumbál rozuměl i tomu, co bylo mezi nebem a zemí...

Třetím ze studentů byl Hermes Granger, střapatý hubený klučík, jehož pocity byly zase jiné. Odhodlanost. Odvaha. Zvídavost. Nad tím vším ovšem převažovala vděčnost, že tady vůbec může být. Severus totiž své předsevzetí splnil a spolu s Luciusem připravili tento odvážný plán. Důvěřovali Hermioně, že dokáže udržet tajemství a neprozradí, že je ve skutečnosti dívka. A také dohlédne na Draca a Harryho, šlo hlavou Severusovi. Draco je příliš ambiciózní. Jestli se mu nebude dařit tak, jak si předsevzal, je schopný trucovat a bude potřebovat podporu. Někoho jiného než Harryho, který se v něm viděl a byl k němu přehnaně shovívavý. Hermiona dokáže být dostatečně přísná i na své nejlepší přátele.

Největší strach měl Severus o Harryho. Věděl, že se mu do studia příliš nechce, ale přece odcházel na univerzitu dobrovolně. Severus by byl raději, kdyby se Harry rozhodoval více rozumem než srdcem. Co vlastně od Draca očekává? Severus se děsil představy, co bude jeho maličký Harry – ano, stále ho viděl maličkého – dělat vedle svých dravých kolegů, zavalený triviem a kvadriviem, znuděný k smrti, se svobodou, s níž nebude umět naložit. Vzpomínal si, co prováděli kolegové jemu. Snad nebude někdo Harrymu ubližovat, to by Severus snad nepřežil. Byl by schopen zabít každého, kdo by si dovolil jemu, Dracovi nebo Hermioně něco zlého provést. Důvěřoval Hermioně, že se postará o jeho zelenookého syna, ochrání jej před svody města i před ostatními studenty. Neochrání ho ale před nešťastnou láskou. Severus začínal tušit víc než samotný Harry, co se odehrává v jeho stále ještě dětském srdci. Nejraději by je od sebe odtrhl, Harryho a Draca, dokud je čas a všechna vyznání zůstala nevyřčena. Přitom věděl, že by to nikdy neudělal, i kdyby měl tisíc příležitostí. Jako kdyby někdo odtrhl jeho od Luciuse...

Luciusovy myšlenky byly daleko přímočařejší. Univerzitní prostředí neznal, studoval v klášteře u Brumbála a neuměl si představit diametrální rozdíl mezi uzavřeným chráněným prostředím kláštera a rozvernou, a přitom soutěživou atmosférou na univerzitě. Kdyby to byl tušil, nepouštěl by svého syna a jeho přátele s tak lehkým srdcem. Lucius ale takto neuvažoval, jen se těšil, že bude mít Severuse více pro sebe, nebude si muset dávat pozor, jestli ho může políbit nebo jestli je sledují zelená či šedá zvídavá očka. Už se těšil, až kočár s novopečenými studenty odjede a on si bude moci nalít nejdražší víno a poddat se Severusovi až do úplného zemdlení.

---

Celou cestu Draco a Hermiona vesele štěbetali o svých plánech, těšili se na všechno, co je čeká, které předměty budou studovat, přeli se, kdo z nich je lepší v latině a kdo je lepším řečníkem.

Harrymu se svíralo srdce. Bál se, jestli bude stačit ostatním. Jak byl nezkušený, nedocházelo mu, že většina studentů bude daleko slabších než Hermiona a Draco a že většina jich má ke studiu přístup daleko bližší tomu jeho. Když je tak viděl spolu, nutně žárlil. Draco přece věděl, že Hermes je dívka. Jestli spolu začnou chodit, Harry bude nadbytečný...


Konečně kluci vyrostli a dočkáme se hlavní dějové linie příběhu :-)

IluminaceKde žijí příběhy. Začni objevovat