Dvacátá první kapitola

42 3 3
                                    

Celá skupina šestnácti lidí se během cesty rozpadla na několik menších skupinek čítající dva až pět členů, kteří se mezi sebou vzájemně promíchávali, jako když si děti hrají škatule hejbejte se. 

Alia se, alespoň prvních pár minut, držela u Laksmana a Josepha, na které se strašně těšila, jenže poté ji došlo, že ti dva by raději byli sami, protože je to jejich první společná návštěva Laksmanovi rodné Indie. 

Sotva se za nimi začala opožďovat zjevil se vedle ní Aamir. Alia si vůbec nebyla jistá, jestli jej viděla u snídaně.

"Mohu se připojit?"

"Proč by jsi nemohl?"

"A můžu se na něco zeptat? Co se to tu děje?" Aamir se na dívku přímo podíval a snažil se přijít na to, co se to teď děje. Věděl, že vždycky měla hromadu malých a často nedůležitých tajemství, která se rozhodla nikomu, nebo někomu neříct. On býval jedním s těch před kým neměla skoro žádné.

"Dobře jinak. Co to tu teď děláš?"

"Jdu se kouknout na Taj Mahal."

"Jak si celé myslíš, že to dopadne? Vidím, jak se Kushovi vyhýbáš. Nebylo by lepší včera rovnou utéci? Stejně to skončí tak, že někomu ublížíš. Buď ostatním, nebo sama sobě."

"Víš Aamire, jsem opravdu ráda, že o mě máš starost, ale já vím co dělám." Aamir, který již nevěděl, co říci, aby ji otevřel oči jen podrážděně zavrčel- Alia se na jen překvapeně otočila, ale nic neříkala. Nejraději by s ní zatřásl a možná ji dal i pohlavek. A hned poté by vrazil i sobě a všechno ji řekl. Třeba by se rozhodla svatbu opravdu zrušit. Doteď k tomu vlastně nenašla žádný důvod, kromě krátké nervozity po včerejších mangni. Třeba cítila to stejné co on.

"Aamire, Alia říkala, že se živíš programováním her," Alia se překvapeně podívala na Mayu, která naprosto nevychovaně vstoupila mezi ně. Navíc ji kromě dívčiny nevychovanosti překvapila i informace, že ví, čím přesně se Aamir živí.

"No já teď pracuji na jedné takové Indie hře..."

"Jakože na hře z Indie?"

"Ne. Indie jako nezávislé. Nikdo nás nesponzoruje."

"Takže vlastně děláš zadarmo?"

"To jo. Proto mám ještě další zakázky na nějaké jednoduší programy. Ovšem tuhle konkrétní věc dělám ještě s jedním kamarádem zadarmo. Je to tak lepší. Předtím jsem pracoval pro Electronic Arts. Přišlo mi to ale strašně svazující. Museli jsme si obhájit každý, sebemenší nápad, před hromadou chlápků, kteří snad ani nikdy neviděli počítač. A i tak spousta nápadů skončila pod kobercem. Navíc to bylo strašně stresující. Pořád nějaké šibeniční termíny, hromada lidí, co čeká na každý tvůj pokyn a ještě víc lidí jejichž plat a práce závisí na tom, jestli to ty nebo někdo tobě podobnej neposere. Proto jsem se rozhodl odejít. Beru si teď na starosti menší projekty. A před asi půl rokem mě právě Mike překecal ať s ním zkusím jednu hru. Je grafik."

Alia si všimla, že Maya Aamira poslouchá s opravdovým zájmem (to a nebo je výtečná herečka). Tiše šla vedle nich a rozhlížela se po skupinkách kolem, když si všimla Deepiky, která šla sama někde na půl cesty mezi ní a Kushem s Rajkumarem. Původně se snažila s mladým režisérem mluvit, jenže ten byl pohroužen do pracovního rozhovoru s kameramanem a zdálo se, že kromě scén, které by třeba ještě před premiérou filmu stihli upravit ve střižně a toho jak se povedl finální trailer, co měl být ve středu vypuštěn do světa, je v této chvíli vůbec nic nezajímá. Zastavila a počkala až k ní kamarádka dojde a poté s ní sjednotila krok. Vše, co si potřebovali říci, si řekli již ráno a tak si chvíli jen mlčky užívali relativně čistého vzduchu. Než Deepika prolomila ticho.

