Deepika dorazila do obývacího pokoje jednoho z apartmánů. Nábytek byl již odsunut ke stěnám a do přilehlých místností, takže uprostřed místnosti zůstal volný prostor na který se nějak poskládalo deset párů, aby si sesynchronizovaly kroky na večerní vystoupení, kterým se mělo nevěstino příbuzenstvo a přátelé vytáhnout před hosty ženicha. A pokud možno, tak je i trumfnout.
Jak se ukázalo, tak většina tanečníků, včetně Alii, viděla video s tanečními kroky, které jim Jaya tak před měsícem poslala, jen párkrát a možná tak jednou je zkoušela. Takže všichni měli přibližně dvě hodiny na to naučit se kompletně celou choreografii. K překvapení všech byl tím, kdo uměl kroky nejlépe Joseph.
Postavila se naproti Aamirovy, napravo od Alii s Laksmanem a krok za Jayou s Viswamitrem. Všech pět párů tvořilo dohromady trojúhelník právě s profesionální tanečnicí a jejím manželem ve středu.
Naštěstí měla nevěstina starší sestra dostatek rozumu a prozíravosti a tak choreografii vytvořila tak, aby většina pohybů byla na jejich bedrech a oni ji sloužil jen jako křoví, které se v určitých chvílích postaví, či naopak skrčí, uhne daným směrem, čí povyskočí. Jedinou trochu složitější choreografii dostal na starost jen její partner, ale ani ta jeho se co do složitosti ani z půlky nedala srovnat s prapodivnýma pohyby Jayi, kterých by ani člověk s normálním počtem kloubů neměl být schopný.
Ze začátku se snažila prohodit s Aamirem několik slov, aby se s ním domluvila, co provedou dál a kde vlastně celý den byl, protože pokud chtějí svatbu překazit nemůže být zalezlý někde v noře, ježe poté, co se na ni choreografka po několikáté vražedně podívala, začala se plně soustředit na kroky vpravo, vlevo, vpřed i vzat a na jejich rytmus.
Po třech nekonečných hodinách je Jaya- po několikátém upozornění matha ji, že už je vše připraveno na Haldi - konečně propustila a všichni se namáhavě vydali ke svým pokojům. Již teď někteří z nich vypadali jako by právě slezli Mount Everest.
Nevěstu a potažmo i velkou část svatebčanů, čekalo další kolečko převlékaní. Deepika se přidala k Laksmanovi a Alii, protože měli pokoje stejným směrem. Joy, který byl s každým dalším okamžikem v Indii z této země nadšenější a nadšenější a bylo jen otázkou času, kdy začne vzrušeně nadskakovat nad psím exkrementem na ulici, zůstal s Lakšmanovou a Aliinou babičkou a vyptával se ji, na různé svatební zvyky.
Celá trojice právě vyšla ze dveří místnosti, když zaslechli Aliinu matku, její mama ji Paramithu, masi ji Praanvi a Praanvina tchána Bibina. Ihned se zastavili a ač věděli, že je to opravdu nevychované, rozhodli se chvíli poslouchat.
"Ale ten Joseph, to je sympatický mladý muž."
"A jak se zajímá o naší kulturu."
"Třeba sem přijel, aby si zde našel dívku."
"Papa ji, co to říkáš? Proč by Američat jezdil pro nevěstu do Indie."
"Copak nečteš zprávy, larki? Ti Američani si objednávají nevěsty i přes internet. A z Ruska! Nebo z Číny! Tak proč by si nemohl přijet pro zdejší děvče?"
"No i kdyby. Klidně ať si vybere jedno z mých děvčat. Holka dostane zelenou kartu a může odsud ihned odejít."
"Jednu z tvých holek si těžko vezme, je jim teprve sedmnáct!" Ve chvíli, kdy Paramitha začala spekulovat o tom, jak své ještě neplnoleté dcery dostat v podobě tržního artiklu za velkou louži to již Alia nevydržela, chytla své dva společníky v podpaží a společně rázně vyšli zpoza rohu, čímž ukončili debatu o tom, která dívka se k pohlednému bělochovi hodí nejvíce. Ovšem ještě nebyly ani z doslechu a už se začalo řešit, že vlastně i Laksman má nejvyšší čas se oženit a měl by využít hromady nových Aliiných příbuzných, které přijeli a ještě přijedou na svatbu.
"Měl by si jim to říci," otočila se Alia na bratrance, jakmile se zastavila před svojí ložnicí, zatím mimo dosah všech zvědavých uší, "nebo se do Ameriky vrátíš jako ženatý muž."
"Nemůžu."
"Proč?"
"Zklamal bych je. Neodpustili by mi to. Nikdy by už se mnou nepromluvili."
