Ngah senyum sendiri. Berita adik bongsunya yang selamat melahirkan anak sulungnya pagi tadi buatkan dia rasa bersyukur. Alhamdulilah. Dia kemudiannya melihat perutnya. Giliran pasti selepas ini. Rasa gementar dan takut tapi dalam waktu yang sama dia teruja. Perutnya diusap.
"Hai love?. Buat apa tu sorang-sorang?"
Aidil menyapa isterinya yang hanya diam di ruang tamu rumahnya itu. Ngah menoleh. Dia senyum. Ngah terus melentokkan kepalanya pada dada Aidil sebaik sahaja Aidil duduk di sebelahnya. Aidil mengusap rambut Ngah dengan lembut.
"Tak ada buat apa-apa. Just happy je. Kaklong dengan Su dua-dua dah selamat melahirkan. Saya je belum. Nervous and takut." Kata Ngah. Aidil senyum.
"It's okay. Tak lama lagi tu." Kata Aidil memujuk. Ngah senyum.
"Alhamdulilah kan abang. Kaklong dapat sepasang, Su dengan kita dapat anak lelaki. Untunglah anak perempuan kaklong ada tiga bodyguard." Kata Ngah. Ya, Ngah bakal menimang cahaya mata lelaki. Sama seperti Su yang baru sahaja melahirkan di Malaysia.
"Kena carikan kawan tu. Tak apa, nanti kita buat baby yang kedua lepas love habis pantang." Aidil bergurau. Ngah mengetap bibirnya. Kepalanya diangkat dan terus dia memandang suaminya dengan geram.
"Baby belum keluar lagi dah fikir number 2. Saya karate abang nanti baru abang tahu." Kata Ngah sambil melakukan gaya karate dengan tangannya. Aidil ketawa. Kepala isterinya diusap lagi.
"Kan kita merancang." Kata Aidil. Ngah menjeling sebelum dia ketawa.
"Abang.. Mak sampai sini bila abang?." Tanya Ngah.
"Tadi Mak bagitahu dia dengan ayah gerak esok pagi waktu Malaysia. Maybe petang esok baru diorang sampai." Kata Aidil. Ngah mengangguk teruja.
Maklumlah nak suruh Mama jaga pantang tapi lupa Mama ada seorang lagi mak buyung yang Ngah rasa lagi memerlukan mama di sisi memandangkan budak itu budak manja. Jadi Aidil meminta ibu dan ayahnya yang juga makngah dan pakngah kepada Ngah itu datang ke London untuk menemani isterinya sepanjang waktu berpantang.
Ngah merangkak ke riba Aidil dengan perlahan. Aidil senyum. Memang itu perkara biasa yang Ngah lakukan setiap kali dia ingin bermanja. Ngah separuh baring dia riba Aidil manakala Aidil memeluk Ngah.
"Hermm last bermanja moment I guess. Mesti lepas ni baby will take over my places". Ngah berkata. Aidil ketawa. Pipi Ngah dicium.
"Don't be sad love. This places will always be yours. So just get in everytime you want." Kata Aidil sambil menepuk pehanya. Ngah senyum. Dia kemudiannya merapatkan kepalanya ke dada Aidil.
"Why you're so pretty love. I really can't take my eyes off you. Walaupun pipi love dah tembam but still you look gorgeous." Aidil memuji. Ngah menatap Aidil. Merah wajahnya apabila Aidil menatapnya tidak henti. Ngah kemudiannya menunduk.
"Stop make me blushing, abang." Kata Ngah. Aidil ketawa. Makin erat pelukan Aidil kepada Ngah. Tidak henti dia memandang wajah Ngah yang berada di pangkuannya itu.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Abang.."
Su memanggil Daniel yang sedari tadi tidak henti tersenyum menatap bayi di gendongannya itu. Daniel menoleh.
"Yes Hawa?" Daniel bertanya. Su menatap Daniel.
"Ish dahlah tu. Bagilah Hawa pula yang pegang. Asyik abang je dari tadi." Kata Su. Dia cuba menghulurkan tangannya kepada Daniel. Meminta Daniel menyerahkan anak lelakinya itu.
YOU ARE READING
I Wanna Be Yours [Completed] 🦋
عاطفية⚠ Not Edited First Cliche~ Story from Airashroses~ Sorry for the Tatabahasa, kesalahan tanda baca dan juga typo yang agak bersepah~ Harash Ferhat & Namia Amiera loves story ❤️ From "Let's make a deal" to "There is no deal between us." Start from c...