Aamir stál mezi ostatními svatebčany a pozoroval probíhající obřad a Aliiny poslední minuty jako svobodné dívky. Na sobě měla pracně vyšívané svatební sárí s čoli odhalujícím celá záda a přes vlasy přehozenou bílou téměř průhlednou i když na krajích stejně složitě zdobenou duphatu. Vlasy měla rozpuštěné a její obličej zdobily jen černé linky kolem očí. Zato tradičních šperků na sobě měla snad několik kilo. Celá zlatavá ozdoba začínala nákotníčky s rolničkami na nohou a pokračovala přes zlatý pásek v pase, který částečně držel duphatu na svém místě. Její zápěstí, tak pracně předchozího dne zdobené henou, se skrývali pod několika náramky a na jednom z nich na každé ruce byly zavěšeny tradiční ozdoby ve tvaru na sebe navazujících zvonků. Na krku měla tři těžké řetězy (slovo řetízek se pro tyto výtvory ze zlata a polodrahokamů rozhodně nedal použít) různé délky, kdy nejkratší ji obepínal krky a nejdelší a zároveň nejtenčí ji spadal až na prsa. Tentokrát již v uších měla těžké velké náušnice, které měly také tvar velkých kulatých zvonků a levé ucho bylo tenkým řetízkem spojeno s velkou kruhovou náušnicí, kterou měla zasrčenou v nose. Celé toto mistrovské dílo indických zlatníků bylo zakončenou velkou tikou, která byla stejně jako většina ostatních šperků zdobena červenými kamínky a která ji zakrývala polovinu čela a celá vysela na řetízku, který se ji táhl pěšinkou ve vlasech.
V doprovodu mamu ji Anuraga zrovna došla k obřadnímu ohni, kde na ni již čekal Kush oblečen do krémového, zlatě vyšívaného dhoti, s turbanem na hlavě a také s duphatou a jedním zlatým řetězem kolem krku, který dorazil před chvíli v doprovodu rodiny a přátel oprati tradici místo na koni na koloběžce ozdobeném dřevěnou hlavou, s kterou si děti standartně hrají na rytíře (všichni se usnesli, že na tu krátkou cestu přes hotelovou zahradu kůň opravdu potřeba, ale zase nikdo nechtěl tuto tradici úplně vynechat). Rodiče symbolicky předali nevěstu budoucímu manželovi a oba se posadili k malému ohništi a jak začali s tradičním obřadem na jejich obličeji bylo znát dokonalé štěstí.
Kněz začal citovat posvátné svatební verše a Kush nevěstě kolem krku umístil Mangalsutru- svatební provázek v podobě tenkého zdobeného řetízku, který měl stejný účel, jako snubní prsteny na západě, tedy byl znamení uzavřeného sňatku. Ze stejného důvodu si Alia odsunula tiku na stranu, aby ji Kush mohl na vršek čela umístit palec namočený v sindoru - červeném prášku- a udělat ji tak červenou čáru do vlasů. Ještě než spustil svoji ruku, tak ji lehce políbil na čelo.
Zatím co si snoubenci začali vyměňovat Varmaly - květinové věnce z bílých a červených růží - si Aamir všimnul Mayi, která stála mezi ženichovými hosty, konkrétně mezi Tigerem a Rajkumarem, který velmi okatě flirtoval s Charlene. Vypadala tak šťastně. Ovšem on věděl, že ji to ráno ublížil.
Během toho, co se přibližoval k ženichově sestře, tak ten se i s nevěstou postavil a nechal své příbuzné jim udělat suk na duphatách, a vykročili, ruku v ruce kolem malého ohýnku. Alia vpředu, Kush za ní. Kněz začal přeříkávat nové modlitby, ke každému kruhu, který mají obejít jednu.
"Chtěl bych s tebou mluvit," zašeptal Aamir Maye do ucha, když k ní došel a naklonil se k ní. "Prosím."
Novomanželé zrovna dokončili první kruh kolem obřadního ohně, kterým se modlí za sdílení péče o domácnost a za hojnost jídla.
"Ale já s tebou mluvit nechci." Sykla na něj dívka v odpověď.
"Prosím." Odpovědí mu bylo jen ticho. Tedy ticho z Mayiny strany, protože jinak byl kolem něj hluk spojující modlitby kněze a projevy stovek hostů.
