*smoking killing*
"Co když nepřijdou?" Podívala se dívka na čtveřici kolem sebe.
"Přijdou určitě."
"Pokud pitha ji nedostal infarkt, jak si přečetl můj dopis, tak už sem určitě jede."
"A tvoje máma taky, a jak tetičku znám, tak určitě zburcovala polovinu příbuzenstva." Mrkl na Aliu Aamir, aby ji uklidnil. Ovšem právě v tu chvíli Alii došlo, že má nejspíš pravdu a při představě celého příbuzenstva hrnoucího se davem nevěsta zbělala, až měla pomalu barvu svého bílého polosárí, toho stejného jaké na sobě měla před pěti dny během zásnub.
"Proč jsme vlastně šli do chrámu a ne někam na úřad?" rozhlížela se Deepika po poutnících mířících k chrámu, turistech a několik mladých párů, kteří sem přišli uzavřít sňatek na hromadný obřad, který se tu během asi hodiny měl pořádat a byl určený hlavně ppro novomanželé z rodin, které si nemohly dovolit zaplatit celý obřad a svatbu.
"Protože je sobota a byrokrati v Indii mají stejnou pracovní dobu jako kdekoliv jinde na světě." Odpověděl ji Aamir.
"A jak vaši zjistí, že jste zrovna v tomto chrámu, vždyť ve městě jich jsou desítky?"
"Nebyl to tvůj nápad?" vyjela na ni nervózně Alia.
"Já jen řekla, ať sehrajete útěk, ne že se hned musíte brát." Vytáhla si z kapsy riflí krabičku cigaret a zapálila si.
"Takto je větší pravděpodobnost, že na svatbu nakonec přistoupí," dostalo se ji po chvíli odpovědi od Kushe, zatím co i on si zapaloval dvě cigarety a jednu z nich podal Alii "a jak nás najdou v tomto chrámě? No ne všechny chrámy ve městě jsou zasvěceny zrovna Rámovi a tedy neodpovídají přímo naší víře. Teda mohli by jsme se vzít i v Ganéšově chrámu. Ale jak se dá snadno zjistit toto je jediný chrám ve městě, který navíc dneska pořádá hromadný sňatek."
Celá skupina se pohroužila opět do ticha v kterém setrvala několik minut v očekávání katastrofy, která jak doufali se v dobré obrátí.
"Už by tu měli být, z hotelu to sem netrvá tak dlouho," promluvila opět nervózně Alia, když se všechny páry začaly přesouvat do chrámu "třeba si řekli, že jim za to nestojíme a že už tak jsme ostudy a toto už je víc..."
"Vidím tvoje rodiče." Nenechala ji domluvit Deepika a ihned ji stáhla duphatu do obličeje, aby vypadala jako ostatní nevěsty a to i přes to, že jako jediná byla oblečena do bílé místo klasické červené. Ze stejného důvodu si i Kush do obličeje spustil k turbanu přidělané nitě zdobené květinami, takže ani jemu nebylo vidět do obličeje. Nejen že takto působili, že jsou opravdu odhodlání uzavřít manželství nyní, ale navíc tím zdrží jejich hledání, než se zde sejdou obě rodiny.
Aliini rodiče v závěsu všech jejich dětí a několika další příbuzných začali jedné nevěstě po druhé nadzvedávat šátky z obličejů a kontrolovat, jestli se pod ním neschovává jejich nezbedná dcera. A to dokonce i dívkám, které jí nemohli být už od pohledu, protože byly i o hlavu větší než ona, nebo jejich proporce vůbec neodpovídali jejich dceři. Několik ženichů a rodinných příslušníků dotyčných nevěst se proti tomu hlasitě ozvalo. Naštěstí Aliini příbuzní byli pohotoví a hned se pustili do uklidňování případných roztržek.
Alia s Kushem už byli davem dovedeni až do chrámu a jejím rodičům zbývalo jen pár nevěst, než se k nim propracují, když se k všeobecnému zmatku přidal další v podobě Kushova otce, jeho matky a Mayi.
"Kde ten kluk je? Kushi vylez a neschovávej se mezi těma ženskýma!" Yogarasa měl natolik pronikavý hlas, že se mu podařilo přehlušit i zmatek, který před tím způsobil jeho skoro tchán s rodinou a zaujal tak jeho pozornost. Amitabh si ho ihned všiml a udělal k němu několik kroků. Lidé stojící mezi nimi ustoupili do boku, jako by vytušili, že bude následovat střet stojící za pozornost.
"Jé strýčku, co vy tady?" otočil se na pana Malhotru a vstoupil mezi muže Rajkumar, který ženicha od rána doprovázel.
