Hoofdstuk 1

30.5K 803 301
                                    


Jayden

*Triiit* *Triiit* *Triiit*

Met een klap hield de wekker op. Ik rekte me uit en keek op mijn gsm welke dag het was.

Shit, 1 september.

De zomervakantie is nu officieel gedaan. Misschien moest ik gisteren maar niet zo laat zijn gaan slapen, dan was ik nu waarschijnlijk niet zo moe. Maar gamen leek toen een veel beter idee dan slapen.

Ik slenterde de trap af en gaf mijn moeder een kus op haar wang.

"Goedemorgen" , zei ze opgewekt.

Hoe kan iemand zo vroeg op de ochtend al zo een goed humeur hebben?

Ik pakte een pak cornflakes, melk en ging aan tafel zitten. Toen viel mijn blik op de klok. Nog maar 15 minuten voor ik moest vertrekken naar school!

Normaal kon het me niks schelen hoe laat ik naar school ging, maar na wat er op de laatste dag van het vorig schooljaar was gebeurd, kan ik beter zorgen dat ik niet direct moet nablijven. Dan zou de directeur het weten en die wil ons maar al te graag straffen.

Geloof me, ze vinden het niet leuk als je een waterballonnen gevecht houdt op school.

In de gang.

Ik at snel door en kleedde me haastig aan.
Deed nog wat gel in mijn haar en vertrok naar school. Op school aangekomen stapte ik direct op mijn vrienden af.

"Ah Jayden! Mooi op tijd zie ik!",spotte Dylan toen ik binnen gehoorsafstand was.

"Ja na dat van vorig jaar leek het me best om niet te laat te komen.",zei ik met een grijns.

Toch meende ik het voor een deel wel. Ik wou niet dat de directeur me van school trapte.

Dylan en Liam lachten.

*Triiiiiiiing* *Triiiiiiiing*

De bel. Nu begon het echt. Ik pakte mijn rooster wat we een week voor het schooljaar terug begon per mail hebben gekregen. Ik had nu wiskunde.

Urghh.

Ik liep het lokaal binnen en ging achteraan zitten, naast Dylan.

"Fijn, mag ik weer naast 1 of andere nerd zitten! Geweldig",zei Liam terwijl het sarcasme van zijn stem droop.

Dylan en ik grijnsde naar hem. Liam slofte weg naar de enige overige plaats.

Die was helemaal vooraan.

Ik had moeite om mijn lach in te houden want hij moest gaan zitten naast 1 of ander jochie die alleen maar tienen haalde.

Dylan ook precies aangezien dat hij bijna zo rood als een tomaat was en zijn hand voor zijn mond hield. Uiteindelijk konden we ons niet meer inhouden en proestte we het uit terwijl Liam ons een boze blik stuurde waardoor we alleen nog maar meer moesten lachen.

"Jayden Adams en Dylan Parker!" , riep een luide mannenstem.

"Jullie denken toch niet dat ik jullie naast elkaar ga laten zitten nadat jullie vorig jaar ervoor hebben gezorgd dat ik nooit tegoed les kon geven?"

Dat was dus precies wat ik dacht.

"Meneer Adams, u mag wisselen met mevrouw Smiths en naast mevrouw Williams gaan zitten!"

Wie the fuck is dat zelfs? Hij wees naar een meisje met blond haar dat tot iets onder haar schouders kwam.

Ik zuchtte terwijl ik mijn boeken pakte. Ik slenterde naar mijn nieuwe plaats en plofte neer op de stoel naast het meisje met blond haar.

"Zo te zien mag jij nu naast de coolste gast van school zitten", zei ik en gaf haar een knipoog.

Even viel haar mond open van verbazing, maar die deed ze rap weer dicht en trok toen een wenkbrauw op.

Toen draaide ze zich weer om naar het bord.

Op het etiket dat op haar boek plakte zag ik dat ze Kato noemde. Ze was best mooi. Zou ze nieuw zijn?

Ik had haar nog nooit gezien.

Ik kuchte even om ervoor te zorgen dat ze opkeek. Ze keek me strak aan. Haar bruine ogen recht in de mijne.

"Ben je nieuw hier op deze school?" ,vroeg ik op fluistertoon zodat de leerkracht het niet zou merken.

Ze keek me aan alsof ik dom ben. "Ik zit hier al vanaf het tweede middelbaar",zei ze.

De irritatie in haar stem was duidelijk te horen.
Hoe kwam het dat ik haar nog nooit had opgemerkt?

En meneer Van Kraaienbroek bleef maar door ratelen over het berekenen van iets wat me eigenlijk niks interesseerde.

Ik wierp een blik op de klok en zag dat de les bijna gedaan was. Nog 5 minuten.

"Hup naar jullie volgende les!" , zei hij toen de bel ging.

Ik stopte alles in mijn boekentas en liep naar de deur waar Dylan en Liam op mij aan het wachten waren. Terwijl we door de gangen liepen keek iedereen ons aan en verscheen er een arrogante grijns op mijn gezicht.

Het was nog precies zoals vorig jaar. De meeste meisjes staarden ons verliefd aan en de rest die ons kille blikken toewierpen waren boos omdat we ze hadden gebruikt en dan direct gedumpt.

Tja, moet je maar niet denken dat wij voor je vallen.

Ik liep het biologie lokaal binnen en zag dat er iets lag op de tafels. Nieuwsgierig ging ik kijken.

Ik wou dat ik dat niet had gedaan. Er liep een rilling over mijn rug bij het zien van een opengesneden konijn dat op elke tafel lag. Ik had het niet echt op dode dieren.

Kato kwam ook binnen gestapt. Heel even ontmoeten onze ogen elkaar. Dan kijkt ze weer weg.

---------------------------------

Eerste hoofdstuk is affffff!
Ik hoop dat jullie het al leuk vonden.
Sorry als dit nog wat saai is maar al we verder zijn gaan de hoofdstukken ook leuker worden dus nog even wachten ;)

Esmée X

When the badboy wants the good girl.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu