Desátá kapitola...

70 6 5
                                    

"Děkuji ti, didi." Didi – sestra – takové familiární oslovení Alia rozhodně nečekala a celkem ji vyvedlo z míry. Obzvlášť, když si uvědomila, že během pár dnů pro Mayu i celou Kushovu rodinu nebude znamenat vůbec nic. Dokonce míň než nic. Rychle potřásla hlavou, aby se zbavila divného bodnutí u srdce.

Zavěsila se do Mayi a společně se vydaly k Aamirovi a Deepice, kde je všechny Alia vzájemně představila a společně pokračovali v povídání a popíjení.

A jak se všichni bavili, Alia se pustila do pozorování Aamira, aby zjistila, co na něm Maya vidí a teprve teď ji došlo, že už dávno není tím osmiletým chlapcem, kterého spatřila ten den, co se s rodiči přestěhovala z Paříže do Dillí. Přeci jen to bylo už dvacet let a z hocha vyrostl pěkný a pohledný muž. Byl o něco vyšší než Kush, ale postavu měl šlachovitější, a ne tak rozložitou a vypracovanou, takže když stáli vedle sebe, vypadal trochu pohuble. Zároveň působil uhlazeněji, a elegantněji. A to i přes plnovous, který mu dodával na mužnosti.

Strávila s přáteli asi dvacet minut, když si ji pro sebe ukradly její sestřičky a jedním hlasem ji sdělily, že jsou opravdu rády, že neutekla. Než se pustily do toho, aby jí začaly promlouvat do duše, že by nebylo moudré se snažit svatbě jakkoliv vyhnout, tak od nich utekla s tím, že na ní pokyvuje paní Malhotra – Kushova matka a vytratila se z jejich dosahu.

Během zbytku odpoledne pokračovala ve střídání jak svých, tak i Kushových příbuzných, s nimiž se bavila o nastávající svatbě, její práci, stěhování, které ji po svatbě čeká, o tom, jaká byla jejich svatba, jak potkali své protějšky, či ji jen dávali zaručené rady na spokojené manželství. Při několika přesunech od jednoho člena rodiny ke druhému ukořistila novou sklenku šampaňského, takže ještě, než hotelový personál začal na připravené stoly nosit večeři v podobě bufetu, byla značně společensky unavena a nebyla schopna už ani chodit.

Vlastně nebyla ani schopna stát, a proto jen seděla u jednoho ze stolků, podpírala si hlavu a přikyvovala Neelashe Devarukhkar, nejstarší Kushově tetě, kdykoliv ta dokončila větu a na chvilku umlkla, aniž by vlastně vnímala, co jí říká a snažila se na sobě nedat znát, jak moc opita je. Zrovna ji po několikáté podklouzla ruka a hlava spadla málem až na stůl, když se k nim přitočil Kush a posadil se vedle Alii.

"Teti nevadilo by ti, kdybych si odvedl svoji budoucí ženu?"

"Ale samozřejmě, Kushi. Je to moc okouzlující dívka. I když trochu pije. Doufám, že ji to po svatbě odnaučíš."

"Co ty víš, třeba pije, protože si mě má vzít," řekl s širokým úsměvem a jak on tak i Neelasha se začali hlasitě smát. Po chvíli se k nim přidala i Alia. Její smích zazněl trochu hystericky.

Kush ji rychle chytl kolem pasu a zvedl ze židle, načež se s Aliou zatočil celý svět a podlomily se pod ní nohy, takže v podstatě spadla Kushovi do náručí. Když společně odcházeli do útrob klimatizovaného hotelu, byla Alia zavěšena do Kushe a opírala se o jeho rameno.

"Kde máš pokoj?" Kush se svojí nastávající stál na začátku východního křídla hotelu, který dříve býval sídlem některého ze zchudlých rádžů, jenž se nedokázal přizpůsobit novému světu s novou ekonomickou situací a po získání nezávislosti špatně investoval a během uplynulých šedesáti let musel postupně rozprodat svůj majetek, aby vůbec nějak přežil.

"Támhle," ukázala opitá dívka na protější konec chodby. Zjevně měla pokoj přesně naproti tomu Kushovu, aby od sebe byli co nejdále. Nebo to možná byly jedny z nejhonosnějších pokojů, a to jak v západním, tak i ve východním křídle.

"Díky," pronesla Alia, jakmile ji Kush posadil na její postel a začal ji zouvat boty, "ale stejně si tě nevezmu." Rozhodl se, že bude rozumnější mlčet.

"Nechtěla jsem tě totiž už nikdy vidět," při této větě si Alia pomalu lehla a zavřela oči, "nenávidím tě. Zlomil jsi mi srdce, víš."

"A jak?" Kush se na ni překvapeně podíval.

"Využil jsi mě a potom opustil," zašeptala Alia už téměř nesrozumitelně, otočila se na bok a strčila si ruce pod hlavu.

"Já tě opustil?" Kush vypadal více než zmateně. "To ty jsi se ráno vykradla ode mne z pokoje a pak utekla Bůh ví kam!" Otočil se nevěřícně a trochu rozčíleně na dívku na posteli. Ta už ovšem spala a nebyla schopna mu na jeho obvinění jakkoliv odpovědět.

Kush ji zhruba minutu pozoroval a snažil se si v hlavě poskládat, co mu nyní řekla. Nechápal, jak si mohla myslet, že on opustil ji, když to byla ona, kdo utekl bez jediného slova. Ovšem pokud si myslela, že to byl on, kdo se na toho druhého vykašlal, chápal, že jej nyní nenávidí a nechce si jej vzít. Naštěstí měl několik následujících dní na to, aby ji vše vysvětlil.

Než její pokoj opustil, přehodil přes ni tenkou přikrývku a ač věděl, že by se jí to nejspíš nelíbilo, kdyby byla vzhůru, tak ji políbil na čelo.

Film: Yeh Jawaani Hai Deewani





Svatební HennaKde žijí příběhy. Začni objevovat