Severus právě obdržel nové lékařské knihy a s láskou si je prohlížel. Knihy mu přinášely útěchu v jeho žalu ze ztráty Harryho a pomáhaly mu udržet vášeň, kterou cítil k Luciusovi, na uzdě. Od onoho malého uklouznutí v hostinci, kdy dovolil Luciusovi, aby se ho dotýkal, už mu nikdy další intimní sblížení neumožnil. Lucius ho mohl prosit, jak chtěl, Severus byl neoblomný. Byl mu dobrým přítelem a nikdy neodmítl rozhovor nebo projížďku na koních, ale co se týče ostatního, stal se ještě nepřístupnějším, už netoleroval ani vzájemné polibky. Lucius se mu za to nijak nemstil a stále jej zahrnoval dárky a snažil se mu udělat radost, kdykoliv se naskytla příležitost.
Severus si se zájmem listoval jednou z právě obdržených knih a jeho zrak spočinul na vyobrazení světlovlasého lékaře, který se skláněl nad mladým mužem. Ta podoba s Dracem byla neuvěřitelná. Pečlivě zkoumal i tělo mladého pacienta. Bylo zobrazeno naprosto realisticky, včetně drobných mateřských znamének. Ač měl mladý muž zakrytý obličej, Severus poznal malé mateřské znamínko na hrudníku ležícího mladíka. Takové měl jen jeden člověk na celém světě, jeho maličký Harry! Tolikrát jej viděl jako malého chlapce svlečeného, že si byl naprosto jistý. Odkud jen ta kniha pochází? Nemohl se dočkat Luciuse, aby se s ním podělil o svou domněnku.
---
Lucius byl toho večera zadumanější než obvykle. Prohlédl si obrázek lékaře a pacienta a potvrdil, že tam jistá podoba je, ale stejné nadšení jako Severus nesdílel. Slíbil však, že se pokusí zjistit, odkud byla kniha objednána.
„Co se stalo?" chtěl vědět Severus, jenž nenechal změnu přítelovy nálady bez povšimnutí.
Lucius hluboce vzdychl.
„Pansy si stěžuje, že naše manželství není naplněno."
„A ty se jí divíš?"
„Vyhrožuje, že řekne otci pravdu, manželství bude zneplatněno a s ním i spojenectví s lordem Parkinsonem proti lordu Voldemortovi."
„Luciusi, nerad ti to připomínám, ale s tím jsi musel počítat. To jen ty sis namlouval, že pro nás se nic nezmění."
„A co mám podle tebe dělat?"
„Splnit svoji povinnost vůči manželce," odvětil Severus.
„Jak můžeš po mně něco takového chtít? Já to nedokážu, já miluju jen tebe a vždycky to tak zůstane."
„Přemýšlel jsem o tom, bylo jen otázkou času, kdy k této situaci dojde. Pošli za mnou svou ženu."
„Proč? Severusi, řekni mi, proč mě o toto žádáš."
„Vím, že je to pro tebe těžké. Vyvinul jsem takový lektvar, který to pro tebe učiní snesitelnějším."
Lucius se na něj nevěřícně podíval.
„Co si o mně myslíš, co si to vůbec dovoluješ mi navrhnout?"
„Je to můj způsob, jak zabránit válce," odtušil Severus.
„Nikdy si dobrovolně nevezmu nic, co by způsobilo, že budu milovat někoho jiného."
Severus ho objal. „To po tobě nikdo nechce, a já už vůbec ne. Nezpůsobí to nic víc, než že zvládneš... ten akt. Vím, že dobrovolně by sis ten lektvar nikdy nevzal, proto potřebuji mluvit s tvou ženou."
„Jsi bastard, Severusi, a nenávidím tě," vykřikl Lucius a přilepil své rty na ty Severusovy.
„Nebudu už respektovat tvé zákazy, vezmu si tě tady a teď, ať chceš nebo ne."
Severus ho jemně odstrčil a měkce na něj pohlédl. „Ty víš, že chci, nikdy jsem po tobě nepřestal toužit. Ale není to správné. Chovej se prosím jako dospělý muž a večer ke mně pošli svou ženu."
---
„Pansy, jaký je tvůj problém?" zeptal se Severus paní Malfoyové. Zajímalo ho slyšet i její verzi.
„Severusi, on se mě za celou dobu našeho manželství ani nedotkl. Copak jsem tak ošklivá?"
„To jistě ne."
„Tak miluje někoho jiného?"
„Možná miloval, ale to už je minulostí. Pansy, dám ti lektvar, který u tvého muže probudí touhu. Musíš mu ho ale podat ty sama. Každý večer pár kapek do vína."
Žena přikývla.
„A ty, Pansy, miluješ ho? Máš Luciuse aspoň trochu ráda?"
„Nemůžu ho milovat, když mě naprosto ignoruje. Mám ho ráda, je to šlechetný muž a vážím si ho, podvolím se jeho vůli."
Severus nevěděl, jestli ho Pansyina slova mají potěšit či nikoliv. Musí zachránit to manželství, musí být zplozen dědic, jinak dojde k válce.
„Pansy, dej si pár kapek do vína i ty," řekl Severus těžce.
Co by měl podle Vás Lucius udělat? Má být věrný Severusovi, i když z toho bude válka s Voldemortem?
ČTEŠ
Iluminace
FanfictionAlchymista Severus Snape se po tragických událostech stává náhradním otcem malého Harryho. Aby sebe a chlapce uživil, přijímá místo soukromého učitele v rodině ovdovělého šlechtice Luciuse Malfoye. Po čase se mezi Severusem a Luciusem vyvine křehký...