"Huh?"
"Apa yang huh nya tu sayang?. Sayang yang kata nak naik cruise kan. Abang dah beli tiket dah. Pukul 4.30 kapal bergerak. So, kita kena gerak awal hari ini." Kata Harash sambil memegang botol susu Putra itu.
"Sekarang pukul berapa?" Namia melihat jam di telefon bimbitnya. Matanya bulat.
"Pukul 3?" Namia terkejut.
"Haaa.. dah tu tunggu apa?. Abang tengah susukan anak-anak ni, sayang pergilah bersiap." Kata Harash. Namia kemudiannya melangkah dengan cepat ke bilik air. Harash tertawa melihat tingkah isterinya. Harash khusyuk menyusukan anak-anaknya sebelum terdengar bunyi telefonnya berdering. Harash dengan pantas mengambil dan disepitkan ke telinga dan bahunya sebelum tangannya memegang botol susu Bunga dan Putra.
"Assalamualaikum abang Ngah.?" Harash memulakan bicaranya.
"Waalaikumsalam. Harash. Abang minta maaf sebab menganggu Harash tengah bercuti." Kata Abang Ngah.
"Eh, tak apa. Kenapa abang Ngah?" Harash bertanya. Sambil itu, Bunga menolak botol susunya dan Harash meletakkan botol itu di sebelah bantal Bunga.
"Ni hah, Kakngah kamu ni."
"Kenapa dengan Kakngah abang ngah?" Harash risau.
"Dia kempunan nak dengar suara kamu." Kata Abang Ngah. Harash mengerutkan dahinya. Pelik mendengar pernyataan abang iparnya itu.
"Apa dia?" Kata Harash sebelum dia mendengar Kakngah bersuara di hujung talian.
"Assalamualaikum Harash?" Kakngah berkata. Harash menjawab salam Kakngah.
"Ya Allah. Hilang kempunan akak nak dengar suara Harash." Kata Kakngah. Harash tersenyum. Dia kemudiannya menjarakkan telefonnya dan membuka pembesar suara.
"Kakngah okey ke tu?" Harash bertanya.
"Alhamdulilah Kakngah okey. Maaf ya Harash. Kakngah tak tahu kenapa tapi, Kakngah teringin sangat nak dengar suara Harash." Kata Kakngah. Harash senyum dan mendongak saat mendengar pintu bilik air terbuka. Namia melangkah keluar dan kemudiannya melihat ke arah Harash.
"Namia ada ke dengan Harash?" Tanya Kakngah.
"Kakngah?" Namia bertanya. Harash mengangguk. Namia berlari ke arah Harash.
"Kakngah.. Kakngah kenapa call ni?. Rindukan Nami ya?" Tanya Namia dengan teruja.
"Nami, kenapa suara kau ni? Tak sedap langsung." Kata Kakngah. Senyum Namia mati. Kurang asam punya Kakngah.
"Ee Kakngah. Sampai hati cakap Nami macam tu." Kata Namia. Terdengar abang Ngah tertawa.
"Harash, balik belikan Kakngah buah tangan ya. Nak yang dari Harash tahu, bukan dari budak itu." Kata Kakngah. Namia muncung. Harash tertawa.
"Insyaallah. Kakngah jaga diri. Abang Ngah tengok-tengokkan Kakngah tu."
Perbualan mereka berakhir dengan ucapan salam. Harash meletakkan telefonnya.
"Kenapa Kakngah tiba-tiba call abang?" Tanya Namia. Harash membelai rambut isterinya.
"Abang Ngah cakap, Kakngah tu kempunan nak dengar suara abang. Abang pun tak tahulah kenapa semua orang yang pregnant semua berkenan dekat abang. Dulu Su dengan Ngah. Ni Kakngah. Apa yang ada dekat abang ni?" Tanya Harash. Namia mencebik menyampah.
"Tapi itulah, isteri sendiri tergilakan Shahrukh Khan pula." Harash menambah. Namia kemudiannya tertawa. Dia memukul lengan Harash. Harash kemudiannya bangun. Sempat dia mencubit pipi Namia sebelum dia berjalan menuju ke bilik air. Namia hanya mendengus kesal sebelum dia menyarung tudung jersinya itu.
YOU ARE READING
I Wanna Be Yours [Completed] 🦋
Romance⚠ Not Edited First Cliche~ Story from Airashroses~ Sorry for the Tatabahasa, kesalahan tanda baca dan juga typo yang agak bersepah~ Harash Ferhat & Namia Amiera loves story ❤️ From "Let's make a deal" to "There is no deal between us." Start from c...