"Ty děti tam vepředu, to jsou tvoji nebo Kushovi příbuzní?"

"Ty dvě menší holky, to jsou moje sestřenky Karuna a Ananya. Ta třetí to je Kushova sestřenka Zoja, pokud se nepletu a její starší bratr Ani... Abishan... ne- Avinach. A bacha už to nejsou děti! Jak mi drahá Karuna během posledních dvou dnů minimálně milionkrát důrazně sdělila, už jim je dávno sedmnáct a tedy jsou už v podstatě dospělé," Alia se sice snažila udržet vážnou tvář, když parodovala mladší sestřenku, ale cukající koutky úst ji nakonec zradili a obě se začali nahlas smát.

"Prosím, řekni mi, že jsme byly v jejich věku jiné."

"Samozřejmě, že byly," obě se začaly utápět ve vzpomínkách a za společného veselí došli až k uličkám bazaru před Taj Mahalem.

"Co kdyby jsme to obešli? Určitě se tam dá jít i jinudy."

"Proč?"

"Víš Deep, nechce se mi mačkat v takovém davu lidí," nevěsta začínala být zjevně trochu nervózní.

"Ale Alio, přeci nechceš všechny připravit o ty cetky, co prodávají na stáncích."

"Ne klidně jděte, já na vás počkám tady."

"Přeci si nemyslíš, že tě tu nechám samotnou."

"Já tu s Al počkám," ozval se vedle ní znenadání Kush, "byly jsme zde ráno. Dáme si mezi tím třeba čaj." 

"Tak dobře," podívala se na ně zaraženě Deepika a následně se v doprovodu Rajkumara ztratila, stejně jako před chvílí zbytek skupiny, v barevném shromáždění lidí a stánků s náramky, nákotníčky, náušnicemi, tikkami, sárí, bindi,  šátky, lungi, turbany, kořením a turistickými kýči znázorňující Taj Mahal, Rudou pevnost a další památky či zvyky z celého Uttarpradeše*. A ještě hromadou dalších věcí, co by turisty z celého světa mohly zajímat. V Alii se mísily dva protichůdné pocity- vděk, že ji vysvobodil z nutnosti se na bazar vracet a vztek, že se mu opět podařilo najít způsob jak s ní zůstat osamotě.

"Takže... Dáme si ten čaj?" ukázal na jeden ze dvou nedaleko zaparkovaných vozíků s čajem.

"No... já ti vlastně ani nevím..."

"To si se mnou nechceš ani dát čaj? To je ti moje přítomnost až tak protivná?"

"Víš, že všechno na světě se netočí kolem tebe, že jo?" dívka si založila ruce na prsa a upřeně se na mladíka podívala.

"No tak mi vysvětli, co máš proti čaji."

"Já se bojím," špitla téměř neslyšně Alia.

"Cože?"

"Že se bojím," řekla již celkem slyšitelně, ale né moc nahlas.

"A čeho, prosím tě?"

"Víš, je pravda, že bych se svatbě s tebou opravdu ráda vyhnula, ale nejsem si jistá, že žaludeční problémy jsou tou pravdou cestou."

"A jo, já zapomněl, že ty jsi NRI*. Čaje se bát nemusíš, ten je převařený."

"Já nejsem NRI!"

"Vážně? Kdy jsi naposledy byla v Indii déle než na dovolené? Kdy jsi tady naposledy jedla něco, co ti neuvařila maminka, nebo někdo nedovezl ze zahraničí? No, kdy jsi naposledy ochutnala opravdovou Indii? Dívej se, ani ten běloch se nebojí ochutnat." Kush Aliu po celou dobu mírně pobaveně sledoval. A to ji neskutečně dráždilo.

"Dobře. Dáme si čaj," nevydržela to nakonec dívka a rázně zamířila k téměř černému prodavači.

Film: Ek Tha Tiger

*Uttarpradeš- myslím, že už jsem to zmiňovala, ale jen pro jistotu- Indie je spolkový stát. Jako třeba Německo nebo USA. Je jich celkem 29+7. Tedy 36. Uttarpradeš je jedním z nich. Co do velikosti a počtu obyvatel je na 5. místě.

*NRI- zkratka pro Inda trvale žijícího v zahraničí

Svatební HennaKde žijí příběhy. Začni objevovat