Po klidném a uvolněném dopoledni a chutném obědě se všichni začali pomalu scházet v zahradě, aby se zúčastnili jedné z nejoblíbenějších tradic, na kterou se těšili všechny ženy a dívky, protože ač to byla záležitost celé rodiny, byla to činnost týkající se právě žen.
Mehndi. Chvíle kdy se vše točilo hlavně kolem nevěsty, která byla oblečena do bohatě zdobeného sytě fialového čoli a kolové sukni polosárí ve stejné barvě s rozparkem na pravé noze skoro až do pasu. Dupatu neměla. Do veselých barev a tradičních oděvů byly to odpoledne oblečeny i všechna ostatní ženy. Ani jedna z nich neměla na sobě šaty západního střihu. Dokonce i návštěvnice z Evropy byly oblečeny do polosárí či punjabí.
Matka ženicha postavila na stůl uprostřed hromady polštářů a stoliček na sezení velký kovový tác na kterém byly kolem dvou plápolajících svíček naskládány desítky sáčků naplněných pastou z henny, které se hned ujali zručné umělkyně a začaly jím zdobit nevěstiny ruce od dlaní, přes hřbety rukou, zápěstí a předloktí. složitý vzor, který si sama nevěsta navrhla měl nakonec končit až u loktů a měl ji ji pokrývat i nohy- konkrétně nárty, kotníky a lýtka. Ovšem byla to práce ještě na dlouhou dobu, během které musela Alia sadět na jednom místě a nemohla se pořádně pohnout, aby vzory nebyly poškozené.
Zatím co dvě ženy nanášely voňavou směs na nevěstinu kůži tak se ostatní ženy a dívky nechávali ozdobit méně složitými obrazci a všichni zpívali, tančili a uždibovali sušené ovoce, oříšky a sladkosti připravené na občerstvení. Lidé proudili po zahradě hotelu i v něm, střídali menší i větší skupinky a společně se bavili. Ve vzduchu se vznášela uvolněná atmosféra.
Aamir byl zalezlý v jednom z rohů zahrady s Harchem, s jedním z Kushových bratranců, s kterým ho seznámila Maya, protože ji napadalo, že by si mohli rozumět a nepletla se o oba se začali spolu bavit jazykem programátorů, kterému dívka nerozuměla a tak je nechala v jejich vlastním světě a připojila se k všeobecnému veselý.
Kush seděl vedle Alii, občas ji něco zašeptal do ucha, trochu laškoval s ženami, které ji zdobily a občas se natáhl po nějaké sladkosti, kterou poté svoji budoucí ženu nakrmil a společně sledovali okolní dění. Dokonce si i všimli jak se Laksmanovi podařilo odchytit otce a promluvit si s ním, zatím co jeho matka se držela na druhé straně zahrady a jakmile její syn zamířil jen přibližně jejím směrem zručně našla cestu jak se od něj zase vzdálit a přitom se vyhnout jak jemu, tak jeho snoubenci. Co se Josepha týkalo, tak nejspíše jen její slušné vychovaní ji bránilo, aby si neodplivla nebo po něm něčím nehodila, kdykoliv jej zahlédla a Alia nabyla přesvědčení, že kdyby tetička byla křesťanka určitě se celé odpoledne křižuje a rozlévá kolem sebe svěcenou vodu.
Ovšem muselo se nechat, že i přesto, že toto byla tradice soustředící se na nevěstu, tak největší pozornost na sebe strhl jeden z Kushových kamarádů. Konkrétně Tiger. K všeobecnému veselí se zapojil až když nevěsta měla pomalovány celé dlaně a zrovna otočila ruce, aby ji mohly být pokresleny i jejich hřbety a rovnou se přidal k tančícím a zpívajícím ženám, které mu začaly věnovat ihned úsměvy a některé z nich se k němu pomalu a nenápadně (alespoň zpočátku) přibližovaly a začaly se k nim přidávat i ženy, které původně netančily a všechny po něm vrhaly koketní pohledy až se kolem něj utvořil hlouček, který ze všeho nejvíce připomínal hejno slepic během krmení.
"Měl by si ho jít zachránit," ukázala po chvíli směrem k Tigerovi nevěsta bradou.
"No, to bych asi měl," usmál se Kush a vydal se směrem ke svému příteli, aby jej osvobodil ze spárů svých příbuzných a připomněl mu, že mu říkal, že má Dishu přemluvit, aby přijela rovnou s ním a ne až v sobotu, protože ta by si už pohlídala, aby mu jiné ženy daly pokoj.
ČTEŠ
Svatební Henna
RomanceIndie- země, kde navzdory 21. století žijí tradice a čest rodiny je na prvním místě. Země, kde se potkává staré, tradiční myšlení s moderním - západním- způsobem života. Místo, kde musí každý mladý člověk najít správnou rovnováhu mezi svojí individu...