"Jak, co já tady? To je přeci jasné, ne? Nebo sis myslel, že se nedozvím, co ten ničema chystá? Spíš by mě zajímalo, co tu dělá tady ten," ukázal rukou na pana Kapoor, "to si se nám přišel vysmát? To ti nestačilo, co udělala tvoje dcera, ještě si chceš užít další ostudy, co nás potkala?"
"Jako bych já se staral o to, co ty děláš. Mám důležitější věci na práci, než špehovat takovýho..."
"No jakýho takovýho? No jen to dořekni!" Yogarasi začal sundávat sandále, aby je mohl využít jako zbraň proti svému protivníkovi. Amitabh jeho příkladu následoval. Ani jeden v tu chvíli neposlouchal svoji ženu, která se jej snažila uklidnit, ať nedělá ostudu takto na veřejnosti, protože jak si obě dvě všimli, tak kromě několika svatebčanů se k zevlounům přidali i další kolemjdoucí a někteří z nich už měli i vytažené telefony a celou věc dokumentovali.
Kush chytl Aliu za ruku a začal se prodírat davem k otcům, kteří si zatím jen vyměňovali silácké řeči a uráželi své rodiny a jejich předky až k samotnému Buddhovi.
"Nechte toho!" Zvýšil na oba hlas ženich jakmile se probojovali do středu provizorního ringu.
"Ty, za to můžeš ty! Za všechno!" Vrhl se na něj otec a srazil mu svatební turban do prachu na zemi. O svého protivníka v tu chvíli ztratil zájem a hněvivě se podíval na syna. A poté na dívku, která stála se sklopenou hlavou vedle něj a kterou držel za ruku. I když měla přes obličej jen tenkou duphatu, tak ji do obličeje nebylo vidět.
"A kdo je toto? No jakou cuchtu si bereš! My ti najdeme takové slibné děvče a ty se taháš s bůh ví kým! No jen se nám ukaž svůdnice. Doufám, že si uvědomuješ, že tento muž, teda spíš tohle děcko, byl ještě ráno zasnoubený s jinou? No sundej to z tý hlavy."
Alia se pustila Kushe a oběma rukama si stáhla dupathu na ramena.
"Cože ty?" zíral na ni její skoro tchán.
"Takže ty si ji i po tom všem chceš vzít?"
"Alio, co to má znamenat?" podíval se na ni nevěřícně její vlastní otec.
"Pitha ji, já ti to všechno vysvětlím," podívala se na svého otce a pak přesunula pohled na hlavu rodiny Malhotra, "já - my -vám to chtěli říct už ráno, ale neposlouchali jste nás."
"My se chceme vzít, vždy jsme chtěli." Pomohl ji Kush.
"I potom co ti udělala?"
"Ale já myslela, že máš ráda někoho jiného."
"Přeci si nebudeš brát někoho, kdo se i před svatbou tahá s jinou."
"No ta vaše taky není světice, myslím, že si nemají co vyčítat."
"Raději si ji neber, než abyste se za chvíli rozváděli, to už bych určitě nepřežila."
"Sakra už zmlkněte a nechte nás alespoň jednou mluvit. Do svatby jste nás natlačili, celu jste ji spískali a naplánovali, a teď jste se zase rozhodli, že se nemáme brát. Můžete nás, prosím, alespoň jednou poslouchat?" Obořil se na oba tábory Kush a bedlivě si je prohlédl. Aliina matka chtěla zjevně něco říci, ale Kushův pohled ji varoval, ať to nedělá a tak zavřela ústa ještě před tím, než z nich vyšla jediné hláska.
"Jestli jsme se všichni už uklidnili," pronesl, když se ujistil, že už opravdu nikdo nic neřekne, "můžeme si o tom v klidu promluvit. Ale ne tady." Ukázal prstem na pár policistů, kteří měli před chrámem službu a které přilákal rozruch a konečně se dostali do středu davu. Otcové rodin se naposledy probodli pohledem, poté tiše přikývli a celá rodina se v tichosti vydala zpět směrem k hotelu.
"Je ti jasné, že do minuty toho bude plný internet?" Zašeptala potichu Alia Kushovi do ucha, když míjeli jednoho z lidí, kteří na ně měli namířený telefon.
"Jo, je mi to jasné."
Film: Luka Chuppi
ČTEŠ
Svatební Henna
RomansIndie- země, kde navzdory 21. století žijí tradice a čest rodiny je na prvním místě. Země, kde se potkává staré, tradiční myšlení s moderním - západním- způsobem života. Místo, kde musí každý mladý člověk najít správnou rovnováhu mezi svojí individu...