0.9

35.2K 1.6K 141
                                    

Öğlen arasına girdiğimizde çantamdan para alıp ayağa kalkmıştım. Aras ise benimle tek kelime konuşmamıştı. Ödevini yetiştirememiştim ve azar yemişti. Kızacağı kişi ben miydim gerçekten?

Kantine girdiğimde sıra fazlasıyla vardı. Sıraya girmek yerine otomata doğru ilerleyip parayı attım ve istediğim kurabiyenin numarasını tuşladım. Bir kez daha attım ve bu sefer meyve suyu alıp kantinden çıktım.

Dışarı çıktığımda birkaç göz bana değmişti. Niye baktıklarını anlayamıyordum. Aras mı bu kadar önemliydi onlar için?

Boş bir çardağa geçip telefonumu çıkardım ve sosyal medyaya girdim. Bir yandan da aldıklarımı yiyordum.

Birkaç dakika geçmeden çardakta bir hareketlilik hissettiğimde oraya baktım. 3 kız benim yanıma doğru adımlıyordu. Kaşlarımı çattım ve umursamadım. Ama biri bir tarafıma biri diğer tarafıma ve diğer kız da karşıma oturduğunda telefonumu kapatıp onlara sorgularcasına baktım.

Karşımdaki esmer kız dirseklerini masaya yaslayıp "Selam." dediğinde kafamla onaylayıp cevap vermedim. Devam etti. "Adın ne?"

Geriye yaslandım. "Ne yapacaksın?"

Yalancıktan güldü. "Öylesine. Tanışırız diye demiştim."

Sağ tarafımdaki koyu kahverengi saçlı ve buğday tenli kız "Nakil olmuşsun sanırım," dedi. "Seni ilk kez gördük de..."

Neden burada olduklarını anlamamıştım. Cidden tanışmak mı istiyorlardı? "Ankara'dan geldim," diye kısaca yanıtladım kurabiyemden bir parça ısırıp meyve suyumu içmeden önce.

"Ha..." diye ağzının içinde bir şeyler geveledi ama anlamadım. Esmer kız yine konuştu. "Ben Melis bu arada."

Omuz silktim. "Bende Eliz."

Sol tarafımda hiç konuşmayan kız tırnaklarıyla oynarken cevap verdi. "Hiç arkadaşın yok sanırım burada."

"Daha yeni geldiğim için olabilir mi?" diye sordum.

Sağ tarafımdaki kız konuştu bu sefer. "Sevgilin olduğundan mı?"

"Ha?"

"Sevgilin olduğu için mi diyorum, arkadaş edinmeye çalışmıyorsun?"

Şimdi belli oldu yanımda oluşları. Aras'ın evdeki hallerini bilseler, gram siklemezlerdi onu. Malın tekiydi, nesinden etkileniyorlardı?

Melis, "Aras'la," diye mırıldandı. "Baya yakındınız."

"Ya?" dedim yapmacıktan gülerek. "E bundan sanane?"

Sağ tarafımdaki kız olaya el attı. "Eski sevgilisi."

Ona döndüm. "Adı üstünde eski."

İkisi de bozulurken sol tarafımdaki kız ağzındaki sakızı patlatıp konuştu. "Bakıyorum da Aras'la sevgilisin diye götün kalkmış ilk günden."

İlk günüm değildi ama umursamadım dediğini. Çikolatamdan bir ısırık daha alıp "Aynı evde bile yaşıyoruz." dedim.

Hepsi donmuştu. Komik hallerine kahkahalarla gülebilir miydim lütfen?

Melis, "N-nasıl yani?" diye sordu. Kekelediğinden olsa gerek boğazını temizledi ve tekrar konuştu. "Aynı evde yaşayacak kadar yakın ne ara oldunuz?"

Dirseklerimi masaya yaslayıp ona doğru eğildim. "Canım," dedim. "Biz şimdi tanışmıyorduk zaten."

Melis'in yüzü bariz bir şekilde bozulurken ayağa kalktı ve "Hadi gidelim," dedi. "Arkadaş olalım iki laf edelim dedik ağzımızdan getirdi." diye de homurdandı.

Yanımdan gittiklerinde arkalarından göz devirip geriye yaslandım ve rahatıma kaldığım yerden devam ettim.

DERT | Yarı TextingHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin