Tamtego dnia, Jessice pękło serce.
Jasper już od wielu tygodni przyglądał się dziewczynie. Obserwował, kiedy z trudnością uśmiechała się podczas jedzenia. Widział, kiedy zaglądała do notatek w telefonie, aby zapisać spożyte kalorie.
Jessica nie zdawała sobie sprawy z tego, jak wiele dostrzegał jej przyjaciel. Miała nadzieję, że będzie w stanie ukrywać to jak najdłużej. Ale nadzieja odeszła wraz z tamtą rozmową.
Było deszczowe popołudnie. Dwójka przyjaciół siedziała na łóżku i oglądała serial. Po prostu cieszyli się swoim towarzystwem. Kolejne godziny mijały, a dziewczyna wyczuwała co raz bardziej napiętą atmosferę.
— Podałabyś mi telefon? - Jasper zwrócił się do przyjaciółki.
Dziewczyna podniosła się, co było błędem. Mroczki przed oczami pojawiły się natychmiast. Przytrzymała się szafki nocnej, aby nie upaść.
Chłopak natychmiast podbiegł do przyjaciółki i przytrzymał ją. Pomógł jej dostać się do łóżka, po czym położył ją ostrożnie.
Dziewczyna wiedziała, że tym razem nie uniknie poważniej rozmowy. Bała się, a jednocześnie chciała wyznać wszystko co ją męczyło. Chciała przyznać, że straciła nad wszystkim kontrolę. Chciała wyrzucić z siebie wszystko, co dusiła głęboko w sobie.
Po prostu coś w środku blokowało ją. Nie pozwalało przyznać, że to co przeżywa jest problemem i wymaga pomocy specjalisty. Nie chciała się przyznawać, ponieważ wiedziała, że sama jest winna temu wszystkiemu.
To ona narzucała sobie ograniczenia. To ona karała się za brak samokontroli. To ona nie przyznawała się, że już dawno zapomniała, czym jest zdrowa relacja z jedzeniem.
— Nadal uważasz, że nic Ci nie jest? - zapytał Jasper.
Jessica nie wiedziała co odpowiedzieć.
— Jest mi przykro, Jess. Kocham Cię i nie chcę, żebyś przez to umarła, rozumiesz?
Jego głos się załamał.
Na Jessicę spłynęło ogromne poczucie winy. Nie chciała sprawiać mu zawodu. Wiedziała, że się martwił, a ona w żadnym wypadku nie chciała być tego powodem.
— Obiecaj mi, że zaczniesz się leczyć. - poprosił.
— Nie mogę. - odpowiedziała cicho.***
Pamiętajcie, że zaburzenia odżywiania są poważnym problemem i wymagają pomocy specjalisty. Dbajcie o siebie, kochani.
nonamegirl_02
116 111 - Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży
116 123 - Telefon dla osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym
CZYTASZ
Trying to be brave
Fiksi Remaja"Trying to be brave" to zbiór krótkich opowiadań mojego autorstwa o różnej tematyce. Każdy rozdział to nowa historia, przygoda, która niesie ze sobą zarówno radość jak smutek. Pełne emocji opowieści, które być może wydarzyły się naprawdę. Codzienne...