Alia s Kushem dokončili druhý kruh, který jim měl přinést fyzické i emocionální zdraví. Maya stále nic neříkala.
"Omlouvám se." Zašeptal Aamir Mayi do ucha a doufal, že to nikdo další neslyší. Vypadalo to, že to neslyší ani mladá žena.
"Omlouvám se za to, co jsem ti ráno řekl. Urazil jsem tě. Znehodnotil jsem tvé sny. Měl jsem hlavu plnou jiných věcí."
Novomanželé dokončili třetí kruh přinášející Bohatství a sdílení štěstí, ale i bolesti.
"Teda vím, že to mě neomlouvá. Ano myslel jsem v tu chvíli na to, co jsem způsobil a jak to napravit, ale nic z toho mi nedávalo právo na to, říct ti, to co jsem ti řekl. Ještě jednou se omlouvám."
"Co jsi provedl?" Přerušila Maya po asi sekundě ticho a otočila se na něj.
"Cože?"
Právě skončil čtvrtý kruh vzájemné lásky mezi manželi i lásky k jejich rodinám.
"Řekl si, že jsi myslel na to, co jsi provedl. Co to bylo." Stála k němu bokem, ale obličej měla natočený na něj a byla mírně nahnuta, takže mohla šeptat a on ji i tak slyšel. A také viděl každou její řasu a cítil její dech vonící po mentolové žvýkačce. Zhluboka se nadechnul. Zčásti proto, aby tu vůni nasál a z části proto, aby sebral odvahu jí říci pravdu. Měla by to vědět.
"To já můžu za to, co se dnes ráno stalo."
"Proč by si to dělal?" Místo odpovědi se jen podíval Aliiným směrem. Maya následovala jeho pohled. A poté se podívala zpět na něj.
Pátý kruh patřil budoucím dětem a jejich ochraně.
"Ty.." ihned i to došlo.
"Ano. Co si pamatuji. Nebo jsem si to alespoň myslel." Sklopil hlavu a zasunul ruce do kapec u kalhot.
"A teď už si to nemyslíš?"
Pan a paní Malhotra dokončili šestý kruh, který jim měl pojistit spokojená, vyvážený a dlouhý život v míru. Aamir si právě všiml, že ještě před chvíli vedle něj stojící Rajkumar teď stál a asi dva metry dále vedle Charlene, držel ji za ruku a něco ji šeptal do ucha. Vůbec si nevybavoval chvíli, kdy se Rajkumar přesunul.
"Ne. Miloval jsem vzpomínku na lásku na Aliu. Byla moje první láska a já se zamiloval do představy toho, že první láska bude i poslední. Zamiloval jsem se do představ, které jsem si v patnácti vytvořil o naší budoucnosti. A nejspíš se z mé oddanosti Alii stala tak trochu posedlost."
"Věděla to?"
"Co k ní cítím? Ne nikdy jsem jí to neřekl. O to je to smutnější. Plánoval jsem si život s člověkem, který o tom ani nevěděl."
"Tak proč teď?"
"Ani nevím."
Manželé dokončili sedmý kruh, kterým si přísahali věrnost, porozumění a souznění. Začala hrát hudba a Aamir s Mayou byli odděleni příbuznými, protože se všichni vydali směrem k slavnostním tabulím, kde byl nachystána slavnostní raut a v nastalém ruchu by se stejně neslyšeli.
Zrovna, když si na kovový talíř nandával Green peas masalu - kořeněnou omáčku s hráškem, když se k němu přitočila Maya.
"Odpouštím ti." Pošeptala mu do ucha a zase zmizela v davu. Její odpuštění mu udělalo větší radost než čekal. A právě v tu chvíli mu došlo, že její odpuštění je něco, na čem mu opravdu záleželo. Opravdu pro něj bylo důležité, aby mu odpustila. A do této chvíle mu to nedocházelo.
Film: Ek Villain 2
Mamu ji - strýc z matčiny strany
ČTEŠ
Svatební Henna
RomanceIndie- země, kde navzdory 21. století žijí tradice a čest rodiny je na prvním místě. Země, kde se potkává staré, tradiční myšlení s moderním - západním- způsobem života. Místo, kde musí každý mladý člověk najít správnou rovnováhu mezi svojí individu...