Aamir byl odjakživa introvert a v přítomnosti většího počtu lidí, obzvlášť když je vůbec neznal, býval nesvůj a s narůstajícím počtem cizinců v jeho bezprostřední blízkosti se stupňovala i jeho nervozita. A stejně tak narůstala i vzdálenost, kterou považoval za svůj osobní prostor, takže v tuto chvíli se cítil být uvězněn v kleci mezi žraloky.
Poslední hodinu nedělal nic jiného, než že pozoroval své okolí plné cizích tvorů. Pár jedinců sice zařadil, jako členy Aliiny rodiny – poznal její rodiče, sourozence, mamiji a jednu nebo dvě tety, ale zbytek pro něj byl neznámý a mohl patřit jak k nevěstě, tak k ženichovi. Klidně to mohli být i lidé, kteří šli jen náhodou okolo. Vždy byl přesvědčen, že by byl nejhorším svědkem zločinu, jakého si dokážete představit a toto tvrzení se mu dnešní odpoledne potvrdilo, když si uvědomil, že si nedokáže vybavit, jestli ta žena v křiklavě žlutém punjabí – tradičním oděvu skládajícím se z halenky po kolena, kalhot a dlouhé dupaty- která vypadala jako kanárek, do kterého někdo nacpal přes kilo zrní a čekal až praskne a která mu byla asi před minutou proti jeho vůli představena, je spřízněna s Aliou nebo s Kushem.
Povzdechl si a zalitoval, že nekouří, protože by se alespoň nějak mohl zabavit a soustředěním se na cigaretu mohl zamaskovat nechuť vnímat okolí, protože když se snažil přenést svoji pozornost na mobilní telefon, přišla paní Kapoor, stoupla si na druhou stranu stolku a upřeně jej pozorovala, dokud telefon opět nezmizel v kapse jeho riflí. Takto mu nezbylo než se snad po milionté zaměřit na zvěř okolo sebe.
Z barevné záplavy lidí oblečených jak v tradičním sárí, polosárí, punjabi, kurtách, dhoti i lungi, ale i v šatech, kalhotách a sukních západního střihu jej nejvíce zajímal muž v košili, která měla sice stojatý límeček a nesla indické prvky, ale střih měla západní. Tímto mužem byl Kush. Společně s nevěstou nejdůležitější člověk dne.
Aamir jej pozoroval od chvíle, co se pár minut po něm připojil k odpolednímu banketu. Na všechny se usmíval a zdvořile a vytrvale si potřásal rukama se všemi Aliinými příbuznými s kterými ještě neměl tu čest. Choval se jako dokonalý ženich, dokonce si i zatančil s dvěma děvčátky na hudbu, kterou obstarávaly velké reprobedny.
Ovšem, když si myslel, že jej nikdo nevidí, dělalo mu velké problémy tuto šťastnou masku udržet, úsměv mu mrzl na rtech a jeho oči ztrácely jiskru. Tyto záchvěvy melancholie měly jen krátkého trvání a nikdo jiný, než pozorný pozorovatel si jich nemohl všimnou. A vzhledem k tomu, že to byla v podstatě jediná zábava, kterou Aamir měl, tak byl v tuto chvíli jeho osobním stalkerem. Dokonce i zaznamenal, jak se k němu pomalu a pokud možno nenápadně přibližuje Deepika, která si dodávala odvahy skleničkami šampaňského. Aamir před ní musel smeknout, protože, pokud počítal dobře, měla v sobě už alespoň tři sklenky a jediného z čeho to mohlo být poznat, bylo to, že se chovala méně distingovaně než obvykle a byla o něco hlasitější, ale pokud jste ji neznali delší dobu, tak se toto její chování dalo považovat za obvyklé.
Tiše sledoval, jak se dívce pomalu daří získávat si režisérovu roztěkanou pozornost chvílemi jen pro sebe a přemýšlel, co plánuje. Sice ji neviděl už šest let, ale věděl, že nikdy nedělá nic jen tak. Tedy i to, že se najednou rozhodla, že mu pomůže získat Aliu, muselo spadat do jejího plánu.
A najednou mu to docvaklo. Na čísla byl sice génius, ale co se týkalo mezilidských vztahů, v těch nikdy pořádně nevynikal. Protože komukoliv jinému by hned došlo, že Deepika se snaží získat si Kushe pro sebe. Musel se sám pro sebe usmát. Rozhodně neztrácela čas. Už začala s lovem ženicha, a to ještě nikdo kromě nich dvou nevěděl, že na svatbě chybí nevěsta. A tedy možná kromě ženicha, protože Aamir ještě nerozluštil, jestli je Kush nešťastný, protože už ví, že mu nevěsta utekla, nebo protože má stále za to, že svatba za čtyři dny opravdu proběhne.
Deepika se zrovna smála něčemu, co Kush řekl, když ten již poněkolikáté střelil pohledem směrem k hlavnímu vchodu, jako by čekal samotného Rámu Nátha Kovindu*. A právě v ten okamžik se mu obličej rozzářil ve šťastném úsměvu, který to odpoledne nebyl poprvé hraný.
Aamir- stejně jako Deepika, která ztratila i tu trochu Kushovi pozornosti, co měla- se také ihned otočil za důvodem Kushovi náhlé radosti a spatřil Aliu oblečenou v dlouhých bílých šatech zdobených velkými květy v hippie stylu, a se spoustou náramků omotávajíc obě zápěstí a s čelem ozdobeným složitým výrazným bindu ve tvaru kapky.
Aamir se jen bezradně díval, jak se Alia nenápadně, jako by tam byla celou dobu, zapojuje mezi ostatní a ihned si z nejbližšího stolku bere sklenku s alkoholem, zatím co se k ní skrz příbuzné prodírá její snoubenec.
*Rám Náth Kovindu je současný Indický prezident
Film: Hasee Toh Phasse
ČTEŠ
Svatební Henna
RomanceIndie- země, kde navzdory 21. století žijí tradice a čest rodiny je na prvním místě. Země, kde se potkává staré, tradiční myšlení s moderním - západním- způsobem života. Místo, kde musí každý mladý člověk najít správnou rovnováhu mezi svojí individu...