Chapter 54 - Caring

7.5K 302 82
                                    

Namia melihat telefon bimbitnya. Senyum terus bibirnya melihat nama yang tertera. Su.

"Assalamualaikum, Su. What's up?." Namia menjawab panggilan Su.

Su menjarakkan telefonnya. Dah kenapa kaklong aku ni.

"Waalaikumsalam, Kaklong. Busy ka?".

"Erm.. Tak busy sangat. Kaklong dekat butik. Kenapa tu Su?". Namia menjawab.

"Nice. Su nak datang butik Kaklong sekejap. Ada urusan. Tunggu Su tau.". Kata Su. Namia melihat jam di dindingnya.

"Alamak, Su. Kaklong rasa tak boleh. Sebab kejap lagi Along nak pickup Kaklong." Kata Namia.

"Aik, baru pukul 3.50, dah nak balik ke?" Su bertanya.

"Abang awak tu. Faham-fahamlah. Kan kaklong pernah cerita pantang larang dia tu." Kata Namia.

"Err kalau macam tu, Su tunggu rumah kaklong je lah boleh?." Tanya Su.

"Boleh je. Apa-apa bagitau kaklong okey." Kata Namia.

"Okey Kaklong. Bye, Assalamualaikum" Su berkata. Namia menjawab salamnya sebelum panggilan dimatikan. Su senyum. Sayang betul Along dekat bini dia. Hari-hari sanggup berulang alik pickup kaklong. Haihh untung sungguh kaklong.

Su dalam perjalanan menuju ke keretanya. Tangannya masih sibuk menaip di telefon bimbitnya. Menyiapkan tugasan terakhir sebelum cuti hujung minggu. Sekali lagi, dia terasa tubuhnya dirempuh. Habis semua barangan di tangan Su terjatuh. Telefonnya juga jatuh dan..

"Arghhh my phone." Su menjerit kecil saat melihat ada kaki yang memijak telefon bimbitnya. Lelaki itu turut terkejut dan langsung mengambil telefon Su.

"Alamak. Ya allah." Suara itu. Su mendongak. Lelaki haritu. Lelaki yang sama melanggarnya. 3 bulan berlalu namun Su masih ingat suaranya. Masih sama.

"Cik saya.. eh, cik lagi?". Tanya dia. Su tergamam. Telefonnya dilihat. Retak seribu telefonnya.

"Cik.. Saya betul-betul minta maaf dengan cik. Saya tak perasan. Kau pun tak nak bagitahu aku." Su menoleh.

Lelaki sombong haritu pun ada. Dia sedang mengutip fail dan buku Su yang terjatuh di lantai itu. Dia bangun. Matanya tepat memandang ke arah Su sambil menghulurkan barangan Su.

"What I told. Use your eyes while walking, little girl." Lelaki sombong itu bersuara.

"Shut up bro. It's my fault." Lelaki sopan itu menyenggol lengan dia.

"Telefon saya?. Retak. Macam mana ni?". Su bersuara. Agak tinggi. Telefon kesayangannya yang retak seribu itu diusap.

"Saya minta maaf sangat-sangat. Saya tak sengaja." Lelaki itu masih memohon maaf. Su terdengar lelaki sombong itu ketawa. Su menjeling.

"Do you think this is funny?. Awak tahu kerja saya banyak dekat dalam ni?. Awak rasa semua ni kelakar ke?. Lainlah awak. Tak kerja. Senang lenang." Su bersuara. Lelaki itu agak terkejut mendengar ucapan Su. Matanya tepat memandang ke arah Su.

Lelaki sopan itu turut terkejut. Dia mengerling lelaki sombong itu sekilas sebelum dia mendekati Su.

"Okey, Cik. Take this business card. Cik call je kalau cik nak saya ganti. Or, can i get your business card or something yang saya boleh contact cik?". Lelaki yang agak sopan itu bersuara. Cuba untuk menenangkan suasana yang tegang itu.

Su mengambil kad yang dihulurkan oleh lelaki sopan itu.

"I don't trust this. Entah name card siapa-siapa yang awak ambil. It's fine. Takpe. Saya uruskan sendiri." Su berkata dengan sebak dan langsung melangkah ke keretanya.

I Wanna Be Yours [Completed] 🦋Where stories live. Discover now