Chapter 96 - Pillowtalk?

6K 283 89
                                    

Namia, Ngah, dan Su sedang sibuk menguruskan cenderahati untuk para tetamu yang akan bertandang ke rumah mereka pada lusa. Para lelaki pula sedang sibuk menjaga anak-anak mereka masing dan berkumpul bersama para isteri di ruang tamu. Abah memegang Putra memandangkan Bunga sudah berada di pangkuan Harash.

"Argh. Haritu masa pregnant, buat benda ni juga. Ni dah beranak pun sama juga ke?. Penat!!" Su mengeluh. Mama menarik tudung Su.

"Mama.." Su merengek. Daniel tersenyum.

"Tarik lagi kuat. Membebel je tahunya." Tambah Daniel sambil tertawa. Su menjeling Daniel.

"Kaklong. Baru Su perasan. Kaklong dah kurus lah. Makin gorgeous Su tengok. Ada tips tak?. Pipi Su ni ish entah bila nak susut pun Su tak tahu." Kata Su. Namia tersengih.

"Nak tips apanya. Kaklong kau tu kurus sebab susah hati dengan aku." Kata Harash. Namia menoleh Harash yang berada di belakangnya.

"Kau tahu, aku penat-penat balik kerja, tiba-tiba kena tuduh curang. " Tambah Harash. Namia menyipitkan matanya.

"Haa?. Along curang ke?. Dengan siapa?. Wah Along!!" Ngah dan Su berkata. Mereka ingin membuka langkah. Cepat-cepat Namia menghalang dua adiknya.

"Ehh bukan macam tu.". Kata Namia. Tak pasal-pasal dia terpaksa menahan adik-adiknya itu.

"Habis tu?" Ngah bertanya.

"Along awak tu kononnya nak buat surprise dekat kaklong pasal butik. Busy uruskan butik baru kaklong tu. Kaklong manalah tahu. Dah hari-hari balik lambat, kaklong ni jenis overthinking. Tu yang kaklong serang dia tu. Haih, kalau ingat balik, kaklong malu." Kata Namia.

Harash ketawa. Kepala isterinya diusap dari belakang.

"Sebab itu orang kata, overthinking can kill you and your happiness. Orang dulu-dulu pun ada cakap kalau malu bertanya sesat jalan. Tapi kaklong sesat betul dah ni." Kata Aidil. Namia membuat muka malunya.

"Ceh!". Ngah mencebik. Aidil dijeling. Aidil ketawa.

"Buat apa nak curang. Isteri abang ni wanita paling tercantik yang wujud dalam hidup abang. Otak abang tak sempat nak fikir perempuan lain sebab abang fikirkan sayang je.". Kata Harash sambil mengusap kepala Namia. Wajah Namia merah. Ish. Tak tengok tempat ke?.

"Alahai!. Menyampah dengar". Kata Su dan Ngah. Mereka kemudiannya tertawa.

"Siapa suruh kau dengar." Kata Harash.

Mereka kembali menyambung pekerjaan mereka. Harash menghulurkan Bunga kepada mamanya. Dia bangun dan membantu Namia mengisi cenderahati itu ke dalam beg kertas bersaiz kecil itu. Namia hanya senyum saat Harash membantu mereka.

Ray duduk di sebelah Su. Dia juga turut membantu mereka mengisi cenderahati itu bersama-sama.

"Thank you, Ray." Kata Su. Ray senyum.

Daniel mencebik. Tiba-tiba rasa cemburu melihat adik iparnya duduk bersebelahan dengan isterinya itu. Dia bangun dan menuju ke katil baby di belakang mereka itu. Diletakkan Haffy dengan perlahan dan sempat dia mencium pipi Haffy sebelum menindih peha anaknya dengan bantal kecil.

Dia dengan pantas menuju ke arah Ray dan Su.

"Tepi!". Daniel berkata. Su dan Ray mendongak.

"Mana Haffy?" Su bertanya.

"Tu dekat katil. Abang nak tolong." Kata Daniel. Ray bangun. Memberi ruang kepada Daniel untuk duduk di sebelah Su. Mengada.

Aidil melihat mereka yang sedang bertungkus lumus itu turut ingin membantu. Dia melakukan hal yang sama seperti Daniel. Diletakkan Ayden di sebelah Haffy sebelum dia menuju ke arah mereka.

I Wanna Be Yours [Completed] 🦋Where stories live. Discover now