"Neblázni. Tvoji rodiče jsou moderní lide."
"To že si jednou za rok dají sushi z nich nedělá moderní lidi. Možná si něco osvojují, ale názory mají stejné jako jejich rodiče."
"Jak to víš? Bavil si se s nimi o tom?"
"Ne, ale otec se o tom kdysi zmínil. Myslím, že zrovna v souvislosti s tím, že Jared Leto dostal Oskara za Klub poslední naděje. Řekl, že je to nechutné."
"Ale to je už několik let! Navíc to tak třeba nemyslel. Jsem přesvědčená, že by to měli vědět."
"Jsou věci, které se Indickým otcům neříkají," opáčil ji a rychle se vytratil, než nevěsta najde slova, kterými by mu oponovala na námitku, kterou sama před dvěma dny použila.
"Jeho rodiče to neví?" podívala se na ni překvapeně Deep.
"Ne. Jou je tu jako můj host a jeho kamarád. Co jsem postřehla, moc se mu to nelíbí. Strašně by se chtěl pořádně seznámit s rodinou. A vím, že co jsou spolu přemlouvá Laksmana, aby sem spolu jeli. Jenže Laksman se konfrontace bojí. Za těch pět let tady byl dvakrát. Naposledy krátce poté, co spolu s Joem začali randit. Teta je z toho nešťastná, že jej vídá tak málo. Doufám, že jej přesvědčím, aby změnil názor."
"Jo když jsme u změny názorů," chytla se Deepika hozeného lana a ihned přetočila hovor na téma, které ji zajímalo, "co ty a Kush? Bude svatba nebo ne?"
"Já nevím," dostala se ji nejisté odpovědi, od kamarádky. Ta jen překvapeně naklonila hlavu a pootevřela pusu v bezhlasém co?
"No nevím. Zjistila jsem, že k němu asi pořád něco cítím. A že za poslední půl rok, když jsem nevěděla, kdo to vlastně je, jsem v něm našla kamaráda. Jenže... jenže nevím, jestli mu baštím tu jeho historku. Nechci mu znovu skočit na lep jako hloupá husa. Jen proto, aby si teď zachoval tvář a já pak seděla zavřená v Mumbaii, kde nikoho neznám a on si nelítal kdovíkde a s kdovíkým."
"Neměla by si dělat něco, o čem nejsi naprosto přesvědčená. Obzvlášť pokud jde o celoživotní rozhodnutí. Navíc- jak jsem říkala, již když si s tím přišla, stejně jako při jakémkoliv tvém jiném impulzivním nápadu- nedělej nic, co se ti najednou vyrojí v hlavě. "
"Hele většinou jsou to dobré nápady!"
"Jako například koupat se ve fontáně obklopené lidmi? V listopadu?"
"Říkám, že většinou!"
"Dostala si veřejně prospěšné práce a zápal plic."
"Navíc jsem byla opita. To se vlastně nedá počítat."
"Hele je to na tobě. Je to tvůj život a ty s tímto, snad né špatným rozhodnutím, budeš muset žít. A nevymlouvej se na rodinu a jejich čest. Zaprvé oni s ním nebudou muset žít, když to nedopadne a zadruhé, věřím, že kdyby si za otcem přišla, že by ti to i odpustil. Časem. A jde sem některá z tvých tet, raději se běžím převléci, ať nedostanu vyhubováno."
Deepika se rychle otočila o odešla než ji stihne nevěsta něco říci. Doufala, že ji nasadila do hlavy dostatečně velkého brouka. Věděla, že její kamarádka dělá impulzivní rozhodnutí. A to často. Ovšem jakmile začne nad něčím dumat, je schopna se tím zabývat, dokud není plně rozhodnuta. Takže je klidně možné, že o tomto kroku bude přemýšlet až do chvíle než usedne k ohni a v tu chvíli ji hlavou prolítne myšlenka, že to vážně nechce a uteče. Pro ni by to bylo dobré, ale v tu chvíli by s Aliou zbytek rodiny určitě už nikdy nepromluvil. Ovšem kdyby svatbu zrušil ženich, nebo její rodiče bylo by to jinak. A ona už měla pár nápadů, jak to udělá. A to i když se Alia rozhodne, že si Kushe vezme.
Film: Bruce Lee- The Fighter
Mama ji- manželka matčina bratra
Masi ji- matčina sestra
ČTEŠ
Svatební Henna
RomanceIndie- země, kde navzdory 21. století žijí tradice a čest rodiny je na prvním místě. Země, kde se potkává staré, tradiční myšlení s moderním - západním- způsobem života. Místo, kde musí každý mladý člověk najít správnou rovnováhu mezi svojí individu...